Sessió 4: 4 d’octubre
Sessió 4: 4 d’octubre
Lèxic
Derivació: formació de verbs a partir d’adjectius: sabor, prim, vermell, color, moble, jardí (assaborir, aprimar, envermellir, acolorir o colorejar, moblar, enjardinar)
Gramàtica
Vocal neutra: hem corregit l’exercici 3 de la pàgina 13 (en el llibre, hi ha el solucionari); exercici 4 de la pàgina 14 (la A i la E a l’interior dels verbs); diferències entre llençar (tirar, desprendre’s d’alguna cosa) i llançar (fer volar pels aires); l’exercici 5 queda com a deures
Logogrif, sobre paraules en què és difícil saber si s’escriuen amb A o E: Vocal neutra, logogrif Hi ha un quadre amb aquestes paraules a la pàgina 14 del llibre
Expressió oral
Hem palat sobre festes i celebracions en què heu participat; quin tipus de celebracions us agraden; i explicar-ne alguna anècdota
Pronunciació de la essa sonora i de perquè
Significats de fer l’orni, trinco-tranco i fugir d’estudi
Lèxic
De llibre de l’editorial Teide (el que jo poto a l’aula): cadascú, cadascun, compondre, dos dues, estada, estança, gelós, zelós, grat, grau; eviteu l’ús de composar
Gramàtica
Ser i estar: repàs de les localitzacions de persones (moment puntual, temps més llarg) i de coses (moment puntual i habitualment), el que vam fer l’altre dia
Nou: amb les coses inamovibles, com per exemple, Roma és a Itàlia, El fanal és davant de la farmàcia utilitzem sempre el verb ser, i mai el verb estar.
DEURES
Exercici 5 de la pàgina 14 del llibre (llançar o llençar)
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.