• Mireia Nebot forma part dels ponents a la V Jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana en la presentació el projecte ÈLIA, Estratègies de Llengua i Aprenentatge, de la Direcció General de Política Lingüística.

    L’experta en ensenyament de català a adults del Consorci per a la Normalització Lingüística Mireia Nebot, que actualment treballa a la delegació de Nou Barris del CNL de Barcelona, va participar en el debat  Societat actual i tendències en l’aprenentatge de llengües

    La jornada, organitzada pel Departament de Cultura, va tenir lloc el 7 de juliol a l’Ateneu Barcelonès i va ser presidida per la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa. En la trobada, la directora de Política Lingüística va destacar les quatre grans línies per a la política lingüística del futur a Catalunya, que va identificar en quatre àrees: coneixement, cohesió, consum i cooperació.

    Més de 200 persones van assistir a la Jornada, que va tenir representació institucional de tots els territoris de parla catalana.  Durant la primera taula rodona, “Principals línies polítiques per a l’extensió del coneixement del català”, a més d’Ester Franquesa, hi va intervenir el director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana, Rubèn Trenzano; la directora general de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears, Marta Fuxà; el síndic de l’Alguer, Mario Bruno; el responsable de l’Àrea de la Catalanitat del Consell Departamental dels Pirineus Orientals, Nicolàs García, i el representant de la direcció general de Política Lingüística del Govern d’Aragó, Pedro Julian Cucalón.

    Franquesa, pel que fa a la formació de català a persones adultes, a més de destacar la feina del personal del Departament, també va destacar la feina del CPNL. Dins d’aquest àmbit, també es va exposar l’evolució del programa Èlia, que té per objectiu introduir elements d’innovació en l’oferta formativa de català per a adults per adaptar-la a les necessitats de la ciutadania actual.  S’hi va dur a terme la taula rodona “Societat actual i les tendències de futur en l’aprenentatge de llengües”, moderada per la subdirectora general de Política Lingüística, Marta Xirinachs, en què van participar el subdirector del Centre d’Estudis Demogràfics, Andreu Domingo; el responsable de Relacions Institucionals de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, Orland Cardona; l’experta en alfabetització i aprenentatge de segones llengües a adults immigrants Mònica Molina; la membre del grup d’investigació sobre Llengua, Cultura i Identitat en l’era Global de la UOC Maite Puigdevall; l’experta en ensenyament de català a adults del Consorci per a la Normalització Lingüística Mireia Nebot i l’expert en màrqueting i comunicació a Roca Salvatell, Genís Roca. Al llarg del debat es van exposar quines són principals tendències demogràfiques, socials, tecnològiques i pedagògiques que influeixen en el futur de l’aprenentatge de llengua. Mireia Nebot va basar la seva intervenció en replantejar les tendències didàctiques en ensenyaments de llengua que caldria tenir en compte per renovar l’oferta formativa de la llengua catalana.

    En el conjunt de terres de llengua catalana els coneixements de català de la població són relativament alts, tot i que una part important de la població encara té necessitats d’aprenentatge. Les polítiques lingüístiques institucionals s’han centrat principalment en l’aprenentatge de la llengua catalana. Amb aquesta Jornada la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya va explorar nous enfocaments d’aprenentatge en una societat que ha sofert canvis demogràfics, tecnològics i de consum en els darrers deu anys.


Arxius


Categories


Entrades recents


Comentaris recents


etiquetes