• VIII Jornada d’Experiències del CNL de Barcelona

    Escrit per el 09 de maig del 2017 a les 12:51 a: General, Jornades i congressos

    El divendres 5 de maig ha tingut lloc la VIII Jornada d’Intercanvi d’Experiències del CNL de Barcelona a l’Espai Avinyó – Llengua i Cultura.

    Aquest any la Jornada ha tingut un nou format: l’edcamp. Després d’una breu presentació d’aquesta nova manera de crear aprenentatge entre iguals per part del coordinador d’Ensenyament, Jordi Font, els professors han participat en els grups de treball proposats –no hi havia hagut inscripció prèvia als grups─ i han pogut compartir coneixements i inquietuds al voltant de les propostes presentades. Després d’una breu presentació del tema o proposta, el grup l’ha debatut i, finalment, ha recollit les conclusions en una cartolina.

    Aquí teniu el programa de la Jornada. Com podeu veure, hi ha hagut tres o quatre propostes simultànies cada hora.

    Sala Polivalent
    De 9.30 a 10 Benvinguda i presentació de la sessió (Sala Polivalent)

     

    Aula 5 Sala Polivalent Aula 3 Sala de reunions
    De 10 a 11 Grup de conversa

    Més recursos per a l’expressió oral

    . Les sessions Vols parlar? del SAFD (Elisenda Bolós)

    . Llegir per parlar… en el GC avançat (Amèlia Selva)

     

    Tots els nivells

    Any Bertrana i autors destacats de l’any literari.

    Com els podem treballar a l’aula?

    (Mercè Coma)

    Inicial

    Moure’s per la ciutat, una activitat per sortir de l’aula.

    (Anna Güell)

    . Quines altres sortides fem al nivell inicial?

    Bàsic i elemental

    Ludificació: el joc a l’aula. Exemples pràctics

    (Laia Mirabet)

     

    D’11.30 a 12.30 Bàsic

    Repassem aspectes del Bàsic 1 aplicant les intel·ligències múltiples

    (Margaret Rovira)

    .  Activitat per aplicar a les primeres sessions del B2

    Inicial

    Activitats i recursos

    . Quines activitats volem compartir al marge del dossier?

    . Com han de ser les activitats de nivell inicial?

    .Quins recursos necessitem? (Mercè Solé)

      Superior

    Valoració i propostes

    . Quines activitats fem alternatives al dossier?

    . Com utilitzem l’aula virtual i com ha de ser?

    . Quines lectures proposem per al curs que ve?

    (Jordi Font)

    De 12.30 a àlbum de fotos de la Jornada Tots els nivells

    Ludificació i TIC. Aplicacions per treballar aspectes de llengua a l’aula amb el mòbil

    (Àngels Orduña)

     

    Activitats

    Objectius, valoració i propostes de noves activitats

    (Cristina Morató)

    Bàsic

    Ús del còmic mut a l’aula a l’hora d’explicar les nostres tradicions. Una imatge val més que mil paraules

    (Eva Calafell)

     

    Suficiència

    Tres activitats:

    . Lletreig, separació sil·làbica, ortografia, lèxic i  entrades DIEC

    . Interferències lèxiques

    . Correlació de temps verbals en oracions condicionals

    (Montserrat Puig)

    Les propostes han estat variades: des d’activitats didàctiques concretes fins a reflexions i propostes sobre l’any literari i l’Any Bertrana. També, hi ha hagut propostes de ludificació a l’aula o de treball a partir del còmic. Si algú volia proposar noves activitats a l’Àrea d’Activitats i valorar les que s’han fet, ha tingut el grup per fer-ho. I, finalment, hi ha hagut un grup de reflexió per al nivell inicial i un altre, per al nivell superior.

    Podeu veure les conclusions d’alguns grups:

    Conclusions del grup Moure’s per la ciutat

    Conclusions del grup d’Activitats

    Conclusions del grup d’Inicial

     

    A tall d’exemple:

    Àngels Orduña ens ha parlat d’aplicacions per treballar aspectes de llengua a l’aula amb el mòbil. Podeu veure el treball del grup en aquest enllaç: ludificació i TIC.

    Eva Calafell, amb l’activitat “Ús del còmic mut a l’aula a l’hora d’explicar les nostres tradicions. Una imatge val més que mil paraules”, vol fomentar la participació activa de l’alumnat en activitats d’expressió oral, que és sovint un repte per al professorat. L’ús del còmic mut a l’hora de narrar una seqüència de fets, com per exemple la llegenda de Sant Jordi, a banda d’estimular la producció oral, passa per una ampliació del vocabulari (draccavallerescut…) i un reforç dels connectors que permeten enllaçar una idea amb la següent (a continuaciódesprés…). A més, aquesta activitat de descoberta de les tradicions es pot complementar amb diverses opcions, com ara alterar el final de la trama i el rol dels personatges principals, o encetar un debat posterior sobre la vigència de determinats comportaments a l’actualitat: fitxa “Ús còmic mut a l’aula” (Eva Calafell) .

     

    Aquí podeu veure l’àlbum de fotos de la Jornada

    Presentació de la Jornada

    Explicació de l’edcamp

    Grup de treball sobre l’Any literari l’Any Bertrana

    Grup de treball sobre el Grup de conversa

    Grup de treball sobre l’activitat Moure’s per la ciutat

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

No hi ha comentaris

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigui el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>