15a sessió: 27 de gener de 2020
Hola a tots!
Aquesta setmana hem tingut la quinzena sessió del curs, la tercera de l’any.
Què hem fet?
Per començar en Toni ens ha presentat el seu tema d’exposició: el pa i el procés per elaborar-lo. Si us interessa el tema, podeu mirar aquest vídeo.
Tot seguit, hem corregit els exercicis que teníem pendents de corregir de preposicions i d’anàlisi sintàctica. Això ens ha permès començar a treballar amb els pronoms febles.
Després de la pausa, la Judit ens ha llegit la seva aportació al dictat creatiu:
QUI ERA EL NOSTRE VEÍ?
Capítol 13
Com que la mare havia sortit de l’habitació per parlar amb el metge, vaig aprofitar que estàvem la Rosa i jo a soles per explicar-li les meves sospites. Però vaig fer pala: ella no es creia res de tota aquesta història i només feia escarafalls de cada qüestió que li plantejava. Tant era així que estava a punt de perdre la paciència quan, de sobte, va obrir-se la porta. “Bones notícies, el metge diu que ja podem marxar cap a casa, que ja estàs molt mi…”, va començar dient la mare. Però no va ser a ella a qui vaig afitorar amb els ulls, sinó al meu pare, aquell que m’ha vist créixer, que, amb un somriure d’orella a orella, va acabar la frase dient “sí, fill, ja estàs molt millor. Marxem?”
Va ser en aquell moment que vaig prendre consciència. Ell, el meu pare. Què sabia ell de tot això? Era un pobre home enganyat, embolicat en una gran mentida? O, al contrari, jo era l’únic caigut a la ratera en tot aquest assumpte? I ara, com havia de tractar a aquell home de cara tendra i enrojolada que em mirava alegre com un gínjol? Perquè, qui era realment el meu pare?
El meu cap no parava de donar voltes, però no sabia a qui recórrer. Ni l’Alexis, ni la Rosa, ni els pares.., ni tan sols els periodistes! Qui podia ajudar-me, doncs, a desembrollar aquest desgavell?
En acabat, hem començat a treballar l’estructura i les característiques del text explicatiu. A part del full que us he lliurat a classe, aquí teniu dos enllaços que poden complementar el que hem vist a classe: text expositiu o explicatiu i Marta, aprova’m!
Què heu de fer?
· Redactar l’article explicatiu que es proposa a l’apartat Llegir per escriure del model de prova homologada C2. Per fer l’activitat, heu de consultar els enllaços següents: Quadern de respostes i Quadern de documents.
Bon cap de setmana!
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.