Rius de tinta
Aquí teniu els articles d’opinió que heu fet conjuntament en aquesta unitat sobre l’eficiència del transport urbà, el grau de civisme i l’estat dels equipament públics.
Recordeu que els heu de llegir tots, excepte el vostre, és clar! I després heu de manifestar el vostre acord o desacord amb algun dels articles que acabeu de llegir. I tot això amb un màxim de 100 paraules!
No oblideu que l’article l’heu de fer com un comentari a aquesta entrada, eh? Per tant, espero que ben aviat tinguem 26 comentaris publicats!
Bon cap de setmana!
23 comentaris
Conchi
05 maig 12
12:37 #
Pipicans.
De tots el textos que he llegit, em crida l’atenció el que parla dels pipicans, ja que a la gent no l’hi agrada veure les caques dels gossos al carrer i que no hi ha pipicans.
Jo estic d’acord que els pipicans es troban molt lluny un d’altre, però ja fá trenta-set anys que estic vivim a Castelldefels i puc dir que havia molts lloscs, que darrera els anys s’han perdut.
La gent tenia per costum no portar els animals a aquets jocs i això que el tenien molt a prop seu, tan poc hi havia molta higiene en aquets jocs, ja que no es rentaven i desinfectaven sovint i en alguns havia fins i tot puces.
L’ajuntament hauria de posar més vigilància i sobre tot que la gent hauria de concienciar-se mes en la recollida d’escrements.
Hem de ser més civics i així tindrem una ciutat més neta per viure.
Conchi.
Sole
05 maig 12
18:16 #
Vull comentar el article que parla d’aumentar la vigilància els carrers.
En primer lloc, m’agradaria dir que estic completament d’acord amb l’augment de vigilància policial en els carrers per fer cura del equipament urbà i també per evitar actes d’ incivisme.
En segon lloc, crec que seria important que hagi més vigilància els carrers perquè d’un temps ença, post ser agreujat amb motiu de la crisi, ha aumentat el nivell d’inseguritat pels carrers.
Així doncs, arribo a la conclusió que les autoritats haurien de plantejar seriosament l’aument de vigilància policial als carrers, tant per la conservació de les nostres instal.lacions, com per evitar que la inseguritat viària continuï creixent.
Nicola
05 maig 12
19:55 #
Estic d’acord amb el artícle dels estats dels equipaments públics i a més vull afegir els meus. El primer seria que l’ajuntament millorés el clavegueram del poble, ja que fa molta mala olor cada vegada que plou. Haurien de revisar les xarxes dels mateixos per evitar molèsties al veïnatge. Referent als pipi-cans vull dir que no sols fan falta mes, si no que siguin mes amples, ja que als gossos no li agrada fer les seves necessitats dins d’un espai de un metre quadrat. Finalment, amb tants diners que tenim que pagar de impostos, els equipaments públics haurien de millorar molt mes.
Mari Carmen Gutiérrez
05 maig 12
21:32 #
Resp.: Estat dels equipaments públics a Castelldefels.
Crec que els nostres equipaments públics es troben en molt bones condicions, ja que, des de fa uns anys, s’ha anat ampliant el nombre de edificis de nova construcció i remodelant els que ho necessitaven fins arribar a assolir el que tenim ara com els ambulatoris, instituts, escoles, biblioteca, ajuntament, castell, comissaria, etc.
D’altra banda també podem gaudir d’ espais a l’aire lliure com parcs enjardinats amb bancs per seure i tot el mobiliari urbà necessari en bon estat de conservació.
Si que és veritat que es poden millorar algunes coses, pot ser més neteja, però poc a poc segur s’anirà fen.
Mª Carmen Gutiérrez
Carles
06 maig 12
13:31 #
Discurs polititzat
En resposta a l’article sobre el transport públic a Castelldefels editat el 03/05/2012, sembla més aviat un plantejament polític, doncs del que més es parla és de la contaminació i dels vehicles ecològics, que tot i que són coses importants, no representen la realitat, ja que si no es disposa d’una bona organització i distribució de rutes es pot formar un caos circulatori que el que fa és augmentar la contaminació, no només d’aquests vehicles de transport públic sinó també de la resta. En realitat aquest article sembla editat per la Metropolitana del Transport.
Carles Raventós
Portaveu Grup “Polítics no, gràcies”
LOLA
06 maig 12
19:41 #
Estic totalment d’acord amb l´article “Millorem la mobilitat” com ciutadana de a peu i com utilitària de cotxe.
En primer lloc perquè quan he d’anar a qualsevol part del poble,sobretot al centre a determinades hores, si vas caminant has d’anar sortejant cotxes ja que no respecten els passos de vianants.
En segon lloc si vas amb cotxe et trobes que la mala organització et fa sortir del centre per poder arribar a determinats llocs del centre.
No se si servirà per a alguna cosa però com ciutadana preocupada pel meu poble vaig a fer arribar una carta a l’ajuntament perquè s’ho mirin.
Lola Jiménez
Birgit Steyrer
06 maig 12
21:49 #
El transport públic a Castelldefels ha millorat molt en aquests anys, aixè es veritat, però encara hi ha moltes millores a fer.
Cal ressaltar que el número de autobusos ha augmentat i tenim una més bona comunicació amb Barcelona i amb el aeroport. No obstant, estem oblidant el transport a Castelldefels ciutat. Barris on només arribem amb cotxe o on la distribució de rutes fa que triguem molt en arribar-hi. Ens obliguen a agafar taxis o el cotxe… això no es gaire eficient.
Per tant, no podem pensar que esta tot fet, cal continuar millorant aquest aspecte.
Birgit
Laura
06 maig 12
22:09 #
CIVISME (SIGUEM NETS)
Estic d’acord amb el que comenta aquesta asociació de veïns. Al meu barri també es pot trobar la mateixa brutícia.
Els gossos són un problema i sembla que viure en un barri ple d’espais verds, com el meu, no ajuda a millorar la situació. Es poden trobar caques a la vorera i gairebé ningú les recull. La neteja dels carrers només es fa una vegada per setmana i no es netegen les voreres, únicament el carrer.
En segon lloc, pel que fa el tema del reciclatge, passa el mateix: a prop del contenidors es pot trobar de tot. No costa el mateix esforç deixar la brossa, els papers, etc. dins del contenidor i no a prop com acostuma a fer el meu veïnat?
Crec que el suggeriment d’aquesta associació de multar i a més de publicar els barris bruts és l’única manera per a que la població es conscienciï.
Ja sabem que a ningú li agrada sortir a la foto per aquests fets!
Laura Bullano
Joan
07 maig 12
16:52 #
NO ESTEM TAN MALAMENT
Estic completament d’acord amb que l’estat dels equipaments públics es força favorable i per tant, no crec que faci falta augmentar la vigilància. Peró per l’altra es veu clar que falta’n equipaments com: Poliesportius, casals de cultura, panells d’anuncis…..
Pel que fa a la biblioteca ubicada al centre del poble, don no sa tingut en conta als ciutadans que viuen a les afores del centre i tenen difícil accés d’aparcament.
Per acabar estic d’acord que s’hauria de millorar al clavegueram, pro com tot, es qúestió de diners i prioritats.
Joan Hoste
Isabel
07 maig 12
19:36 #
L’altre dia vaig pujar per primera vegada en un híbrid i és una meravella el poc soroll que fa i si a sobre no contamina tant doncs millor que millor. També mirant el tema econòmic l’estalvi suposo que serà significatiu i a sobre pots dedicar aquests minuts de trajecte per relaxar-te llegint, escoltant música i fins i tot fer amics. Crec que són puntuals i que la connexió entre poblacions i la gran ciutat estan molt bé.
Per finalitzat he de dir que crec que som cívics i educats a l’hora de cedir els seiens als més necessitats i en cas de necessitat com ajudar a baixar un cotxet o alguna persona gran no ens ho pensem molt i actuem, bé, sempre hauran excepcions però solem ser bons.
Isabel.
María Luisa
07 maig 12
21:35 #
“No estem tan malament”
Coincideixo totalment amb el que diuen aquests conciutadans sobre l’estat dels equipaments públics. D’un temps ençà tots hem vist com han anat millorant les infraestructures de la ciutat amb tecnologies força avançades: tenim una nova biblioteca, dos ambulatoris, varius poliesportius, i fins i tot un nou clavegueram. Però tots aquests avanços es faran malbé si no hi ha un manteniment adequat i una vigilància suficient.
Per això coincideixo en que és indispensable conscienciar a les autoritats i als ciutadans perquè siguin més responsables amb el nostre entorn. Al cap i a la fi, es la nostra ciutat!
María Luisa
silvia
07 maig 12
22:34 #
MILLOREM LA MOVILITAT
Quan parlem del col·lapse circulatori, jo crec personalment que és una realitat a la nostra ciutat, sobretot a les hores puntes. En primer lloc per qué tenim una mala distribució dels sentits dels carrers, i en segon lloc per la poca freqüència del pas d’autobusos de l’extrarradi i les grans dimensions dels mateixos. He arribat a la conclusoò que hem de fer un estudi exhaustiu dels sentits dels nostres carrers i utilitzar uns autobusos més petits que siguin compatibles amb els nostres carrers.
Silvia Enfedaque
Matías
07 maig 12
23:37 #
Em sembla interessant l’article sobre transport públic ja que ho faig servir cada dia.
Estic d’acord! s’ha de posar èmfasi en millorar la infraestructura de les parades d’autobusos perquè moltes d’elles no tenen un sostre per quan plou i tampoc la informació d’arribades.
Pel que fa a les rutes i freqüència, discrepo amb l’exposat perquè crec que els autobusos recorren bona part de la ciutat facilitant l’accés a la majoria de la població i paren en els llocs de major afluència de públic cada 15 minuts des de les 6 del matí fins a les 11 de la nit.
Cristina
08 maig 12
8:32 #
” No estem tan malament”
Estic d’acord amb els meus companys en relació als equipaments públics i serveis a la comunitat, encara que en alguns casos, com en els dels contenidors selectius del meu barri, els caps pensants, es van equivocar moltíssim, amb les plujes, es van inundar i van haver de fer-se de nou, coses així, han passat en diverses ocasions. D’altra banda, el poble, ha crescut massa, els ciutadans necessitem col.laborar per mantenir la nostra ciutat en condicions, hi ha massa gent incívica i les conseqüencies les paguem tots.
Cristina Royo
María Rivera
08 maig 12
9:54 #
Equipaments publics a Castelldefels:
No no estic d’acord en què la solució als excrements dels gossos que trobem diàriament al carrer i parcs passi per la instal·lació de mes pipicans, de fet, és un lloc al que la gent no li agrada portar a les seves mascotes per ser un focus de brutícia i contagi. Crec que aquest problema només pot solucionar-se amb una major sensibilització dels responsables que es podria aconseguir mitjançant campanyes d’informació municipals i, per desgracia, amb multes per l’incompliment de les normes de civisme en aquest aspecte de la ciutadania.
María Rivera
Patricia
08 maig 12
10:20 #
No estic gaire d’acord amb l’eficiència del transport urbà.
Visc a les afores del poble. Tinc que agafar el cotxe, perquè els autobusos fan unes rutes turístiques tan per la muntanya com per la platja. Es tarda el mateix de Barcelona al poble que del poble a casa meva. Això és degut a que la ruta que ara fa una línia d’autobús abans la feien diverses línies.
Així doncs, arribo a la conclusió que com ara no és el moment per demanar res, seguiré agafant el cotxe.
Pilar
08 maig 12
10:48 #
Tenin una nova biblioteca i uns ambulatoris amb nous equipaments de la nova tecnología.
Pensen que hi ha mancaça de llocs de pipicans
Caldrìa argumentar mes viglancia al carrers per manteni el bon estat dels equipaments i millora el clavegueran ja que cada vegada que plou patìn innundacions.
L’estat es favorable, l’ayuntament ha de continua fen bé la seva feina.
i destina més pressupost per solucionar aquets problemes.
Als ciudatans haurien de ser més civics i responsables
loles
08 maig 12
12:31 #
“No Estem Tan Malament”
He llegit el vostre article i he de dir que no estic ben bè d’ acord amb el bon estat dels equipaments.
D’entrada, sabeu, que el temps d’espera per ser visitat pel metge és d’uns 10 DIES?INCREIBLE ! Crec que necessitem un altre ambulatori , ja.
D’altra banda, pel que fa els transports públics i concretament els autobusos, la línea CF1 durant els caps de setmana passa cada HORA I MITJA.Que no hi ha més autobusos ?
Per això m’agradaria concloure demanant a l’ayuntament que millori aquests problemes per tal de poder dir que ” No Estem Tan Malament”
Maria Dolores Bernal.
Esperança
08 maig 12
13:50 #
INCIVISME (SIGUEM NETS)
Estic totalment d’acord amb l’opinió que mostren respecte al punt de vista desfavorable sobre el civisme. Cal assenyalar que el problema fonamental de les caques dels gossos, no és ja la falta de pipicans, sinó la falta de respecte cap als altres, de costum de recollir els excrements y d’educació. Respecte al reciclatge, es tracta del mateix incivisme. L’Ajuntament ha dotat de parelles que patrullen a peu els nostres carrers, vigilant i multant fins i tot al moment.
Així doncs, la idea de concienciar a la gent amb més campanyas sobre el dany que fem al nostre planeta amb els residus no reciclats, posar multes i fer més publicacions informatives serien de gran ajuda per corregir aquesta conducta.
Carme
08 maig 12
15:24 #
He llegit l’article “Siguem nets” i vull dir que estic completament d’acord amb el que hi diu.
No m’agrada trobar-me excrements de gossos pel carrer, amb el perill de no adonar-me i trepitjar-los!
Crec que és responsabilitat de tots cuidar i mantenir l’entorn net, per això, s’ha de començar per tenir respecte per a tothom i per a un mateix.
Per acabar, m’agradaria dir, que els nens són el futur i cal insistir que rebin una bona educació cívica, així, aconseguirem un entorn més net i que aquest món sigui millor.
Carme Santiago
Maribel Martínez
09 maig 12
9:34 #
NO ESTEM TAN MALAMENT
Estic d´acort en que mica en mica anem millorant.
La nova biblioteca és gran i serverà per oferir actes culturals com ex-
posicions d´art, sala de conferencies, etc.no oblidem el nou teatre, que per cert no està gens promocionat.
Referent al clavegaram no n´estic d´acord, abans farà uns anys quan plovia el centre del poble era un mar, imposible transitar. per barris ja esta fet.
Ara bé, tot depèn de l´Ajuntament que és que te las clau per poder crear nous equipaments, modificar tot el que sigui millorable i que olvidi que esta administran els diners de tots els ciutadan de Castelldefels.
Maribel Martínez
Jose Antonio Ramiro
09 maig 12
21:56 #
SIGUEM NETS
Després de lleguir els diferents comentaris estic d’acord amb la problematica que hi ha amb els excrements dels gossos, els propietaris haurien de ser més responsables i recollir les deposicions dels seus animals per tal de mantenir els carrers nets.
Per altra banda crec que hi ha una manca d’instal·lacions a ons els animals puguin passetjar i fer les seves necessitats.
En quan al tema del reciclatje també penso que s’hauria de promoure que tothom col·labori per tal reutilitzar materials i no contaminar el medi ambient.
Es necessari fomentar l’educació als col·legis per tal de concienciar desde ben petits a les noves generacions.
Jose A. Ramiro
Nayra Caballero
15 maig 12
0:18 #
He llegit el vostre article “Estats dels equipaments públics a Castelldefels” i m’han agradat molt els temes que haveu desenvolupat.
Per un costat parleu de les molesties que generen els escrements dels animals doméstics dels castelldefencs però sempre des d’un punt de vista positiu, cercant i aportant sol·lucions.
I per l’altre costat també m’ha agradat molt que hagueu parlat de la pudor i la brutícia dels contenidors de basura, ja que es un tema delicat que resta pendent de resoldre, peró que s’ha de començar a tratar per les molesties que provoca als veins.
Salutacions,
Nayra Caballero