• CLASSE 23 DE NOVEMBRE

    Escrit per el 23 de Novembre del 2015 a les 13:32 a: General

    imperatiu-100107112747-phpapp02-thumbnail-4Avui hem començat la classe com sempre, resolent els dubtes sobre els exercicis que hi havia de deures del complement indirecte i el gènere del nom.

    A continuació hem fet l’exercici 7 de la pàg. 39 del llibre de Teide sobre pronoms febles.

    Després hem parlat sobre el Dalí, sobre si consideràvem o no art els seus happenings o performances i d’altres manifestacions artístiques similars. Això ha servit per introduir la unitat 3 en la qual es parla sobre la vida d’algú, sobre les biografies. Hem llegit el text de l’exercici 1 de la pàg. 36 de Teide i després heu reflexionat una mica sobre qui us agradaria parlar i fer un escrit sobre la vida d’una persona: pot ser un amic, un familiar o algú que us hagi influenciat/marcat en la vostra vida positivament. Per deures i per dilluns, haureu de fer aquest escrit d’una pàgina d’extensió aproximada (a l’exercici 2 de la pàg. 36 teniu una pauta perquè en feu un esquema previ).

    També hem vist elements típics de la narració (estructura, narrador i estils directe i indirecte) i de la descripció a les pàg. 40 i 41. Per practicar l’estil directe i indirecte hem fet l’exercici 15 de la pàg. 43.

    Per acabar hem vist la formació de l’imperatiu. Hem comentat que la segona persona del singular (tu) i del plural (vosaltres) coincideixen amb les persones (ell) i (vosaltres) de l’indicatiu. La resta les agafem del present de subjuntiu (ell, nosaltres i ells). Aquesta norma ens serveix per formar l’imperatiu de la majoria de verbs, tret d’algun cas (us n’hem passat fotocopia amb les excepcions).

    A més, hem vist que quan es donen ordres amb la negació ‘no’, llavors les diem amb el present de subjuntiu. Per exemple: Calla! (tu), en canvi: No callis (tu).

    De deures hi ha:

    Per dimecres, acabeu la unitat 18 del llibre El català escrit.

    Per dilluns: Escrit sobre una persona que us hagi influenciat a la vostra vida, una persona a la qual tingueu especial estimació…Per ajudar a fer aquest exercici consulteu l’exercici 2 de la pàg. 36 de Teide.

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigui el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Judit Borrell: Vaig tard….no havia llegit encara aquest meravellós llibre, i sí, crec que és una obra mestra....
  • Andrés: Excel·lent resumen!!. Molt útil i profitós per a els que no hem portu anar a classe avui. Moltes gràcies Jordi
  • Andrés: Moltes gràcies Jordi. Hem fet un trimestre molt intens i engrescador. Bones Festes!!
  • pfreixa: “fes-te” El pronom EN aquí no cal.
  • pfreixa: 🙂 Exacte!

Núvol d'etiquetes

Anem de viatge? C2 cançons comprensió lectora Comprensió oral Cornisa cantàbrica El camí dels bons homes i les bones dones El camí de Sant Jaume El pulmó de Collserola El Ripollès i la Vall de Núria Expressió escrita Haikus Intermedi 2011-2012 Intermedi matí 2014-2015 Intermedi vespre; Intermedi vespre; expressió escrita La Garrotxa Notícies Sortida amb els companys de classe SS 2010-2011 Suficiència 2011-2012 Suficiència 2011-2012; Comprensió oral Tot un personatge!