Avui hem començat treballant els verbs. En concret hem estudiat les estructures amb les quals fem servir l’imperfet de subjuntiu (a la pàg. 122 del llibre El català escrit hi teniu els models de la conjugació d’aquest temps verbal). Després d’aquest quadre, hi teniu la correspondència de temps verbals:
Present d’indicatiu —–present de subjuntiu (Exemple: Vull que vingui)
Imperfect d’indicatiu —– imperfet de subjuntiu (Ex: Volia que vingués)
Hem fet els exercicis 4 (tot imperfet de subjuntiu) i 5 (diversos temps verbals). Per deures, feu els exercicis 6 (no us el corregiu vosaltres aquest, al solucionari hi ha errors), 7 i 8. Respecte a l’exercici 6: recordeu que quan donem una ordre utilitzem l’imperatiu (calla!) i que quan aquesta ordre va precedida de la negació ‘no’ utilitzem el present de subjuntiu (no callis!). A més, recordeu que l’imperatiu vosaltres coincideix, excepte algun verb irregular, amb vosaltres del present d’indicatiu. Respecte a l’exercici 7 i 8, llegiu prèviament la teoria dels quadres que hi trobeu. Compte perquè són verbs de la 2a conjugació en català (per exemple interrompre) i no de la 3a, com en castellà (“interrumpir”).
A continuació hem corregit l’exercici de pràctica dels pronoms febles després del treball per grups de l’altre dia i més de la meitat de la classe heu fet tot l’exercici bé!!!! Felicitats!
Per acabar hem treballat el resum, n’hem vist la teoria (pàg. 70 del llibre de Teide) i us he passat uns textos que heu estat resumint. El proper dia completem l’activitat.
As a language learner, I found this lesson on verb tenses and subjunctive mood quite enlightening. Conjugating verbs can be challenging, especially when dealing with different grammatical structures. The explanation about imperative and present subjunctive was particularly helpful. Breaking down complex language rules into digestible parts makes learning much more manageable. I appreciate how the teacher guided students through exercises and provided clear examples. This approach not only helps in understanding grammar but also builds confidence in using the language correctly. If you’re looking for a fun way to practice, try the italian brainrot clicker for an entertaining language learning experience.