Subscriu-te via RSS

  • Rutes lingüístiques per Sant Andreu

    Escrit per el 4/3/2013 a les 17.28 h, a: Fora de l'aula, Voluntariat per la Llengua

    L’alumnat de la delegació de Sant Andreu del CNL de Barcelona combina l’aprenentatge de llengua a les aules amb la pràctica real als establiments col·laboradors del programa Voluntariat per la Llengua.

    Amb les Rutes lingüístiques, els alumnes usen el català fora de l’aula i els establiments senten que col·laboren activament en el programa i es donen a conèixer entre els nous residents del barri. Tant els uns com els altres s’impliquen en la tasca i destaquen els beneficis que en treuen.

    Amb aquest projecte hem aconseguit mantenir de forma periòdica contacte amb els establiments col·laboradors del programa VxL, difondre entre l’alumnat els establiments col·laboradors, promoure i facilitar el pas de l’aprenentatge del català a l’ús de la llengua en contextos reals en un entorn d’ús quotidià i proper, i potenciar el coneixement de l’entorn entre l’alumnat.

    Article complet

  • Quins són els vostres enllaços de referència?

    Escrit per l'11/2/2013 a les 12.53 h, a: Ús de les TIC

    Compartim enllaços d’interès

     

    A la columna de la dreta del bloc hi ha un espai on es poden afegir enllaços. Ens agradaria que ens diguéssiu quins són  els blocs o pàgines web que visiteu habitualment per dur a terme la vostra tasca.

    Podeu dir-nos-ho mitjançant un comentari a aquesta entrada.

    Es tracta que entre tots construïm una llista comuna d’enllaços imprescindibles. Animeu-vos-hi!

     

     

    Article complet

  • QUÈ M’ENAMORA DE BARCELONA?

    Escrit per l'11/2/2013 a les 11.29 h, a: Fora de l'aula, Llengua i cultura

    QUÈ M’ENAMORA DE BARCELONA?

    SANT JORDI 2012

     

    El 23 d’abril de 2012 al teatre del Casinet d’Hostafrancs es va celebrar la festa de lliurament de premis del concurs Què m’enamora de Barcelona?, organitzat per la delegació de Sants-Montjuïc i les Corts del CNL de Barcelona.

    El concurs Què m’enamora de  Barcelona? es va presentar a tot l’alumnat de la delegació de Sants-Montjuïc i les Corts i també es va obrir al públic en general. Als alumnes, se’ls va demanar que fessin una foto que tingués per tema “què m’enamora de Barcelona?”. Podia ser qualsevol lloc, racó, objecte o sensació que els emocionés o agradés. A més, aquesta foto havia d’anar acompanyada d’un text que havia de tenir relació amb la imatge.

    Tots els alumnes hi van participar ja que el text presentat per al concurs va ser considerat una tasca més del curs i per tant avaluada. Els cursos de nivell bàsic havien d’escriure un text descriptiu, d’unes 75 paraules, sobre la foto que havien triat. Els cursos de nivell elemental i intermedi podien escriure qualsevol tipus de text, entre 75 i 100 paraules. Els alumnes dels cursos de suficiència 1 havien d’escriure un text descriptiu, de 150 paraules; els alumnes de suficiència 2, un text explicatiu de 150 paraules, i els de suficiència 3, un text argumentatiu també del mateix nombre de paraules. Pel que fa al nivell superior, el text escollit va ser el narratiu, i podien triar entre un assaig o un conte curt.

    Article complet

  • Activitats didàctiques Any Sales Calders Tísner 1912/2012

    Escrit per el 14/1/2013 a les 17.48 h, a: Foment de la lectura, Llengua i cultura, Ús de les TIC

    Per celebrar el centenari del naixement de Joan Sales, Pere Calders i Avel·lí Artís Gener (Tísner), i amb l’objectiu de difondre l’obra d’aquests autors, la comissió de commemoracions de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona han organitzat l’Any Sales Calders Tísner 1912/2012. Durant l’any s’organitzen activitats relacionades amb aquests autors arreu de Catalunya: clubs de lectura, conferències, exposicions, espectacles…

    La informació general es troba recollida al web http://www.salescalderstisner.cat. S’hi ha recollit material audiovisual, fototeques, vídeos relacionats amb els autors, reculls de textos, agenda d’activitats… Destaquen, per la seva novetat, els videolits i els perfils de Twitter dels autors a l’espai 2.0.

    Els videolits són “una proposta de creació dinàmica i actual que utilitza la videocreació per aproximar-se a un artista o a un tema des d’una perspectiva artística. Es tracta d’una càpsula audiovisual breu (no és un tràiler de llibre, ni tampoc no és un documental) en el qual la paraula té un pes fonamental.” Tenen una  voluntat didàctica clara: pretenen aproximar els autors a un públic més avesat a la cultura audiovisual i per al qual els autors no són familiars.

    Article complet

  • Dos exemples d’activitats de foment de la lectura

    Escrit per el 14/1/2013 a les 17.35 h, a: Foment de la lectura

    El 26 d’octubre es va fer un acte de presentació de dos exemples d’activitats de foment de la lectura al CNL de Barcelona: els clubs de lectura i l’Any Sales Calders Tísner.

    L’acte va comptar amb la presència de l’escriptor Pau Vidal, el coordinador dels clubs de lectura de Biblioteques de Barcelona, Òscar Carreño, i la comissària de l’Any Sales Calders Tísner, Laura Borràs. Tres conductores dels clubs de lectura de nivell bàsic que es fan a Barcelona, treballadores del CNL de Barcelona, i alguns participants d’aquests clubs van aportar el seu testimoni a l’acte. I un grup de tècniques del CNL van exposar un seguit d’activitats didàctiques des del B1 al nivell D que van elaborar durant el mes de juliol amb motiu de l’Any Sales Calders Tísner.

    Se’n pot llegir la notícia a l’enllaç:

    http://www.cpnl.cat/xarxa/cnlbarcelona/noticies.html?ID=7593

     

    ESCRIT PER: Anna Valls

    Article complet

  • Aula mestra

    Escrit per el 14/1/2013 a les 13.46 h, a: Ús de les TIC

     

    1. Cursos complementaris a l’Aula mestra

    El Centre de Normalització Lingüística de Barcelona ha creat 6 cursos al portal Aula mestra amb la voluntat que l’alumnat posi en pràctica els continguts més importants del programa dels graus Intermedi 1, 2 i 3 i Suficiència 1,2 i 3.

    Aquests cursos incorporen activitats del Parla.cat i algun enllaç extern de contingut teòric, i estan pensats com a complement d’autoaprenentatge al treball de curs que es fa a les aules, més col·laboratiu per mitjà de les tasques.

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • CNL de Barcelona: I am sorry, we weren’t aware of this problem with our web. We haven’t receive any...
  • parentstelevisioncouncil.org: I don’t know whether it’s just me or if perhaps everyone else experiencing...
  • CNL de Barcelona: Thanks four your comments. We are pleased that you enjoy our blog, we always try to give you...
  • see this: I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which...
  • Eulàlia Panyella: Hola, Luis, Fer teatre amb els alumnes és al.lucinant. No té desperdici. Prova-ho quan tinguis un...

Núvol d'etiquetes

activitats complementàries blocs webs Blogs club de lectura Concurs conversa Cultura Dia de la Poesia enfocament comunicatiu En parlem dimecres escriptura Espriu expressió oral Fabra i Coats Gimcana 1714 Grup de conversa elemental història Intercanvi d'experiències Lectura lideratge literatura Mandales Pronunciació i lectura en veu alta rutes establiments VxL cohesió tasques TIC Ves per on. 1714 Veus del 1714 Videoblog