Sessió 5: 24 de gener
Sessió 5: 24 de gener
Lèxic
Sinònims i antònims, del llibre de l’editorial Teide, exercici 20 de la pàgina 87, formats amb prefixos: des- i in-, i les seves variants im-, il·, -ir
Gramàtica
Dièresi, exercici 2 de la pàgina 34 del llibre
Casos a tenir en compte: no duen dièresi les paraules que acaben en –isme i –ista. El mot reüll porta dièresi, així com també les paraules que acaben en -eïtat i -uïtat (homogeneïtat i continuïtat, per exemple) i també el final d’alguns verbs (iï i uï, com canviï, situïn, continuïs…)
Expressió oral i escrita
Comentari i anàlisi dels textos lliurats pel alumnes: recomanacions per a un ús responsable de la roba
Els textos instructius: El text instructiu « Català a Badia (cpnl.cat)
Comentari i revisió per grups de taula dels textos elaborats per explicar com s’ha de posar una rentadora
Gramàtica
Pronoms: repàs de pronoms, a partir del kahoot: repàs pronoms suficiència
Casos importants a tenir en compte, principals dubtes de les frases d’aquest kahoot:
- El saludo o la saludo, i mai li saludo
L’informo o la informo, i mai li informo
2. El veig, el miro… i no ho veig o ho miro, quan ens referim a coses o persones masculines.
3. Dona-li, porta-li, he de donar-li, porteu-li…: el plural és, independentment que us referiu a persones femenines, dona’ls, porta’ls, he de donar-los, porteu-los…
4. La intimidaven (si us referiu a la gossa) i l’inflaven (si us referiu a la pilota). Aquí heu de tenir en compte les regles d’apostrofació. Recordeu que si feu referència a alguna cosa o persona femenina i el verb comença per I o U àtona no s’apostrofa. En la resta de casos, sí.
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.