• Sessió 4: 19 de gener

    Sessió 4: 19 de gener

    Lèxic

    Lèxic, pàgina 93, del llibre de l’editorial Teide, exercici 3 (rajola, polset polsada, branca, fulla, tassa, llesca, cabeça, raig, gra, tros, got, filet, grapat, rajolí, picada, bocí, rodanxa, cullerada, lluç, romaní, mostassa, pebre, sucre, farina, pinyons, oli d’oliva, llorer, llet, alls, xocolata, pa, ametlles i avellanes, bitxo, llimona, patata, licor).

    Gramàtica

    Dièresi, exercici pràctic: casos similars als que ja havíem comentat (dièresis quan hi ha dues vocals i quan n’hi ha tres). No hem fet cap altre cas, que els comentarem el proper dia. El proper dia farem els exercicis 2 i 3 de la pàgina 36.

    Accentuació: casos especials, Tibet, Etiòpia, Olimpíades, tiquet, atmosfera

    Expressió oral i escrita

    Comentari oral sobre els textos elaborats pels alumnes a casa (recomanacions per a un ús responsable de la roba). Hem posat èmfasi en el tema de la coherència en el moment de fer les recomanacions: si utilitzem l’infinitiu, utilitzem sempre l’infinitiu, per exemple

    Els textos instructius: com funcionen

    Gramàtica

    Identificació del complement directe: segona columna del full de l’atre dia, eren deures

    Pronoms: exercici 1 de la pàgina 166

    Quadre de la pàgina 165

    Complement directe determinat i indeterminat, i pronoms que els substitueixen (ho teniu a la pàgina 165)

    DEURES

    Escriure un text instructiu: com es posa una rentadora

    Sobre el llibre de lectura: haureu d’escriure un text de 180 paraules, aproximadament, comentant què és el que us ha cridat més l’atenció del text i per què

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.