El cercador de dubtes lingüístics Optimot ja és responsiu i s’adapta a qualsevol dispositiu, mòbil o fix (ordinador personal, tauleta o telèfon intel·ligent).
L’Optimot és un servei de la Direcció General de Política Lingüística destinat a afavorir la comunicació de qualitat en català. Els usuaris hi poden resoldre consultes lingüístiques de manera autònoma. Del 2011 al 2015, les consultes al cercador han assolit els 50 milions i superen els 12 milions de cerques anuals.
Al cercador es poden consultar diccionaris, models de documents, dubtes ortogràfics, noms de lloc… Si el cercador no resol un dubte, disposa del servei d’atenció personalitzada (SAP), amb 10.068 usuaris inscrits, que l’any 2015 ha rebut 4.888 consultes. D’aquest usuaris, el 38% són particulars, el 34% són empreses i professionals autònoms, el 24% pertanyen a l’Administració i el 4% són usuaris no registrats.
El grau de satisfacció que els usuaris del SAP demostren a les enquestes és molt elevat: un 4,8 sobre 5.
L’Optimot, un servei popular i útil, és ara més àgil i de fàcil accés: qualitat lingüística per a tothom en qualsevol lloc i qualsevol moment.
http://gencat.cat/optimot
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.