• Presentació del projecte Supera’t

    Escrit per el 17 de Juny del 2013 a les 12:41 a: General, Tasques

    El repte de l’educació, els itineraris de futur

    Dimarts, 7 de maig, va tenir lloc l’acte acadèmic de presentació del projecte Supera’t, Itineraris Formatius competencials. A l’acte es van presentar  quatre ponències.

    El projecte Supera’t ha estat impulsat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, l’editorial Barcanova i un centenar de docents de l’educació secundària.

    Les ponències van marcar els reptes educatius actuals: innovació, progrés, territori, canvi del model educatiu i canvi a l’aula, és a dir, l’enfocament competencial o per competències. Quan parlem de competència en educació, parlem de la capacitat d’utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació.

    L’enfocament competencial es duu a terme a través de la participació activa en projectes, tasques i situacions reals que plantegen un problema o qüestió que cal resoldre, amb el qual hi ha una implicació afectiva*. Una situació real que requereix un procés d’anàlisi per decidir quines són les maneres de procedir més adequades i quins són els coneixements i procediments necessaris per portar-les a terme. I tot això en contextos socials en què cal entendre’s i col·laborar amb altres persones.

    A partir d’aquest enfocament metodològic s’han creat els Itineraris Formatius Competencials (IFC) que, amb un entorn virtual d’aprenentatge, combinen el treball individual amb el treball cooperatiu sempre amb el guiatge del docent, que marca els ritmes de l’aula, organitza el grup classe i fa l’avaluació competencial de l’alumnat.

    La presentació del projecte –a càrrec d’en Josep Maria Esteve, director de l’IES Jacint Verdaguer i coordinador del projecte, i d’en Josep-Manuel Rafí, director d’Edicions escolars de l’Editorial Barcanova– va posar en valor els aspectes metodològics que han possibilitat que es puguin dur a la gestió de l’aula i a la relació professorat-alumnat (és a dir, al dia a dia de la nostra feina) les recomanacions dels experts en educació per a la millora i adequació del model educatiu a la realitat social actual.

    En definitiva, una jornada de futur vista des del present.

    Podeu trobar-ne més detalls a:

     

    *Per aprofundir-hi més podeu consultar el manual d’ Albert Sáenz Higueras a:

    http://www.barcanovadigital.cat/area/materials-superat/abp.pdf

     

    ESCRIT PER: Roser Garcia

No hi ha comentaris

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigui el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • CNL de Barcelona: I am sorry, we weren’t aware of this problem with our web. We haven’t receive any...
  • parentstelevisioncouncil.org: I don’t know whether it’s just me or if perhaps everyone else experiencing...
  • CNL de Barcelona: Thanks four your comments. We are pleased that you enjoy our blog, we always try to give you...
  • see this: I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which...
  • Eulàlia Panyella: Hola, Luis, Fer teatre amb els alumnes és al.lucinant. No té desperdici. Prova-ho quan tinguis un...

Núvol d'etiquetes

activitats complementàries blocs webs Blogs club de lectura Concurs conversa Cultura Dia de la Poesia enfocament comunicatiu En parlem dimecres escriptura Espriu expressió oral Fabra i Coats Gimcana 1714 Grup de conversa elemental història Intercanvi d'experiències Lectura lideratge literatura Mandales Pronunciació i lectura en veu alta rutes establiments VxL cohesió tasques TIC Ves per on. 1714 Veus del 1714 Videoblog