Avui hem començat la classe com sempre, resolent els dubtes sobre els exercicis que hi havia de deures del complement indirecte i el gènere del nom.
A continuació hem fet l’exercici 7 de la pàg. 39 del llibre de Teide sobre pronoms febles.
Després hem parlat sobre el Dalí, sobre si consideràvem o no art els seus happenings o performances i d’altres manifestacions artístiques similars. Això ha servit per introduir la unitat 3 en la qual es parla sobre la vida d’algú, sobre les biografies. Hem llegit el text de l’exercici 1 de la pàg. 36 de Teide i després heu reflexionat una mica sobre qui us agradaria parlar i fer un escrit sobre la vida d’una persona: pot ser un amic, un familiar o algú que us hagi influenciat/marcat en la vostra vida positivament. Per deures i per dilluns, haureu de fer aquest escrit d’una pàgina d’extensió aproximada (a l’exercici 2 de la pàg. 36 teniu una pauta perquè en feu un esquema previ).
També hem vist elements típics de la narració (estructura, narrador i estils directe i indirecte) i de la descripció a les pàg. 40 i 41. Per practicar l’estil directe i indirecte hem fet l’exercici 15 de la pàg. 43.
Per acabar hem vist la formació de l’imperatiu. Hem comentat que la segona persona del singular (tu) i del plural (vosaltres) coincideixen amb les persones (ell) i (vosaltres) de l’indicatiu. La resta les agafem del present de subjuntiu (ell, nosaltres i ells). Aquesta norma ens serveix per formar l’imperatiu de la majoria de verbs, tret d’algun cas (us n’hem passat fotocopia amb les excepcions).
A més, hem vist que quan es donen ordres amb la negació ‘no’, llavors les diem amb el present de subjuntiu. Per exemple: Calla! (tu), en canvi: No callis (tu).
De deures hi ha:
Per dimecres, acabeu la unitat 18 del llibre El català escrit.
Per dilluns: Escrit sobre una persona que us hagi influenciat a la vostra vida, una persona a la qual tingueu especial estimació…Per ajudar a fer aquest exercici consulteu l’exercici 2 de la pàg. 36 de Teide.