• Hotel Transsilvània 3 al Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels (CINC)

    El mes de desembre es projectarà Hotel Transsilvània 3 als Yelmo Cines Castelldefels dins el Cicle de cinema infantil en català. Les projeccions tindran lloc el dissabte 15 de desembre (16 h) i diumenge 16 (12 h).

    El Cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora de les AMPA, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Cines i de l’Ajuntament de Castelldefels, forma part del CINC. Es tracta d’una iniciativa de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura per fer créixer l’oferta i el consum de cinema infantil en català.

    Dins del cicle es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil. L’entrada per a qualsevol de les projeccions tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.

    Hotel Transsilvània 3

    Dissabte 15 (16 h) i diumenge 16 de desembre (12 h)

    a Yelmo Cines Castelldefels (l’Ànec Blau)

    Article complet

  • Suficiència 1 (18a,19a, 20a i 21a sessió)

    https://pixabay.com/en/hands-macro-plant-soil-grow-life-1838658/

    Intentaré resumir què hem estat fent durant les últimes quatre sessions. La setmana passada, amb el pont, no vaig poder publicar l’entrada corresponent i ara se m’ha acumulat la feina…

    En primer lloc, vam treballar les perífrasis verbals. Vigileu amb les construccions incorrectes!

    També vam repassar l’estructura i la redacció de la carta formal. Podeu veure’n l’estructura i un model al Dossier de nivell C de Justícia (pàg. 217, 218, 219 i 220).

    Teniu de deures la redacció d’una de les cartes que es proposen a la pàg. 220.

    Un altre dia vam treballar el discurs directe i el discurs indirecte.

    Discurs directe i indirecte

    En l’última sessió, com que semblava que no quedava gaire clar com passar d’un discurs a l’altre, us vau inventar uns diàlegs, en parelles; els vau representar i els altres companys havien d’explicar a una tercera persona què s’havia dit en la conversa. Crec que va resultar divertit i vam veure que és més habitual del que ens pensàvem.

    Per acabar, us recordo una activitat que encara teniu pendent. A classe, vau entrevistar un company o companya triat per sorteig i a partir de les respostes heu de redactar una petita biografia. Si podeu me l’hauríeu de donar la setmana que ve, perquè és l’última setmana del curs.

    Potser aquest material us serveix d’ajuda:
    La biografia

    Bé, crec que això és tot. Com veieu no he explicat res de la part final (riures a dojo) de l’última sessió.

    https://pixabay.com/en/smiley-joy-many-emoticon-funny-1706235/

    Article complet

  • Intermedi 2 (18a i 19a sessió)

    https://pixabay.com/en/post-it-notes-desk-clutter-scissors-2836842/

    Dimarts vam començar amb l’ortografia de les consonants oclusives: P/B, T/D i C/G.

    Si voleu practicar més:
    Exercicis oclusives
    Oclusives

    També vam repassar el verb: els models de conjugació dels verbs regulars i les irregularitats més importants.
    El verb

    Dijous vam fer un exercici a partir d’un article de Josep M. Espinàs i vam parlar de les correlacions de temps verbals en les oracions condicionals.

    Si voleu saber-ne més:
    Oracions condicionals

    Per si voleu anar fent boca amb els connectors:

    Connectors

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Intermedi 2 (17a sessió)

    https://cdn.pixabay.com/photo/2016/03/09/09/22/store-1245758_640.jpg

    Dimarts vam comentar a classe, en grups petits, el text que us vaig passar per llegir. Vau buscar informació sobre l’autora, i vau contestar una sèrie de preguntes sobre el text.

    Quines creus que són les idees principals del text?

    Opines el mateix que ella? T’has trobat en la seva situació més o menys?

    Per a ella escriure és la seva salvació. I per a tu, quina seria la teva “salvació”?

    Després vam muntar el nostre mercat d’intercanvi de coneixements, d’habilitats, serveis…

    Cadascú va triar un anunci i com a feina per a la propera setmana heu d’escriure un correu electrònic per posar-vos en contacte amb la persona que ofereix el servei que voleu.

    Article complet

  • Il·lustres del bàsic 3

    Bona tarda,

    Aquests dies heu anat presentant-nos els personatges que heu triat perquè formin part dels il·lustres del bàsic 3. Hi ha hagut presentacions molt emotives, com la que va fer la Rosemary l’últim dia que va venir a classe acompanyada del seu marit tocant el “cuatro”. Gràcies per aquesta sorpresa!

    Tots els personatges que heu presentat són molt interessants. Aprofito que no només ens els heu presentat oralment, sinó que n’heu fet un petit escrit per compartir-los amb tothom. Així, doncs, penjo aquí els textos que m’heu enviat.

    Moltes gràcies per fer-nos-els descobrir!

    Enrique Tierno Galván (Victoria)
    Lluís Companys (Jesús)
    Salvador Dalí Figueres
    Simón Díaz (RoseMary)
    Raúl Ricardo Alfonsin (lourdes)

    Article complet

  • C2 18a sessió

    obra d’Inma

     4 de desembre de 2018

    Benvolguts/des companys/es,

    Aquest escrit és per informar-vos de tot el que vam fer l’últim dia de classe.

    Com fem habitualment, cadascú va començar explicant allò que recordava i més li havia impactat de la sessió anterior. Seguidament, el Jaume va dividir la classe en quatre grups i vam revisar l’acta de la nostra companya Eva.

    A continuació, vam realitzar el joc tan esperat per tots. Es tractava que un integrant del grup, que en aquest cas li va tocar al nostre company Coco, es posés al mig i tots drets al seu voltant, amb les mans al darrere mirant-lo. El Jaume va posar a les mans d’un de nosaltres un polvoró i els de la rotllana havíem d’anar passant-lo de mà en mà, sense que el Coco s’adonés qui el portava. Finalment, el nostre company Koko, va encertar per on anava el polvoró, i se’l va emportar cap a casa.  

    Posteriorment, vam continuar la classe amb un exercici per saber aplicar els pronoms de relatiu. El Jaume va repartir el full als companys que no van assistir a la classe anterior. Els pronoms relatius són que, què, on, qui, el qual, la qual, els quals i les quals, cosa que o la qual cosa.

    Finalment, vam tornar a dividir la classe en grups per intentar cohesionar les diferents idees clau d’un paràgraf. Però l’hora se’ns va tirar a sobre i no vam poder començar.

    Abans de marxar, tota la classe va anar a buscar el Jaume per intentar aconseguir subministres d’ ous, llenties, cebes… L’objectiu era omplir els nostres carnets familiars de racionament.

    Atentament,

    Article complet

  • Il·lustres del curs bàsic 3

    Bona tarda,

    Aquí teniu les fotografies dels pòsters que vau preparar de Pompeu Fabra, el personatge que va donar el tret de sortida al projecte del curs: “Il·lustres del bàsic 3”. Com ja sabeu, en els cartells hi ha un codi qr que us porto a l’àudio que vau gravar amb l’explicació de qui era Pompeu Fabra.

    Aviat faré una altra entrada amb la informació dels altres personatges il·lustres del curs.

    Enhorabona per la feina feta i gràcies per compartir-los amb nosaltres!

    Lourdes

     

     

     

     

     

     

     

     

    Article complet

  • B1 17a sessió

    Article complet

  • Suficiència 1 (16a i 17a sessió)

    Dilluns vam començar corregint uns exercicis d’interferències lèxiques.
    Si voleu practicar més, podeu fer més exercicis en el dossier de Nivell C de Justícia. (A partir de la pàg. 190)

    Després per cloure les activitats que hem anat fent sobre descripció de llocs, vau descriure una foto d’un paisatge, però ara de forma oral.

    També vam corregir uns exercicis de pronoms febles. si voleu més informació o practicar més:
    Formes de pronoms febles

    Dimecres ens vam dedicar a caracteritzar els diferents complements del verb i a substituir-los per un pronom feble.

    Article complet

  • Intermedi 2 (15a i 16a sessió)

    Dimarts vam començar la classe amb energia, escoltant aquesta cançó.
    A continuació vaig retornar algunes cartes revisades i vam llegir un article sobre el consum responsable. Com que la setmana passada va ser el Black Friday… vam obrir un debat sobre els nostres hàbits de consum.
    També vam corregir uns exercicis sobre la erra. Si voleu saber-ne més:

    Erres

    Dijous vam millorar unes frases on apareixia la paraula cosa i la vam canviar per d’altres més precises. Per ex.: fet, afer, assumpte, realitat, idea, objecte

    Després ens vam posar de ple en els complements verbals. Vam caracteritzar el CD i el CI. A continuació, vam substituir aquests complements pel pronom corresponent.

    Per acabar, us vau agrupar per mesos de naixement i vau redactar uns anuncis per a un proper mercat d’intercanvi. La condició era que no s’intercanviarien objectes, sinó habilitats, coneixements… Aquesta activitat la continuarem la setmana que ve.

    Per dimarts heu de llegir l’article de Najat El Hachmi que us passo en aquest enllaç:
    Escriure des de la frontera

    També heu d’escriure la vostra opinió a partir d’una notícia de diari que us cridi l’atenció, us interessi…

    Bon cap de setmana!

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share