• Intermedi 3 (10a i 11a sessió)

    Dilluns primer vam estar parlant sobre l’ús i sobretot l’abús de les noves tecnologies. En vam parlar a partir d’aquest article:

    Els nens i la tecnologia

    A continuació, vam seguir treballant la sol·licitud i també altres connectors: doncs, sinó, si no.

    Si no, sinó

    Doncs

    Exercicis:
    Exercicis sinó, si no
    Doncs, perquè

    Dimecres vam escoltar l’exposició que va fer la Isabel sobre el llibre Històries perverses de la Isabel-Clara Simó. Malgrat els nervis, l’exposició va sortir molt bé. Per si us van quedar ganes de conèixer més l’autora…

    Per anar fent boca amb els complements verbals:

    I, per últim, mireu els exercicis corresponents a l’ortografia de la L·L i de la H, del Nivell B de Justícia.

    Article complet

  • Intermedi 1 (10a i 11a sessió)

    Dimarts vam revisar les frases que havíeu fet en grups amb els daus de verbs.
    Són aquestes:
    FRASES AMB VERBS

    Vam corregir uns exercicis per treballar la vocal neutra i també per repassar l’accentuació. Si voleu treballar més:
    La vocal neutra

    Després vau elaborar en grups un avís per aquests casos:

    EE avisos
    L’avís

    Dijous, durant el principi de la classe, vam revisar els avisos.

    A continuació, vam treballar el nom: classificació, gènere i nombre.

    Si voleu practicar més:
    El nom. Masculí i femení
    El nom. Singular i plural
    També vam veure paraules que poden tenir gèneres diferents amb significats diferents:

    Noms

    Crec que això és tot. Fins dimarts!

    Article complet

  • S3 11a sessió

    Collage de Cartes impertinents

    Quina és la dona que ens hem imaginat mentre llegíem una de les cartes

     

    Amb llicència literària hem connectat: adjectius, dones, històries, cartes i fotos en un collage.Tot vist amb els ulls d’una dona feminista.

    Aquesta és l’acta que hem triat, però n’hi havia tres més.

     

     

     

     

     

    Article complet

  • S3 10a sessió

    Connectors, enigmes i cartes impertinents

    “Cartes impertinents” a punt d’emprendre el vol

    Com que es tracta de jugar i de no cometre cap assassinat: estimem-nos, apropem-nos fent passar la bola.

     

    Aquestes són les 21 paraules triades, però en tenim seixanta-tres més.

    Les quatre propostes

    Article complet

  • Intermedi 1 (8a i 9a sessió)

    https://pixabay.com/en/notebook-note-leave-book-notes-3297317/

    Aquesta setmana hem revisat les notes que vau escriure. N’hi havia una de personal i una altra de formal.
    Pel que fa a l’estructura, us he de dir que ho heu fet molt bé. Pel que fa a les errades més comunes: hi ha qüestions sobre l’ús dels pronoms, dels verbs, especialment l’estructura TENIR QUE, que en català no és correcta i l’ortografia.

    Dimarts vam dedicar una estona a parlar en català sobre la dieta mediterrània, a partir d’un article que vau llegir a casa. Vam conèixer les preferències dels companys pel que fa a hàbits de compra, alimentaris… També vam parlar de les opcions vegetariana, vegana, flexiteriana…

    Dijous vam començar a treballar els verbs, vam parlar de les diferents conjugacions i de quan usem els diferents temps verbals.

    Vam jugar amb tres daus: un de verbs, un altre de persones gramaticals i un altre de marcadors temporals. En grups, una persona actuava de secretari o secretària i apuntava les frases que els companys feien a partir de la combinació de daus que sortia.

    Després vam estar comentant les frases i vam repassar els temps de passat.

    Va ser una estona divertida!

    Fins dimarts!

    Article complet

  • Intermedi 3 (8a i 9a sessió)

    https://pixabay.com/en/question-mark-important-sign-1872634/
    Dilluns vam començar la classe comentant algunes errades que havia trobat en els textos que m’havíeu entregat.
    Diferència entre PERQUÈ, PER QUÈ i PER A QUÈ
    Perquè, per què, per a què
    Ús de perquè, per què i per a què

    Si voleu fer més exercicis:
    Perquè, per què, per a què

    Després vam aclarir la classificació dels verbs segons el subjecte (personals i impersonals) i segons els complements (copulatius i predicatius; dintre dels predicatius: transitius, intransitius, pronominals, reflexius).

    Després vam començar a repassar els pronoms febles:

    Dimecres vam començar la classe escoltant l’Ángela, que ens va parlar de la seva passió: l’scrapbooking (en català, muntatge d’àlbums). Vam observar algunes peces fetes per ella i vam descobrir un món que molts desconeixíem. Moltes gràcies!

    Si voleu consultar termes d’un àmbit d’especialitat poder entrar a:
    Centre de terminologia catalana

    Finalment, us vaig tornar la sol·licitud revisada i vam veure que en alguns casos calia millorar-ne la redacció. Per a la propera setmana, n’heu de fer una altra amb un dels dos supòsits que vaig comentar a classe:

    1. Demanar a l’Ajuntament que facin un parc infantil en un solar sense ús davant de l’escola dels vostres fills.
    2. Fer una sol·licitud per inscriure-us gratuïtament en un curs de formació d’infermeria (o de qualsevol altre tema) amb possibilitat de feina a l’estranger. Requisits: majors d’edat, ESO, disponibilitat per viatjar i coneixements bàsics d’anglès.

    Queda pendent també per al dilluns que expresseu la vostra opinió sobre l’ús de les noves tecnologies, en general o concretament en el cas dels infants, i que raoneu la vostra resposta.

    Fins dilluns i bon cap de setmana!

    Article complet

  • S3 9a sessió

    Mirant d’assolir el primer repte

    Amb la por que ens robés la cadira un veí, amb un munt d’obres literàries, vam localitzar els llocs clau al mapa i vam tancar la història de Quim/Quima.

    Aquesta és una de les actes, però en tenim tres més:

    Article complet

  • Bàsic 2 (2a unitat)

    Bon dia,

    Aquesta setmana hem començat a treballar el passat. En concret, hem vist el passat llunyà (passat perifràstic) i el pretèrit imperfet. Si voleu practicar més…

    Exercicis passat (Speakcat)

    Més exercicis passat

    També vam escoltar una cançó de l’Anna Roig. Aquí la teniu. Finalment, vaig plantejar el projecte del curs: fer un recull de contes. per tant, us vaig demanar que penseu en un conte.

    Bon cap de setmana!

    Lourdes

    Article complet

  • S3 8a sessió

    Viatge amb aigua

    Extreta d’https://pixabay.com/en/castle-fontainebleau-perspective-3322089/, autoria d’edmondlafoto

    Vam fer un bonic  i interessant viatge per la història de Quim/Quima. Amb una ampolla d’aigua ens vam transformar en objectes i accions.

    Hem triat aquesta acta, però en teníem tres més.

    Article complet

  • Cavernícola al XXI Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels (CINC)

    El mes de maig es projectarà Cavernícola als Yelmo Cines Castelldefels dins el Cicle de cinema infantil en català. Les projeccions tindran lloc el dissabte 19 de maig (16 h) i diumenge 20 (12 h).

    El Cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora de les AMPA, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Cines i de l’Ajuntament de Castelldefels, forma part del CINC. Es tracta d’una iniciativa de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura per fer créixer l’oferta i el consum de cinema infantil en català.

    Dins del cicle es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil. L’entrada per a qualsevol de les projeccions tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.

    Cavernícola

    Dissabte 19 (16 h) i diumenge 20 de maig (12 h) 

    a Yelmo Cines Castelldefels (l’Ànec Blau)

     

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes