• 13a sessió: 9 de gener de 2019

    Hola a tots! I bentornats!

    Aquesta setmana hem fet la 13a sessió del curs, la primera de l’any 2019

    Què hem fet?

    ·Per començar la sessió, en Jaume ha fet l’exposició oral parlant del tema dels desnonaments.

    · Hem treballat el text descriptiu: l’estructura i els elements que el caracteritzen. Per practicar aspectes com la sinonímia, l’adjectivació, la comparació i la metàfora, hem fet tot un seguit d’exercicis. Aquí teniu els dos enllaços que apareixen al dossier del curs sobre el text descriptiu: el que hem treballat a classe i l’altre, més teòric.

    ·Després de la pausa l’Ana ha llegit la seva part del dictat:

    Una nissaga indestructible (Capítol 12)

    Aquella nit la Laia la va passar desperta cavil·lant quina seria la millor opció: aferrissar-se als batecs del seu cos i lluitar per l’amor que sentia per l’Abel o abdicar, sense oblidar el motiu pel qual es trobava en aquella fortalesa.

    La segona opció semblava la més adient, ja que suposava l’alliberament dels dos presoners i una gran oportunitat d’atansar-se al senyor feudal per, quan s’hagués guanyat la seva confiança, poder destruir-lo i posar fi d’una vegada per sempre a la seva tirania i aconseguir així allò que tant desitjava: complir amb la seva promesa i recuperar la seva vida.

    Però el seu cor anava en contra dels seus pensaments racionals. El seu primer impuls era buscar l’Abel per explicar-li tot aquell bugat i confiar en el seu amor per poder posar fi a aquella situació, que ja durava massa temps. Amb aquest pensament va aconseguir adormir-se. L’endemà, en despertar-se, es va trobar l’Abel als peus del seu llit i, amb un semblant seriós, li va preguntar: “Qui ets i què tens en contra del meu pare?”    

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer l’activitat 1 de la pàgina 44 i l’activitat 2 de la pàgina 45. En el primer cas heu de respondre a la pregunta que es planteja a l’activitat a partir de la lectura de l’entrada: Escapada Castanyer d’en Cuch. En el segon exercici, heu de corregir els errors que hi trobeu.

    Per acabar, heu de llegir el text “El català i els neologismes”que apareix a la pàgina 47 del dossier del curs. N’heu de fer un resum i heu de respondre les preguntes que apareixen a l’activitat:

    a) Saps què és un neologisme?
    b) És el mateix un neologisme que un manlleu?
    c) Saps quin són els criteris d’acceptació d’un neologisme?
    d) Quina és la llengua que aporta més paraules noves al català?
    e) Saps quin és l’equivalent en català d’aquestes paraules, que sovint trobem en webs o blogs de viatges: tour operator, forfait, jet lag, check-in, overbooking, hub, low cost? On ho has consultat?
    f) Els manlleus s’escriuen en cursiva? On ho consultaries?

     

    Bon cap de setmana!

    Recordatori de notes de curs:

    23 de gener: Text argumentatiu (tasca final de la unitat 2) *Aquesta tasca es farà a l’aula.

    6 de febrer: Ressenya d’un restaurant (tasca intermèdia de la unitat 3)

    20 de febrer: Entrada d’un blog (tasca final de la unitat 3) 

     

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.