El 16 de maig de 2014 va tenir lloc la V Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Ensenyament del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Barcelona. L’objectiu d’aquesta sessió és proporcionar un espai perquè les professores i els professors del Centre puguin intercanviar les seves experiències dutes a terme tant dins com fora de l’aula.
Enguany s’han organitzats les exposicions a l’entorn dels eixos següents (entre parèntesis, el nom de les persones que han presentat l’experiència):
– Els cursos de nou format
- Sessions puntuals (Carme Rigal)
- Grup de conversa elemental (Carme Rigal)
- Curs de pronunciació i lectura en veu alta (Mireia Nebot i Raquel Olivé i , Delegació de Sant Martí)
- Escriptura creativa (Rosa Morte, Delegació de Sants-Montjuïc i les Corts)
– Compartim la nostra història. El Tricentenari
- Veus del 1714 (Rosa Morte, Delegació de Sants-Montjuïc i les Corts)
- Ves per on. Activitat del 1714 per als nivells Suficiència i Superior (Eva Calafell, Delegació de Gràcia i Sarrià – Sant Gervasi)
- Gimcana 1714-SEC (Salva Giménez i Àngels Orduña, Delegació de Sants-Montjuïc i les Corts)
– Compartim la nostra cultura
- Activitat amb mandales per al nivell Inicial i Bàsic (Rosa Borràs i Eulàlia Panyella del Centre d’Acolliment Lingüístic i de la Delegació de Ciutat Vella)
– Coneguem el territori
- La lectura vinculada amb l’entorn. Fabra i Coats (Encarna Mendoza i Judit Riart de la Delegació de Sant Andreu)
– Parlem del que ens interessa
- En parlem dimecres (Sílvia Aregall de la Delegació de Sants-Montjuïc i les Corts)
– Fem servir les eines que tenim a l’abast
- Blogs a l’aula: una eina d’aprenentatge i comunicació (M. Àngels Payró de la Delegació d’Horta-Guinardó)
- Barcelona és nostra. Un videoblog amb els alumnes de Bàsic 2 (Laia Tutusaus del Centre d’Acolliment Lingüístic)
- Un nou blog per al SAFD (Elisabet Alenyà i Núria Vidal del SAFD)
A la sessió hi van participar 56 persones. Com a conclusió, podem destacar aquests punts:
– Diverses experiències van mostrar exemples d’aplicació de les tasques en un sentit ampli, en contextos comunicatius, generant espais d’ús on es fomenta la interacció.
– Sovint els espais d’ús del català són fora de l’aula i són reals, però també trobem un espais a mig camí, una mica controlats, en entorns en què la comunicació és real però l’ús de la llengua està reforçat perquè un usuari amb un domini bàsic del català no es vegi forçat a canviar de llengua durant la interacció. Es tracta d’un tipus d’espais que se situen entre l’aprenentatge formal i l’informal.
– Es manté l’interès per la innovació en l’ús de les TIC.
– Es valora la incorporació de l’actualitat cultural com un element motivador i de vinculació amb l’entorn, com és el cas de l’ús del Tricentenari del 1714.
La sessió té el valor de generar un espai de diàleg i de reflexió entre els professionals del Centre.
Coordinació d’Ensenyament
–
No hi ha comentaris