Avui hem vist la recomanació d’escriure l’article davant de cada mot (vegeu ex.16 del llibre de Teide). A més, he explicat que si afegim un adjectiu, aquest concorda amb el segon nom (per exemple: Les noies i els nois macos. Per tant, si una paraula és femenina i l’altra masculina, poseu la masculina en segon lloc perquè normalment el masculí engloba també el fermení).
L’exercici 17 el veurem amb la unitat 3 en què haureu de fer una descripció d’una persona coneguda.
A continuació hem vist els exercicis 19 i 20 sobre varietat d’expressions temporals. També l’exercici 21 sobre millorar la precisió lèxica. Per exemple hem vist la diferència entre compondre i composar (Davant el dubte podeu consultar les fitxes de l’Optimot; escriviu les dues paraules de les quals no teniu clar el significat i cliqueu a criteris).
Una feineta que haureu de fer a partir d’ara i cada 2-3 unitats com a mínim és portar retalls de diaris, revistes, etc. o anotar la frase en un paper per enganxar-ho en una cartolina verda que penjaré a l’aula com a exemples d’aquest lèxic que anirem veient.
Després hem vist l’ex. 22 sobre frases fetes.
Tot seguit hem fet un joc (grup matí) sobre paraules amb vocal neutra (a/e) que s’escriuen diferent del castellà per practicar aquests casos (repasseu el quadre de la pàg. 14 del llibre El català escrit). Aneu repassant aquest llistat de paraules de tant en tant.
I així hem arribat a la unitat 2. Primer hem comentat les preguntes que surten als globus de l’exercici 1 i després us heu agrupat per aficions i heu anotat els usos que donaríeu a una sala polivalent (ex. 2).
De deures hi ha: fer l’exercici 3 de pronoms febles (pàg. 24) i ex. 4 sobre l’ortografia de la o i u àtones (pàg.25). Aquest últim exercici s’ha de fer després d’estudiar-se -no només llegir-se’l- el quadre de la pàg. 19 del llibre El català escrit. D’aquest llibre també s’ha de fer l’ex. 6.