• Bons resultats en el 6è aniversari de l’«I tu, jugues en català?»

    El Consorci per a la Normalització Lingüística impulsa el programa I tu, jugues en català?, amb 18 fabricants compromesos amb la llengua catalana en el joc, més de 500 establiments adherits i un catàleg amb prop de 800 jocs en català. Aquest any, el concurs “I tu, jugues en català?” ha superat totes les expectatives, amb més de 1.300 de participants

    El programa I tu, jugues en català?, del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), ja ha arribat a la sisena edició, amb la finalitat de promoure la presència del català en el consum de jocs i joguines, gràcies al treball en xarxa dels 22 centres de normalització lingüística (CNL) amb els comerços i les empreses del territori.

    Així, el Consorci consolida l’aposta clara per fomentar l’ús del català en aquest àmbit, perquè és conscient de l’oportunitat que suposa per a l’aprenentatge i l’ús de la llengua, atès que la interacció en el joc facilita la socialització, enforteix el diàleg i ajuda en les relacions personals, alhora que fomenta la creativitat i activa la imaginació. Elements, tots ells, que afavoreixen l’adquisició i la millora de les habilitats comunicatives.

    De fet, durant el joc, es potencien totes les habilitats lingüístiques: parlar, llegir (les instruccions, per exemple), comprendre (les explicacions que doni un altre jugador) i fins i tot escriure (si la mecànica del joc ho demana). I, sobretot per als nous parlants del català, pot suposar una manera d’entrar en contacte amb el registre més informal de la llengua, a través d’un llenguatge espontani i popular, allunyat de la variant més acadèmica.


    La presència del català en l’oferta del sector

    18 empreses fabricants del país fan una aposta clara per un mercat que també demana la presència del català, amb la ferma voluntat de fer-lo créixer i consolidar-lo, tant per adaptar el joc a la demanda lingüística de la clientela, com per normalitzar la presència de la llengua catalana en el sector. Malgrat això, l’oferta de jocs en català encara és reduïda.

    En aquest sentit, el Consorci per a la Normalització Lingüística insisteix que, per bé que hi ha empreses que ja estan incorporant el català, és important que cada vegada s’hi sumin més empreses de la indústria del joc i la joguina i que “cada cop siguin més sensibles a la qüestió lingüística i donin resposta a aquesta necessitat”.

    Ara com ara, les famílies que vulguin disposar de l’oferta de joguines en català tenen a l’abast un catàleg amb prop de 800 productes, que poden consultar al web del CPNL (/jocs/cataleg/ ) o a l’app del programa («I tu, jugues en català?»), tant per a IOS com per a Android.

    Per mitjà de l’app, també s’accedeix a la llista de més de 500 establiments que donen suport al programa, amb l’opció de trobar els més propers a la ubicació de l’usuari. Aquests usuaris, posteriorment, tenen l’opció de valorar el joc des de la pàgina web i des de l’aplicació.

    Èxit del concurs “I tu, jugues en català?”

    La tercera edició del concurs “I tu, jugues en català”, celebrat del 19 al 30 de novembre, enguany ha superat totes les expectatives, amb un nou format i disseny que ha motivat la participació de 1.352 persones.

    El concurs ha consistit a respondre una pregunta diària anunciada al blog del concurs i a Twitter, relacionada amb els jocs tradicionals d’arreu del territori.

    Les 125 persones que han empatat amb la màxima puntuació (100 punts) entraran en un sorteig públic, que se celebrarà el dia del lliurament de premis, cedits pels patrocinadors: Devir, Cap de Colla, Kibo, Guerra de Mitos, Sembra, Abacus, XANASCAT, Teatre Nacional de Catalunya i el restaurant El racó de l’Avi Melcior.

    L’acte de lliurament de premis tindrà lloc el mes de gener.

    L’origen del programa

    Les primeres actuacions del CPNL relacionades amb el joc parteixen del 1997, amb iniciatives vinculades a l’elaboració i la difusió de catàlegs de jocs en diferents centres de normalització lingüística. El 2012, s’inicia la campanya I tu, jugues en català? al CNL de Barcelona, que, posteriorment, es consolida com una actuació estratègica de tot el Consorci, en vista de la bona acollida entre el públic i els professionals del sector.

    Print Friendly, PDF & Email

Arxius


Categories


Entrades recents


Comentaris recents


etiquetes