SUFICIÈNCIA 1 LA DIÈRESI
En aquest enllaç trobareu més informació sobre la dièresi:
http://aplicacions.llengua.gencat.cat/itineraris-aprenentatge/suficiencia/scl/scl5/scl52/scl52.htm
En aquest enllaç trobareu més informació sobre la dièresi:
http://aplicacions.llengua.gencat.cat/itineraris-aprenentatge/suficiencia/scl/scl5/scl52/scl52.htm
Com que les receptes que heu explicat a classe tenen molt bona pinta, us proposo de compartir-les en aquesta entrada.
Divendres 5 de febrer l’alumnat i el voluntariat del SLC de Sant Boi de Llobregat van gaudir d’una visita guiada al Parlament de Catalunya. | |||
Trenta persones, entre alumnat i voluntariat, van assistir a la visita guiada del Parlament de Catalunya. La nostra guia, Noemí, va explicar la història de l’edifici i de la institució. També va comentar anècdotes i va respondre les preguntes que li van fer les persones assistents.
SLC de Sant Boi de Llobregat
|
Tal com vam quedar, en aquest espai penjarem les receptes que hem creat per al curs.
Pengeu-les-hi!
Ah, i voteu la que us sembli que mereix una distinció especial per la seva senzillesa, originalitat…o simplement perquè us ha vingut aigua a la boca mentre la llegíeu!!!!
Aquests dies hem anat sentint vàries cançons per treballar el subjuntiu (l’estrella de l’Elemental…. hehehe)
Aquí us en deixo una més…
Aquí teniu la lletra de la cançó:
Tant de bo sigui llarg el viatge,
tant de bo que l’equipatge a cada passa pesi menys.
Tant de bo que quan tornis a casa
no t’atrapi la llàgrima als ulls, que passis full.
Tant de bo al mentida no vagi mai vestida
i que et porti el vent quan vingui el llop.
Tant de bo que la por no s’abraci a la pena…
Tant de bo sigui et sedueixi el paisatge,
tant de bo que els fantasmes ja no mirin sota el llit,
que la nit no t’apagui l’espelma, que es fongui el neguit
tant de bo et donin fil i no et tallin les ales.
Caure sobre vellut, que no et donis per vençut,
tant de bo un dia el nord sigui sud
i que t’envolti la gent de mirada transparent.
Tant de bo sigui llarg el viatge,
tant de bo que mil paraules valguin més que una imatge.
Tant de bo acabi en taules la partida,
que la vida fos més innocent, un joc de nens.
Tant de bo passi un tren cada dia,
que la fi del món no tingui final de via.
Tant de bo quedi pres qui empresona,
que coneguis la felicitat en persona.
Tant de bo dos i dos sumin quatre,
tant de bo creure en la màgia no sigui cosa de tres.
Tant de bo que la sang fos germana
i no l’arma dels impotents, que caiguin panys.
Tant de bo s’obrin totes les portes
i et rebin amb un “Benvinguts!”.
Tant de bo que la vida no fos batalla
i que et tregui a ballar quan balla.
Una història fantàstica a BarcelonaCada mes us recomanem un llibre i us demanem que ens feu arribar les vostres recomanacions. Quin llibre us ha agradat? |
|||
Marina |
MarinaAutor: Carlos Ruiz ZafónNovel·la fantàstica en què Òscar Drai, un adolescent de quinze anys que estudia a un internat a Sarrià (Barcelona), després de les classes s’escapa de l’internat per anar a veure els palauets que hi ha per la zona. En una de les escapades coneix Marina Blau, una noia amb la qual compartirà experiències que li canviaran la vida totalment. RECOMANA UN LLIBRE AQUÍSLC de Sant Boi de Llobregat
|
El SLC de Sant Boi organitza l’activitat Anem al teatre oberta al seu alumnat i voluntariat. L’obra del mes de febrer és El test, una comèdia del Jordi Vallejo, dirigida per Cristina Clemente i interpretada per David Bagés, Dolo Beltran, David Vert i Mima Riera.
Sinopsi
Què escolliries? 100 mil euros ara mateix, o 1 milió d’aquí a deu anys?
Aquest és el dilema al qual s’enfronten l’Hèctor i la Paula -un matrimoni amb problemes econòmics- quan el Toni, un bon amic de la parella, els planteja el test de personalitat que ha elaborat la Berta, la seva actual companya, una psicòloga molt exitosa i mediàtica.
Baixada de la Llibreteria, 7
Barcelona |
|||
Anirem al MUHBA i farem la visita guiada “De Barcino a Barchinona. La ciutat antiga”.
Com evoluciona l’estructura urbanística de la ciutat antiga?La història de la ciutat antiga fins als primers temps medievals, desgranada al llarg d’un itinerari guiat per les restes arqueològiques. Durant l’itinerari s’explica l’estructura urbanística de la ciutat i alguns aspectes de la vida urbana en l’època romana. Objectius
Inscripcions i pagament del 23 de gener al 9 de febrer de 2017 a Administració, en horari d’atenció al públic.
|
CANÇÓ ACCENTUACIÓ
Una manera divertida per aprendre i recordar la regla d’accentuació!
Em faig un embolic quan he d’accentuar
no sé si cap aquí o cap allà.
Però per començar, hauré de tenir clar
a quina síl·laba ha d’anar.
La tònica és on recau la intensitat de la veu
Les àtones es pronuncien amb intensitat menor.
Si una paraula només té una síl·laba i prou
un monosíl·lab serà.
Mai no l’accentuarem si no és per diferenciar-lo
d’un altre mot igual. / Accent … diacrític!
A part dels monosíl·labs trobem els polisíl·labs
amb els quals hem d’estar més atents.
La tònica serà la que ho decidirà
ens dirà on posem els accents.
Les normes d’accentuació permeten fer-ho millor
ara sabré la manera de poder diferenciar:
A les agudes hi haurà la tònica al final,
en última posició.
Hi ha dotze terminacions i quan acaben així
sempre s’han d’accentuar:
à, è, í, ò, ú, às, ès
ís, òs, ús, èn, ín.
Demà, també, aquí, això, algú, estàs, espès,
pastís, pastós, confús, sorprèn, Berlín.
Però he de tenir present que si és diftong decreixent
no accentuaré. Com: esprai, servei, cofoi, babau, dinou.
No, no, no, no, no accentuaré.
Les planes van diferent, el cop fort el trobaré en
penúltima posició.
Les accentuaré si no acaben en cap de
les dotze terminacions.
També les accentuaré quan acabin en
diftong decreixent.
Sempre accentuaré les esdrúixoles en
antepenúltima posició
Ja sé accentuar!
Trieu un personatge de conte i feu-ne la descripció fent servir algun d’aquests adjectius:
cortès, lleig, inic, pobre, culte, nadiu, comú, corpulent, violent, tranquil, avar, rar, feliç, complex, malaltís, capaç, fosc, audaç, lluent, agre, rude, extravagant
Recordeu com hem de puntuar les enumeracions i els incisos: puntuació
Pengeu la vostra descripció en l’apartat de comentaris.