• Sessió 5: 24 de gener

    Sessió 5: 24 de gener

    Lèxic

    Sinònims i antònims, del llibre de l’editorial Teide, exercici 20 de la pàgina 87, formats amb prefixos: des- i in-, i les seves variants im-, il·, -ir

    Gramàtica

    Dièresi, exercici 2 de la pàgina 34 del llibre

    Casos a tenir en compte: no duen dièresi les paraules que acaben en  –isme i –ista. El mot reüll porta dièresi, així com també les paraules que acaben en -eïtat i -uïtat (homogeneïtat i continuïtat, per exemple) i també el final d’alguns verbs (iï i uï, com canviï, situïn, continuïs…)

    Expressió oral i escrita

    Comentari i anàlisi dels textos lliurats pel alumnes: recomanacions per a un ús responsable de la roba

    Els textos instructius: El text instructiu « Català a Badia (cpnl.cat)

    Comentari i revisió per grups de taula dels textos elaborats per explicar com s’ha de posar una rentadora

    Gramàtica

    Pronoms: repàs de pronoms, a partir del kahoot: repàs pronoms suficiència

     

    Casos importants a tenir en compte, principals dubtes de les frases d’aquest kahoot:

    1. El saludo o la saludo, i mai li saludo

              L’informo o la informo, i mai li informo

        2.  El veig, el miro… i no ho veig o ho miro, quan ens referim a coses o persones masculines.

        3. Dona-li, porta-li, he de donar-li, porteu-li…: el plural és, independentment que us referiu a persones femenines, dona’ls, porta’ls, he de donar-los, porteu-los…

        4. La intimidaven (si us referiu a la gossa) i l’inflaven (si us referiu a la pilota). Aquí heu de tenir en compte les regles d’apostrofació. Recordeu que si feu referència a alguna cosa o persona femenina i el verb                  comença per I o U àtona no s’apostrofa. En la resta de casos, sí.

     

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.