LA TELEVISIÓ: ELS ANUNCIS

La televisió és un mitjà de comunicació i també és un mitjà d’entreteniment, en el qual tenen cabuda tot tipus de programes: informatius, documentals, concursos, pel·lícules, sèries, dibuixos, debats, etc.

Entremig de la programació, hi ha els temuts o els venerats anuncis. Hi ha gent molt refractària, però també n’hi ha de molt entusiasta.

A tu t’agraden els anuncis que fan a la televisió. Per què?

 

Què és la televisió?

 f. 2 Mitjà de comunicació de massa basat en la transmissió a distància d’imatges en moviment i de sons.

 

TV3 A LA CARTA                                http://www.tv3.cat/3alacarta/

 

Tasca 1 . Què en sabeu dels bancs dels temps?

 Feu una pluja d’idees i una roda de comentaris sobre aquest tema.

 

Tasca 2 . Informem-nos-en!

 http://ca.wikipedia.org/wiki/Banc_de_temps

http://www.bdtonline.org/

 

Banc del Temps Cerdanyola del Vallès
Tel. 93 591 41 33
bancdeltemps@cerdanyola.cat

 

Banc del Temps de Ripollet
Tel. 93 504 60 40
bdt.ripollet@gmail.com

 

Per grups, cal informar-se sobre un aspecte del banc del temps: condicions d’ús, què cal fer i què no s’ha de fer, tipus d’intercanvi.

Cada grup ha d’especialitzar-se en el tema que li ha tocat. Cal fer una lectura i una discussió del document.

Després haurà de fer un resum per explicar-lo a la resta de companys de la classe.

 

 

 

CONDICIONS D’ÚS

 

Limitacions:

Els serveis no estan garantits i  hi pot haver situacions complicades quan un proveïdor d’un servei no omple les expectatives de qui el rep. Demanem l’apreciació de l’esforç que cadascú posa i això és el que fa que el Banc del Temps funcioni.Si hi hagués un problema real amb el servei rebut, el Banc del Temps ofereix, per mitjà de les seves eines informàtiques, formes de conèixer les experiències que tots els usuaris han tingut mentre oferien serveis a altres usuaris del banc del temps. El Banc del Temps intervindrà dins de les seves capacitats en els conflictes entre usuaris que no s’hagin pogut solucionar i les seves decisions sempre seran finals i sense possibilitat d’apel·lació. Si hi hagués accions irregulars, el Banc del Temps podria sancionar els usuaris, des d’obligar-los a retornar el crèdit obtingut fins a l’expulsar-los del sistema.

 

 Confidencialitat i privacitat:

Un dels criteris en què es basa el Banc de Temps és la confiança mútua. Tots els usuaris han de protegir la privacitat i la confidencialitat dels altres usuaris. Un usuari pot arribar a ser expulsat de la comunitat per aquest motiu. L’única excepció per compartir informació és quan un usuari senti que la salut o la seguretat d’un altre usuari està en perill.

 

QUÈ HEU DE FER QUAN VOLEU REBRE UN SERVEI

Per poder donar o rebre un servei heu d’estar registrat en el Banc de Temps i haver passat un procés de verificació.

Poseu-vos en contacte amb el Banc de Temps tan aviat com us sigui possible i acordeu un lloc i una data per rebre el servei seleccionat. Si deixeu un missatge i l’usuari no respon en uns dies, torneu a provar-ho, i, si encara no ho aconseguiu, contacteu amb l’administrador.

 

 

 QUÈ S’HA DE FER I QUÈ NO S’HA FER

 

Què s’ha de fer:

 – Assegureu-vos que l’altra persona entén el que ha de fer abans que comenci a fer-ho.

– Contacteu amb l’usuari per endavant si no podeu arribar a temps a oferir-li el servei o si heu de cancel·lar-lo.

– El rebedor del servei es compromet a realitzar el pagament estipulat com més aviat millor.

– Sigueu pacients i oberts més que crítics. Estem per compartir i el fet d’aprendre a conèixer-nos ja és molt.

– Respecteu els altres, ja sigui per religió creences o pertinença política.

– Si demaneu un servei assegureu-vos de pagar tots els materials o ingredients necessaris.

 

 

Què no s’ha fer:

– No fumeu al lloc d’altres usuaris sense el seu consentiment.

– No accepteu mai diners ni propines.

– No utilitzeu alcohol ni drogues mentre oferiu els serveis. (Qui no respecti aquesta norma pot ser expulsat automàticament)

– No compreu alcohol ni tabac a altres usuaris.

 

TIPUS D’INTERCANVI

 

Exercici físic

  • Classes (gimnàstica, ball, tai-txi, futbol)
  • Entreteniment o monitorització (partits de futbol, anar a córrer …)
  • Arbitratge de partits

Oci

Preparació de festes

  • Interpretació en esdeveniments o festes
  • Jocs de taula
  • Danses
  • Capoeira
  • Passejades en bicicleta
  • Excursions a la muntanya
  • Malabars

Idiomes

  • Classes d’idiomes
  • Conversa en idiomes
  • Traduccions
  • Intèrpret d’idiomes

Ordinadors

  • Classes d’informàtica
  • Instal·lar programari
  • Reparació i muntatge d’ordinadors
  • Passar textos a ordinador
  • Muntatges fotogràfics o vídeos

Bellesa

  • Maquillatge
  • Perruqueria

Bricolatge

  • Assessorament sobre estalvi d’energia
  • Reparacions de bicis, motos, cotxes

Arts

  • Assessorament sobre decoració
  • Teatre
  • Pintura i dibuix
  • Cosir

Cuina

  • Classes de cuina (tradicional, vegetariana, ètnica …)
  • Assessorament sobre menús i preparació de receptes
  • La preparació dels menjars (pa, pastissos, melmelades, confitats)
  • Elaboració de menjars per a aniversari i festes

Assessoria i orientació

  • Assessorament per a preparació d’esdeveniments
  • Assessorament en viatges (vacances, estudis, negocis …)
  • Assessorament per redactar el currículum vitae
  • Assessorament legal
  • Mediació en conflictes
  • Assessorament i orientació sobre recursos socials

Atenció a persones

  • Lectures, contacontes
  • Fer encàrrecs
  • Suport en mudances
  • Escoltar

 

Tasca 3 . Fem-lo!

Ara farem fer un banc del temps amb les persones de la classe.

Hi ha una persona encarregada de dirigir el banc del temps. A partir d’una fitxa, es recull què pot oferir cada persona i què voldria rebre a canvi. La persona encarregada dirigeix la posada en comú.

EL BANC DEL TEMPS

Nom i cognoms de l’usuari:
Tel.
Puc oferir:
Puc necessitar:
Observacions:
Disponibilitat:

 

Tasca 4 . Reflexionem i millorem-lo!

Plantegem-nos com es pot millorar.

 

  1. Què n’hem tret?
  2. Què cal tenir en compte per poder muntar amb èxit un banc del temps?
  3. Quins inconvenients hi hem trobat?

 

Tasca 5. Anunciem-lo!

 

En grups de 5 elaborem un anunci per a la TV per promoure la iniciativa del Banc del Temps de Cerdanyola.

 

–       On rodarem l’anunci? Quina situació s’hi representa?

–       Qui fa de què?

–       Què diu cadascú?

–       Hi haurà música de fons?

 

Tasca 6. Gravem els anuncis


Tasca 7. Critiquem els anuncis

–          Lingüísticament (fluïdesa i correcció)

–          S’entén el missatge?

–          És convincent?

 

Tasca 8. La cançó

http://www.youtube.com/watch?v=49VFoEFTCK4&feature=player_embedded

QUE BONICS SÓN ELS ANUNCIS  (LA TRINCA)
Que bonics són els anuncis
Que fan a televisió!
Que boniques les musiques!
Quin poder de persuació!

Són tan “monos” els anuncis,
Que tu sempre exclames:
“Quina llàstima que els tallin
Per posar programes!”

Que bonics són els anuncis
Que fan a televisió!
Que boniques les musiques!
Ai lairet, lairet, lairó!

Què mengen els nens moderns?
Pistatxos, garrofes, monyones I sucre
XOCOLINA, XOCOLINA,
El berenar de la quitxalla d’avui
Perquè facin esport i vida sana,
Perquè es purguin per tota la setmana,
Que mengin XOCOLINES
No guanyareu per cagarrines!
(Amb cromos de l’explosió del Challenger)

Elles saben que ets un home
Ho proclama el teu aroma,
Que és de mascle prepotent CATIPÈN!
I a una milla de distància
Senten la teva fragància
Que empudega de valent CATIPÈN!
Elles cauen com a mosques
Si t’ensumen la cara al vent,
I els costa tres setmanes
Ventilar l’apartament
CATIPÈN, CATIPÈN!
(Ferum de tigre)

Llibertat, llibertat,
Llibertat ja hi ha al mercat
Per la dona que vol llibertat
Llibertat, llibertat,
I encara més llibertat
(Estem anunciant compreses,
Ja te n’hauràs adonat)
Llibertat, llibertat, llibertat
Elis, elis, elis, elis,
Jo ja tinc un pelapipes automàtic
I tu no!
Cal comprar-lo
Perquè es absolutament imprescindible
I és portàtil,
Programable I fins I tot és dirigible
Elis, elis, elis, elis,
Jo ja tinc un pelapipes automàtic I tu no!
Ja ho veuràs Tu també te’l compraràs
(Pelamax les pela ben pelades)

Que bonics són els anuncis!

Print Friendly, PDF & Email

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *