Valoracions de les exposicions orals
Aquí teniu alguns comentaris sobre les exposicions que vau fer dimarts i les que m’heu enviat enregistrades.
Resolució de la tasca
Aquestes són les coses que vau fer bé:
– Tenir en compte les dades dels documents que ens donen prèviament i utilitzar-les adequadament.
– Adoptar el rol que ens diu l’enunciat.
– Marcar bé cada part (introducció, diferents parts de l’exposició o argumentació, conclusió). Fer servir connectors i fer-los servir d’una manera variada (d’altra banda, pel que fa a, per concloure), relacionar una part amb l’altra (com ja he dit abans, reprenent el que deia al principi…).
Variació lingüística
– Va estar molt bé que utilitzéssiu recursos com preguntes retòriques (Les persones ens assemblem als micos?; Qui vol llegir?), i que interactuéssiu amb qui ens escolta (m’agradaria que féssim uns reflexió tots junts…).
Control gramatical
Destaquem de que…
Està demostrat de que…
Aquest any (es pronuncia la essa si la paraula que hi ha a continuació comença per vocal o hac.
Degut a: a causa de, per culpa de…
A més d’aquesta reflexió, (en) faig una altra… No us deixeu els pronoms!
matèria grisa
lo que és bo: el que és bo
n’hi ha gent que…
al veure la pel·lícula: en veure la pel·lícula
Procureu engrescar-los a que llegeixin primer el llibre: La preposició a desapareix abans del que. Si el resultat queda forçat, podem girar la frase i dir ‘procureu engrescar-los a llegir primer el llibre’.
Aquest vocabulari que als nens els hi fa falta. Aquí el pronom hi no substitueix cap complement.
Estem donant-se’n compte. Ens estem adonant que…