Llengua, literatura i música es donen la mà al Mercat de la Concepció
Divendres passat, 4 de maig, a la tarda, es va celebrar l’acte de cloenda de la campanya A l’abril cada paraula val per mil, organitzada pel Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Barcelona, amb la col·laboració de Mercats municipals de Barcelona. |
|||
Isabel-Clara Simó i Txell Pujol entreguen un premi a la Priscilla, una de les guanyadores del sorteig a Instagram.
L’equip del Voluntariat per la llengua va formar, una estona abans de l’acte, un grup de noves parelles lingüístiques, que hi van participar activament. |
El vestíbul del Mercat de la Concepció va ser l’escenari divendres passat, 4 de maig, de l’acte de cloenda de la campanya A l’abril cada paraula val per mil.
La iniciativa, del CNL de Barcelona, havia omplert les parades dels mercats de Barcelona i de les Floristes de la Rambla de cartells amb fragments romàntics d’obres literàries en català, del 16 al 29 d’abril. La celebració de divendres va tenir la col·laboració d’Isabel-Clara Simó, una de les escriptores que havia cedit un text per als cartells literaris. Una estona abans d’iniciar l’acte, l’equip del programa Voluntariat per la llengua va formar un nou grup de parelles lingüístiques al mateix mercat. Després, voluntaris i aprenents van formar part del públic que va gaudir, a més, de les actuacions musicals ofertes per un grup de violoncels del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Llengua, literatura i música, doncs, es van donar cita en aquest esdeveniment, que va ser presentat per Txell Pujol, coordinadora de Dinamització i Assessorament del CNL de Barcelona i que va explicar el principal objectiu de la campanya: regalar als compradors dels mercats roses ben vermelles, com les de Sant Jordi, però amb forma de cartell i amb un fragment que parlava d’amor de diverses obres escrites en català. A més de tenir els cartells exposats, durant els dies que havia tingut lloc la iniciativa, s’havien organitzat una dotzena d’activitats culturals, musicals i literàries, i també s’havia dut a terme un sorteig entre totes les persones que van penjar a Instagram una autofoto amb un dels cartells i amb les etiquetes #abrilencatalà i #mercatsbcn. Durant l’acte de divendres es van lliurar els premis als tres guanyadors d’aquest sorteig, que consistien en tres cistelles amb productes de mercat i en obsequis de Miró, Focus, el Teatre Nacional de Catalunya i Grup62. El lliurament de premis va anar a càrrer d’Isabel-Clara Simó, que va aprofitar per agrair als participants del Voluntariat per la llengua el seu esforç per mantenir viu el català i també va reivindicar un Sant Jordi amb més literatura. Assumpta Escolà, directora del CNL de Barcelona, va tancar l’esdeveniment amb unes paraules en què va recordar els inicis de la col·laboració entre el Centre i Mercats de Barcelona, i va fer un agraïment especial a tots els participants, públic i organitzadors de l’acte. Per acabar, El cant dels ocells a toc de violoncel va envair l’espai de manera imponent i emotiva. Centre de Normalització Lingüística de Barcelona
|
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.