L’altre dia vam veure la síl·laba tònica i l’àtona. Vam fer l’exercici 6, pàg. 26). Després, vam explicar les normes d’accentuació segons si les paraules són agudes (la forta és l’última), planes (la penúltima) o esdrúixoles (l’antepenúltima) -observeu el quadre adjunt-. Vam fer l’exercici 11, pàg. 28, a classe. Per deures feu els exercicis 8 i 10, pàg. 27 i 28. També vam veure els 15 mots que tenen accent diacrític per distingir-los d’altres mots.
A continuació, vam fer grups per treballar els adjectius. Cadascú havia de fer-ne la definició d’un i les altres persones havien d’endevinar a quin adjectiu corresponia la definició. Tot seguit, havíeu de fer el femení de 3 adjectius, i al final, dir-los a tota la classe per deduir-ne la teoria. També ho teniu al llibre a les pàg. 106 i 107 (unitat 19).
Després, vam llegir un text sobre un personatge amb una vida digna de ser narrada (ex. 1 del llibre de Teide). Pot servir una mica com a model per fer l’exercici 2 (us hi adjunto unes pautes per fer-ne un esquema previ a la redacció del text). Per deures, haureu de fer un escrit sobre una persona que conegueu i presentar-lo el proper dijous a classe.
Per acabar, vam fer un joc per repassar el gènere d’alguns mots conflictius com ara deute, dubte, avantatge, olor… (teniu la llista completa a la pàg. 98 del llibre El català escrit).