• Llegim!

    Un dels objectius bàsics del programa del nivell C2 preveu que els alumnes han de ser capaços de comprendre  pràcticament  tot  el  que  llegeixen  o  escolten,  així  com  extreure,  seleccionar  i  integrar informació, idees i opinions per elaborar un text nou.

    Això vol dir, doncs, que haureu de llegir tota mena de textos, inclosos els literaris, i ser capaços de fer-ne una lectura selectiva –per buscar dades molt concretes, d’una manera ràpida–, una lectura comprensiva –requereix una lectura més atenta i profunda per comprendre justament el contingut del text–, una lectura crítica –per reflexionar sobre el contingut del text i fer-ne una anàlisi posterior– o una lectura pel simple gust de llegir.

    Per això, a la unitat 5 us proposem la lectura d’un llibre i la redacció posterior d’una ressenya. És una activitat completa que us permet treballar diverses habilitats alhora i, de passada, descobrir models de llengua diferents que us poden ser útils en el moment de posar-vos a escriure vosaltres, sense oblidar les hores de plaer i evasió que us proporcionarà un bon llibre…

    És per aquesta raó que amb prou antelació us facilitem una llista dels llibres que podeu triar amb vista a la unitat 5 del curs. Mireu-vos els enllaços, busqueu-ne informació i escolliu la lectura que us vingui més de gust. Es tracta de tres novel·les, un llibre de relats i un poemari.

    1. Neu, óssos blancs i alguns homes més valents que els altres, Mònica Batet, Ed. Meteora, 2015 (novel·la)
    2. L’hereu, Prudenci Bertrana, Edicions de l’Ela Geminada, 2015 (novel·la)
    3. Tantes mudes, Mireia Calafell, Perifèric Edicions, 2014 (poesia)
    4. La pell de la frontera, Francesc Serés, Quaderns Crema, 2014 (relats)
    5. Marges, Roger Vilà Padró, Barcino, 2016 (3a edició) (novel·la)

    Doncs, apa, ja teniu una petita llista per triar, remenar i anar fent!

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.