Vam començar la classe de dimarts parlant dels oficis antics com fanaler, matalasser, pregoner, esmolet o afilador, moliner, campaner, etc. a partir del text sobre els fragments literaris.
Després vam repassar la teoria general sobre els verbs: conjugacions, usos dels temps verbals, verbs regulars i irregulars. Vam llegir un fragment d’un avís sobre prevenció d’incendis i ens vam fixar concretament en els usos dels imperatius i els subjuntius. Per parelles, vau redactar uns missatges de benvinguda per a les persones que vindran a treballar a la vostra empresa. La instrucció era fer servir els imperatius (estigues a l’aguait, fes atenció, tingues cura ) i els subjuntius (no facis tard, no et distreguis…) a partir dels verbs de l’ex. 11, pàg. 40 (TEIDE)
Aquesta setmana també hem vist els diferents usos de la I: quan fa de vocal (dia), quan fa de semiconsonant (ioga, joia), quan forma part d’un diftong (heroi) o quan forma part d’un dígraf (reixa). Hem fet els exercicis 4.1 de la pàg. 11 del llibre blanc. Després hem vist la classificació de les paraules segons la posició de la síl·laba tònica i hem fet l’ex. 6.1 de la pàg. 13.
Dijous vam parlar de diccionaris i de l’Optimot. En grup, vam fer una sèrie d’exercicis per aprendre a resoldre dubtes amb l’Optimot. Recordeu que també hi podeu trobar un conjugador de verbs.
Per deures, feu l’ex. 25.1 (pàg. 88), llibre blanc.