Vam començar la sessió de dimarts parlant dels gèneres periodístics i dels dos blocs que hi ha: textos informatius i d’opinió (pàg. 303-304) i quins treballarem més específicament durant el curs.
A continuació vam parlar dels elements de la retòrica actual i de la relació que mantenen amb els conceptes dels grecs i els romans (pàg. 7 – 9). Va aparèixer el concepte de sofisticació lingüística i ens vam centrar a parlar de les figures retòriques (pàg. 333): comparació, metàfora, metonímia, antonomàsia, personificació, etc.
Vam fer l’exercici 9 de la pàg. 20 per trobar les figures retòriques dels titulars de les pàg.16-17. I n’havíeu de buscar més exemples per deures.
A la classe de dijous vam veure els diferents tipus de progressió temàtica: de tema constant, de tema lineal i de tema derivat). Vam analitzar la notícia ‘El TAV arriba a Girona en un clima d’alta tensió’ (pàg. 22). Per identificar millor el tipus de progressió temàtica, us proposo aquest exercici en línia (és autocorrectiu):
Activitat sobre progressió temàtica
A continuació vam fer l’exercici 14 de lèxic que consistia a dir quin era el sinònim menys adequat segons el context. Les solucions són les següents: exposar-aïllats-habitació-instal·lació-comarca-sacrifici-instal·lació-reconeixements-barallats-posar-esdeveniment-augurava-anava.
Per grups, vam redactar una notícia sobre el naufragi del Costa Concordia seguint un dels models de progressió temàtica.
Per deures, llegiu-vos el procés de redacció d’un text (pàg. 14-15 ) i després feu l’ex. 5 de la pàg. 19.
Buscant altres coses, m’he tornat a quedar enganxada amb aquest dibuix i per moltes voltes que li dono, crec que en aquest cas, la mida sí que és important. Per tant, crec que és una hipèrbole, perquè per dir imaginació, fa anar una irrealitat desmesurada.