• 17a i 18a sessió: 5 i 14 de març de 2018

    Què vau fer el 5 de març?

    ·La Maria us va parlar dels canvis que hi ha hagut en la nova gramàtica de l’IEC pel que fa als pronoms febles i vau fer exercicis per practicar les combinacions binàries i el canvi d’ordre de pronoms.

    ·L’Alfredo va llegir la seva part del dictat creatiu.

    ·I per acabar, vau fer un text explicatiu com a exercici puntuat de nota de curs.

    Què hem fet aquest dimecres?

    ·Hem repassat les combinacions binàries i el canvi d’ordre dels pronoms febles i hem fet exercicis per practicar.

    ·Tot seguit, en Pere ha fet la seva exposició oral sobre el contrabaix elèctric.

    ·Hem començat a treballar la teoria de l’informe. Hem vist què és un informe, tipus d’informe, anàlisis de models, caracterítiques de l’informe eficaç i hem acabat a l’apartat de consells de redacció.

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer els exercicis de pronoms febles que he repartit a classe.

    Bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • 21a sessió (13 de març de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hem vist la pel·lícula “Incerta glòria”. Confio que tots n’hàgiu gaudit tant com els que vam assistir a la sessió de les 19.15 h.

    Què hem de fer?

    Cal que redacteu un text argumentatiu (entre 200 i 300 paraules). Teniu la llibertat de plantejar-lo com us plagui, però tingueu molta cura de la correcció i la qualitat dels vostres escrits. Si necessiteu informació addicional, podeu recórrer al web de la pel·lícula o a les entrevistes realitzades als actors i al director. Fareu el lliurament de l’activitat el proper dimarts, 20 de març, i puntuarà com una tasca intermèdia.

    Bona feina!

     

    Article complet

  • 20a sessió (6 de març de 2018)

    Què hem fet?

    En aquesta sessió hem fet el dictat creatiu que ens ha preparat la Carla.

    Tot seguit hem donat la benvinguda a en Pere Joan Cortès, que en la seva qualitat d’expert en la matèria ens ha presentat la figura de Joan Sales i la dimensió literària de la novel·la “Incerta glòria”.

    I per acabar hem redactat la tasca final de la unitat 4 dedicada a l’informe.

    Què hem de fer?

    El pròxim dimarts anirem al cinema a veure “Incerta glòria”, la pel·lícula d’Agustí Villaronga basada en l’obra de Joan Sales. Els que optem per assistir a la sessió de les 19.15 ens trobarem mitja hora abans al Filmax Granvia – Centre Comercial Granvia-2 de l’Hospitalet.

     

    Article complet

  • 16a sessió: 28 de febrer de 2018

    Què hem fet?

    ·Hem corregit els exercicis d’anàlisi sintàctica que vam començar la setmana anterior.

    ·Hem fet exercicis de substitució pronominal d’un sol complement i hem començat a revisar la teoria dels pronoms febles: formes dels pronoms febles i funcions dels pronoms febles/substitució.

    ·I també hem comentat les característiques i ús del complement predicatiu.

    ·L’Arsenia ha llegit la seva part del dictat creatiu.

    Què heu de fer?

    ·Heu de redactar un text explicatiu. (Els que no vau assistir a classe rebreu un correu amb els textos per redactar-lo.)

    RECORDEU QUE LA SETMANA QUE VE NO HI SERÉ I QUE VINDRÀ UNA SUBSTITUTA.

    A LA SEGONA PART DE LA CLASSE FAREU UN TEXT EXPLICATIU QUE COMPTARÀ PER A LA NOTA DE CURS.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 19a sessió (27 de febrer de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hem fet una sessió més curta del que és habitual, perquè el risc d’acabar la classe colgats per la neu ens aconsellava prudència.

    En Sergi ha preparat un dictat en què hem sabut un secret d’en Banyeta i l’Olga ha dedicat l’exposició als sistemes electorals.

    També hem corregit els exercicis de substitució pronominal.

    Finalment, hem fet l’activitat 4 del dossier (pàg. 63 i 64).

    Què heu de fer?

    Cal que milloreu la redacció de les deu frases següents (ex 21 – 30) i que us prepareu per redactar a classe un informe -seguint els models que ja vam treballar– que serà la tasca final de la Unitat 4.

    Bona setmana!

    Article complet

  • 18a sessió (20 de febrer de 2018)

    Què hem fet?

    – Aquesta setmana hem commemorat el 150è aniversari del naixement de Pompeu Fabra. Per això li hem dedicat el dictat i hem fet un test interactiu que ens ha permès reflexionar a l’entorn de la nova gramàtica catalana.

    – Hem comentat la correcció de la tasca final de la 3a unitat

    – Hem corregit l’activitat 3 del dossier dedicada a l’anàlisi d’un informe.

    – Hem continuat els exercicis per tal de millorar la redacció de textos.

    Què heu de fer?

    – Heu d’acabar els exercicis de pronoms febles i heu de comparar els fragments de la unitat 4 i analitzar-ne les millores que s’hi han introduït.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 15a sessió: 21 de febrer de 2018

    Què hem fet?

    ·Hem corregit els exercicis 5 i 6 del dossier de lèxic.

    ·Hem comentat l’article expositiu sobre el canvi climàtic del model de prova.

    ·Hem treballat l’apartat d’anàlisi sintàctica: els complements verbals i el complement directe precedit de la preposició “a”.

    ·En Pere ha llegit la seva part del dictat creatiu.

    ·Hem continuat amb l’anàlisi sintàctica d’una sèrie de frases.

    Què heu de fer?

    ·Heu de redactar l’article expositiu sobre el canvi climàtic del model de prova.

    ·Heu d’acabar l’anàlisi sintàctica de l’exercici que us vaig donar.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 17a sessió (13 de febrer de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana en Diego ha preparat un dictat en què ha reaparegut en Banyeta i en Cisco ha dedicat la seva exposició al món dels bonsais.

    Hem comentat aspectes teòrics de la substitució binària dels pronoms febles, hem corregit els exercicis que teníem pendents i n’hem fet de nous per consolidar el nostre aprenentatge.

    Hem corregit l’activitat 1 de la unitat 4, dedicada a l’etapa preparatòria de l’informe, i hem examinat una base d’orientació per avaluar-ne el disseny i la planificació.

    Hem iniciat l’activitat 4 destinada a millorar de redacció dels textos i hem fet exercicis per posar-ho en pràctica.

    Què hem de fer?

    Hem de fer els exercicis de pronoms (Ex. 1, 6-10) i hem d’analitzar l’informe que trobareu a l’enllaç de l’activitat 3 (pàg. 62).

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 14a sessió: 14 de febrer de 2018.

    Què hem fet?

    ·Hem corregit els exercicis 1, 2, 3 i 4 del dossier de lèxic.

    ·També hem corregit els exercicis de pronoms relatius de la fotocòpia del llibre.

    ·En Carles ha fet l’exposició oral sobre el mite de les bacants.

    ·Hem practicat el text expositiu-explicatiu: hem llegit els textos sobre el canvi climàtic del model de prova homologada i hem començat a extreure’n les idees principals. Podeu consultar el document pitjant aquí.

    Què heu de fer?

    ·Heu de lliurar-me l’entrada per a un blog de viatge. Recordeu que es tracta d’una activitat per a nota de curs.

    ·Heu de fer els exercicis 5 i 6  del dossier de lèxic.

    ·Heu de redactar un text explicatiu a partir sobre l’ús de les xarxes socials i l’ús del català a internet. Els que no vau poder venir ahir rebreu un correu amb el document escanejat.

    Bon cap de setmana! 

    Article complet

  • 16a sessió (6 de febrer de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hem fet un dictat amb què hem treballat la puntuació i hem escoltat l’exposició que la Virgínia ha dedicat a la humanització de les UCI.

    També hem corregit els exercicis que teníem pendents (3 i 4) i, tot seguit, hem estudiat les combinacions binàries dels pronoms febles (CD i CI).

    Per acabar vam començar la unitat dedicada a l’informe.

    Què hem de fer?

    Cal que feu els exercicis de pronominalització i l’activitat 1 (pàg. 60) de la unitat 4 que consisteix a omplir la graella que trobareu a la pàgina 73 del dossier.

    Article complet