El divendres 5 de maig ha tingut lloc la VIII Jornada d’Intercanvi d’Experiències del CNL de Barcelona a l’Espai Avinyó – Llengua i Cultura.
Aquest any la Jornada ha tingut un nou format: l’edcamp. Després d’una breu presentació d’aquesta nova manera de crear aprenentatge entre iguals per part del coordinador d’Ensenyament, Jordi Font, els professors han participat en els grups de treball proposats –no hi havia hagut inscripció prèvia als grups─ i han pogut compartir coneixements i inquietuds al voltant de les propostes presentades. Després d’una breu presentació del tema o proposta, el grup l’ha debatut i, finalment, ha recollit les conclusions en una cartolina.
Aquí teniu el programa de la Jornada. Com podeu veure, hi ha hagut tres o quatre propostes simultànies cada hora.
Sala Polivalent | ||||
De 9.30 a 10 | Benvinguda i presentació de la sessió (Sala Polivalent)
|
|||
Aula 5 | Sala Polivalent | Aula 3 | Sala de reunions | |
De 10 a 11 | Grup de conversa
Més recursos per a l’expressió oral . Les sessions Vols parlar? del SAFD (Elisenda Bolós) . Llegir per parlar… en el GC avançat (Amèlia Selva)
|
Tots els nivells
Any Bertrana i autors destacats de l’any literari. Com els podem treballar a l’aula? (Mercè Coma) |
Inicial
Moure’s per la ciutat, una activitat per sortir de l’aula. (Anna Güell) . Quines altres sortides fem al nivell inicial? |
Bàsic i elemental
Ludificació: el joc a l’aula. Exemples pràctics (Laia Mirabet)
|
D’11.30 a 12.30 | Bàsic
Repassem aspectes del Bàsic 1 aplicant les intel·ligències múltiples (Margaret Rovira) . Activitat per aplicar a les primeres sessions del B2 |
Inicial
Activitats i recursos . Quines activitats volem compartir al marge del dossier? . Com han de ser les activitats de nivell inicial? .Quins recursos necessitem? (Mercè Solé) |
Superior
Valoració i propostes . Quines activitats fem alternatives al dossier? . Com utilitzem l’aula virtual i com ha de ser? . Quines lectures proposem per al curs que ve? (Jordi Font) |
|
De 12.30 a àlbum de fotos de la Jornada | Tots els nivells
Ludificació i TIC. Aplicacions per treballar aspectes de llengua a l’aula amb el mòbil (Àngels Orduña)
|
Activitats
Objectius, valoració i propostes de noves activitats (Cristina Morató) |
Bàsic
Ús del còmic mut a l’aula a l’hora d’explicar les nostres tradicions. Una imatge val més que mil paraules (Eva Calafell)
|
Suficiència
Tres activitats: . Lletreig, separació sil·làbica, ortografia, lèxic i entrades DIEC . Interferències lèxiques . Correlació de temps verbals en oracions condicionals (Montserrat Puig) |
Les propostes han estat variades: des d’activitats didàctiques concretes fins a reflexions i propostes sobre l’any literari i l’Any Bertrana. També, hi ha hagut propostes de ludificació a l’aula o de treball a partir del còmic. Si algú volia proposar noves activitats a l’Àrea d’Activitats i valorar les que s’han fet, ha tingut el grup per fer-ho. I, finalment, hi ha hagut un grup de reflexió per al nivell inicial i un altre, per al nivell superior.
Podeu veure les conclusions d’alguns grups:
A tall d’exemple:
Àngels Orduña ens ha parlat d’aplicacions per treballar aspectes de llengua a l’aula amb el mòbil. Podeu veure el treball del grup en aquest enllaç: ludificació i TIC.
Eva Calafell, amb l’activitat “Ús del còmic mut a l’aula a l’hora d’explicar les nostres tradicions. Una imatge val més que mil paraules”, vol fomentar la participació activa de l’alumnat en activitats d’expressió oral, que és sovint un repte per al professorat. L’ús del còmic mut a l’hora de narrar una seqüència de fets, com per exemple la llegenda de Sant Jordi, a banda d’estimular la producció oral, passa per una ampliació del vocabulari (drac, cavaller, escut…) i un reforç dels connectors que permeten enllaçar una idea amb la següent (a continuació, després…). A més, aquesta activitat de descoberta de les tradicions es pot complementar amb diverses opcions, com ara alterar el final de la trama i el rol dels personatges principals, o encetar un debat posterior sobre la vigència de determinats comportaments a l’actualitat: fitxa “Ús còmic mut a l’aula” (Eva Calafell) .
Aquí podeu veure l’àlbum de fotos de la Jornada
No hi ha comentaris