CLASSE 4 DE MAIG

imagesAvui hem après que la majoria de mots començats amb al·l, col·l, il·l i mil·l i la majoria dels acabats en -el·la, -il·la i -il·lar s’escriuen amb l·l. Alguns llibres afegeixen les paraules acabades en -al·lar, -el·lar i -el·lir (com El català escrit). Com que no fem una pronúncia especial per a aquesta grafia, la memorització dels mots més corrents ens pot ajudar alhora d’escriure’ls. Així doncs, després de veure’n la teoria hem intentat memoritzar el màxim nombre de paraules que s’escriuen amb ela geminada i tot seguit, per grups, us heu inventat una història que incloïa uns quants mots que van amb l·l.

A continuació hem vist els connectors que serveixen per afegir idees (pàg. 179 del llibre de Teide i exercici 14).

Després, heu fet els exercicis per ampliar vocabulari 6 (pàg. 175), 8 (pàg. 177) i 22 (pàg. 183), de Teide, de forma col·laborativa en petits grups.

Per deures, feu la unitat 14 sobre la l·l del llibre El català escrit (pàg. 78 a 80), l’exercici 4 de la pàg. 173 de Teide (pronoms febles) i, finalment, la comprensió oral sobre la gent gran -La soledat, un mal invisible-, que trobareu en una entrada anterior a aquesta.

Print Friendly, PDF & Email

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *