Sessions del 9 i 11 de desembre

stock-photo-48482100-colorful-graphs-charts-marketing-research-and-business-annualA la classe de dimarts vam acabar de corregir els erros dels articles d’opinió que havíeu escrit col·laborativament. Després de llegir-los en veu alta, vam decidir quin tipus de conclusions tenien: conclusió-resum, conclusió amb efecte i conclusió amb propòsit.

Després vam repassar com fan el plural i el femení els noms i els adjectius. Vam corregir l’ex. 1 de la pàg. 191 i vam fer la resta d’exercicis d’aquest tema.  Us passo aquest article sobre les paraules que poden ser alhora femenines i masculines.

Per deures havíeu de fer l’ex. 8 d’accents i dièresis.

A la classe de dijous vam veure quins tipus de resums cientificotècnics hi ha (pàg. 34-36), segons si són més sintètics o més detallats, segons si inclouen conclusions o no, segons on es publiquen… Poden ser de tipus informatiu, descriptiu o estructurat.

Vam analitzar el gràfic 1 de l’Enquesta a la joventut de Catalunya (2012) de la pàg. 38 i vam decidir quina era la interpretació menys ajustada (ex. 2, pàg. 44). Després vam llegir les conclusions de l’estudi (pàg. 40 i 41) i en vam extreure les idees principals. Per deures, heu de redactar un resum de tipus informatiu a partir de les idees del text.

Vam acabar la classe fent l’ex. 2 de la pàg. 195 sobre determinants: vam comentar coses que havien sortit a la classe de dimarts com ara l’ús invariable de ‘tot’ i ‘mig’ davant un topònim sense article: plourà a tot Catalunya, neva a mig Europa…

També vam fer l’ex. 2 de la pàg. 284 sobre precisió lèxica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *