• La lectura vinculada amb l’entorn. Fabra i Coats

    Escrit per el 29 de maig del 2014 a les 13:03 a: Foment de la lectura, Fora de l'aula, General, Motivació

    fabra i coats-1

    Presentació de l’actuació

    Pla d’actuació del CPNL, Eix 2: posar en valor la llengua i la cultura

    Programa: Llengua, cultura i cohesió

    Objectius generals:

    1-  Motivar l’aprenentatge de la llengua a partir del coneixement del patrimoni cultural i literari.

    2-    Facilitar espais d’ús de la llengua als alumnes dels cursos a través del coneixement del teixit associatiu i cultural de cada territori i la participació en activitats que s’hi organitzen.

    La lectura vinculada a l’entorn. Fabra i Coats

    Objectius específics:

    –    Fomentar la lectura a les aules

    –    Conèixer la importància del vincle de Sant Andreu amb la fàbrica Fabra i Coats

    –    Donar a conèixer la importància de la indústria tèxtil en la configuració social del districte i, per extensió, la importància de la indústria tèxtil a Catalunya

    –    Afavorir el pas de l’aprenentatge a l’ús de la llengua en un context real

    –    Donar a conèixer el paper clau de les dones en la revolució tèxtil catalana

    –    Promoure l’ intercanvi lingüístic entre l’alumnat dels diferents cursos

    3 àmbits d’actuació per treballar els objectius:

    A) Lectures a l’aula. En cursos de nivell Intermedi i suficiència. Olor de colònia de Sílvia Alcantara i El silenci dels telers d’Assumpta Montellà.

    B) Actes i activitats literàries. Celebració del Dia Mundial de la Poesia al Recinte Fabra i Coats. Van participar-hi tots els cursos de la delegació, repartits en quatre franges horàries. L’entitat Amics de la Fabra i Coats, formada per antics treballadors de la fàbrica i amb acord de col·laboració amb el CNL de Barcelona, van fer dues visites guiades al recinte. Es va ressaltar la coincidència amb el 8 de març, dia de la dona treballadora.

    C) Club de lectura. Vinculat a un curs de nivell Elemental. Lectures del trimestre: Pedra de tartera de Maria Barbal (adaptació LF), i Trampa de foc de Núria Martí (LF). Els dos llibres tenen un fort lligam amb el territori i permeten contrastar la lectura amb la realitat passada i present de l’entorn.

    Com a valor afegit, els alumnes d’un curs de suficiència van proposar i organitzar una visita a la Colònia Güell.

     

    Encarna Mendoza i Judit Riart

    Delegació de Sant Andreu

    CNL Barcelona

    Print Friendly, PDF & Email

No hi ha comentaris

  1.  

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • CNL de Barcelona: I am sorry, we weren’t aware of this problem with our web. We haven’t receive any...
  • parentstelevisioncouncil.org: I don’t know whether it’s just me or if perhaps everyone else experiencing...
  • CNL de Barcelona: Thanks four your comments. We are pleased that you enjoy our blog, we always try to give you...
  • see this: I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which...
  • Eulàlia Panyella: Hola, Luis, Fer teatre amb els alumnes és al.lucinant. No té desperdici. Prova-ho quan tinguis un...

Núvol d'etiquetes

activitats complementàries blocs webs Blogs club de lectura Concurs conversa Cultura Dia de la Poesia enfocament comunicatiu En parlem dimecres escriptura Espriu expressió oral Fabra i Coats Gimcana 1714 Grup de conversa elemental història Intercanvi d'experiències Lectura lideratge literatura Mandales Pronunciació i lectura en veu alta rutes establiments VxL cohesió tasques TIC Ves per on. 1714 Veus del 1714 Videoblog