• CLASSE 20 DE NOVEMBRE: diftongs i elements de les narracions i descripcions

    Escrit per el 20 de novembre del 2018 a les 13:13 a: General, SUFICIÈNCIA MATÍ

    Avui hem fet repàs de la formació dels plurals dels noms. A continuació hem corregit l’exercici sobre els verbs baixar/abaixar i pujar/apujar.

    Després hem repassat els diftongs (dues vocals que es pronuncien a la mateixa síl·laba i, per tant, no se separen) com a pas previ a l’accentuació. Hem fet l’exercici 4 de la pàg. 25 i hem començat a fer l’1 i el 2. Per deures, acabeu-los a casa aquests dos. També hem fet un joc de trobar el nombre màxim de vocals que podrien anar juntes (tenint en compte que quan hi ha la qu o gu + vocal no se separa, i que una i (o una u) a principi de mot seguida de vocal tampoc no se separa).

    Finalment, hem vist elements típics de les narracions i de les descripcions.

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigui el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • pfreixa: “fes-te” El pronom EN aquí no cal.
  • pfreixa: 🙂 Exacte!
  • Belén: En català es diu targeta sanitâria.
  • Belén: Crec que sobra el pronom en de feste’n soci, s’hauria d’escriure feste soci. No estic segura.
  • Belén: Crec que la formes correctes serien: suís, ensaïmada i sense dubte el que falten són els xurros.

Núvol d'etiquetes

Anem de viatge? C2 cançons comprensió lectora Comprensió oral Cornisa cantàbrica El camí dels bons homes i les bones dones El camí de Sant Jaume El pulmó de Collserola El Ripollès i la Vall de Núria Expressió escrita Haikus Intermedi 2011-2012 Intermedi matí 2014-2015 Intermedi vespre; Intermedi vespre; expressió escrita La Garrotxa Notícies Sortida amb els companys de classe SS 2010-2011 Suficiència 2011-2012 Suficiència 2011-2012; Comprensió oral Tot un personatge!