La campanya “A l’abril cada paraula val per mil” regala roses lingüístiques per Sant Jordi
El CNL de Barcelona llança la campanya “A l’abril cada paraula val per mil”, una iniciativa cultural per celebrar Sant Jordi als carrers de la ciutat. Conscient de la contribució del comerç a la cohesió social a través de l’ús del català, el Centre repartirà roses en forma de cartells, que expliquen l’origen de paraules relacionades amb els diversos sectors comercials, a establiments dels principals eixos comercials de la ciutat |
|||
L’equip de dinamitzadores i dinamitzadors del CNL de Barcelona posa amb els cartells de la campanya “A l’abril cada paraula val per mil”.
Amb l’objectiu de fer visible la riquesa lingüística del català i de donar a conèixer l’origen d’algunes paraules, el CNL de Barcelona impulsa la campanya “A l’abril cada paraula val per mil” que serà present a comerços de BCN fins al 10 de maig. |
L’objectiu de la campanya “A l’abril cada paraula val per mil” és fomentar el gust pel coneixement de la llengua i promoure l’ús del català al comerç de la ciutat i per això es repartiran 857 cartells amb una rosa cadascun i una paraula, on s’explica l’etimologia d’un mot relacionat amb el sector comercial de cada botiga. Està previst que 857 comerços dels principals eixos comercials de Barcelona exposin les “roses lingüístiques” des de mitjans d’abril fins al 10 de maig. Am l’exposició dels cartells als aparadors es pretén divulgar la llengua catalana d’una manera lúdica, popular i també científica. La campanya també serà a Twitter amb l’etiqueta #valpermil Mentre duri la campanya, el twitter @cpnlsafd del Servei d’Autoaprenentatge i Formació a Distància (SAFD) piularà una pregunta sobre l’origen de les paraules que surten als cartells d'”A l’abril cada paraula val per mil” i l’endemà piularà el cartell corresponent que inclou la resposta en el seu contingut. L’etiqueta d’aquesta activitat serà #valpermil. També es piularan mapes dels deu districtes de Barcelona que contindran els diversos recorreguts de les “roses lingüístiques” per tal d’adreçar les persones que hi estiguin interessades als comerços participants perquè puguin conèixer les 64 paraules exposades. Al juny, exposició El CNL de Barcelona està preparant una exposició de la campanya “A l’abril cada paraula val per mil” amb els cartells que portaran la llengua catalana al comerç de la ciutat. L’exposició, oferirà un panorama general sobre els diferents àmbits temàtics tractats i incorporarà també fotografies dels aparadors dels establiments que hi han participat i testimonis dels participants. L’exposició començarà la seva itinerància el mes de juny a l’Espai Avinyó – Llengua i Cultura de Ciutat Vella i posteriorment s’oferirà a centres culturals i associacions de comerciants de la ciutat. “A l’abril cada paraula val per mil” és una campanya ideada pel CNL d’Osona.
|
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.