• Bàsic 1 tarda (5a sessió)

    Bon dia,

    Aquesta setmana hem après a dir on vivim (adreça) i hem començat a parlar de la família.

     

     

    Si voleu practicar, aquí teniu alguns enllaços.

    exercicis família 1

    exercicis família 2

    exercicis família 3

    exercicis família 4

     

    Bon cap de setmana!

     

    Lourdes

    Article complet

  • Suficiència 3 (3a i 4a sessió)

    Image by rawpixel from Pixabay

    La setmana passada vam corregir a classe els exercicis de Gramàtica i lèxic del model de prova. A partir de les correccions van sorgir alguns dubtes, especialment en la conjugació verbal, que anirem resolent al llarg del curs.
    Per anar fent boca:

    Verbs-saber-i-caber

    A continuació, amb l’ajuda d’uns fragments de fotos, que vau haver de reconstruir, vam formar grups per treballar el text explicatiu. Vau escollir a l’atzar el tema del text: l’obesitat infantil, els reality, la castanyada, el consum responsable i el turisme massificat.

    En aquesta primera trobada vau fer una pluja d’idees sobre el tema i us vau repartir la feina.

    Dijous vam començar la classe treballant en grup el text explicatiu. Vau fer el text escrit i també un esquema per poder fer una petita exposició oral sobre el tema. Ja us ho vaig comentar a classe i ho torno a repetir aquí: les exposicions que vau fer estaven molt ben fetes. Felicitats!

    Per acabar, us vaig posar deures sobre dues qüestions: l’ús del gerundi i l’ortografia de les esses.

    Us deixo aquest vídeo:

    Article complet

  • Bàsic 1 tarda (3a i 4a sessió)

    Bon dia,

    Aquesta setmana hem vist algunes estructures per demanar i donar informació personal. Ara ja ens podem presentar en català. Per exemple, podem dir on vivim, quants anys tenim i quin és el nostre número de telèfon. Per fer-ho necessitem aquests verbs i els números:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    números 1a part

    números 2a part

    Si voleu repassar les presentacions i practicar una mica més, ho podeu fer en aquest enllaç:

    Informació personal (Speakcat)

    I per acabar… els números i l’alfabet:

    Bon cap de setmana!

    Lourdes

    Article complet

  • Bàsic 1 matí (3a i 4a sessió)

    Image by Daniel Park from Pixabay

    Si voleu connectar amb el català fora de l’aula podeu mirar sèries en català, com per ex., Merlí (l’han recomanat alguns companys de classe)
    Merlí (cap. 1) o també Plats bruts
    Plats bruts (cap. 1) o Katalonski
    Katalonski

    A més de les recomanacions, dilluns vam treballar les paraules que indiquen de qui és alguna cosa, els possessius. I també vam introduir el vocabulari de les relacions familiars.

    Dimecres vam corregir un exercici per utilitzar els possessius i us vaig presentar la meva família. Després, en grups, cadascú de vosaltres va parlar de la seva família.

    Us deixo aquest vídeo per si us pot ajudar en la presentació escrita de la vostra família.

    Una última recomanació:

    Benvinguts a la família

    Article complet

  • C2 4a sessió

    Núm. expedient: 01
    Subdirecció Operativa de la Policia
    Ref.:#c2cast19

    RELACIÓ DE FETS

    18.06: Inici de la sessió. El professor fa una roda de preguntes a tots els alumnes. Persona per persona, en va recordant els noms i els va preguntant les impressions de la classe anterior.

    18.20: Un cop va passant la roda, és el meu torn i he dit: “Encara ho estic assimilant”.

    18.30: Es lliuren els textos dels companys de la classe i cadascú , de forma individualitzada, revisa les errades o faltes de puntuació del text en concret.

    18.30: Comencem amb els deures que havia encarregat el professor. Es visualitzen els textos a la pantalla i fem, un per un, la revisió de cadascun dels textos de forma oral i compartint-ne les idees principals.

    18.45: Van sorgint dubtes sobre ortografia o sintaxi i el professor els va resolent a mesura que van preguntant els companys. I també s’aprofita l’avinentesa per manifestar dubtes i plantejar preguntes.

    19.15: El professor reparteix pàmies per tal de premiar els que han elaborat els  textos de la sessió anterior i així poder anar estalviant, ja que serà l’única forma de realitzar pagar per sortir del camp de refugiats.

    19.25: La classe canvia el seu aire de concentració i dedicació, tot esdevenint un moment juganer. És el moment de fer grups i jugar al “Pedra, paper o tisora”. Estratègia, que de sobte ens  sorprèn, ja que  interromp el ritme de concentració de la classe i origina  rialles, alegria i podem treure tensió al moment. És sorprenent com aconsegueix alliberar-nos la tensió en els moments més indicats.

    19.35: Després d’haver fet unes partides del joc amb el grup de companys, ha fet roda de preguntes sobre quins serien els elements bàsics per poder elaborar un bon resum. Tothom ha dit la seva, però clar, no hem encertat totes les característiques. S’ha de remarcar que és complicat fer un bon resum d’un text i per això és bàsic saber les principals característiques que ha de reunir per fer-ho correctament. S’ha començat per remarcar que ha de ser breu, sense oblidar extreure la idea bàsica. S’ha de fer entenedor i concís. Han de ser endreçats; és una manera de posar en ordre les idees principals. I per últim ha de ser clar i comprensible.

    19.40: Tot just abans de marxar cap als nostres barracons, ens encomana la revisió dels nostres resums, però tenint en compte d’aplicar els criteris bàsics d’un bon resum. No s’ha d’oblidar que necessitem molts pàmies per poder ser lliures de les terres de la Catalunya Nord.

    19.45: Les últimes ordres del dia són que hem de tancar els ulls i posar el front sobre les mans, per tal d’assegurar-nos no mirar ni ser víctimes dels esdeveniments que es produiran. El professor assenyala els propers agents X,  Y (testimoni fotogràfic) i Z (qui escull el bolero).

    CONCLUSIONS

    Després de caminar al voltant nostre, jo seré la pròxima agent X. Hem de tenir ben clar que el professor farà ús de les seves tècniques i jugarà amb la nostra ment, no desvelar els autors dels fets. Tasca encomanada: el present expedient, del qual jo seré l’autora. Els meus companys no són ni tan sols testimonis d’aquella dura roda de NO reconeixement del professor.

    Agent X
    Regió del Llenguadoc-Rosselló

    Barcelona, 10 d’octubre de 2019

    Article complet

  • E1 3a sessió

    Continuem inspirats amb la Crònica d’un error. Vam repassar el passat llunyà i el recent. Això ens va servir per poder explicar-nos dates importants de les nostres vides. Avui el dau ens ha tornat a indicar que havíem d’elaborar poemes visuals d’aquesta sessió, tot i que un grup s’ha rebel·lat. Ha decidit per un poema escènic.

    mapa conceptual de la sessió

    Article complet

  • E1 2a sessió

    El poema urbà transitable en tres temps i la Crònica d’un error  ens van servir per repassar temps verbals i per construir una metàfora: el desenvolupament del curs com un viatge. Per tant, vam elaborar el que ha de ser el nostre mapa d’aprenentage.

    Per tant, no ens ha d’estranyar que en els poemes visuals d’aquesta sessió apareguin petges, calendaris i arbres.

    mapa conceptual de la sessió

     

    El fil vermell

     

     

    Preparant la cartografia del curs

    Article complet

  • C2 3a sessió

    Núm. expedient: 01

    Subdirecció Operativa de la Policia

    Ref.:#c2cast19

     

    RELACIÓ DE FETS

    18.05: Comença la sessió. El professor reparteix, de forma aleatòria, una carta a cada refugiat. Aquesta carta només la pot visualitzar la persona que la rep. Tres persones seran escollides per realitzar una tasca. La persona que rep la carta de la reina tindrà la responsabilitat de redactar tot allò que succeeixi en aquesta sessió i serà designat com l’agent “X”, aquell que ha rebut la carta de ————- haurà de fer fotos i serà l’agent “Y” i, per acabar, el que tingui la carta ——–, haurà d’escollir un bolero i serà l’agent “Z”.

    18.30: El professor fa cinc grups de cinc persones cadascun. Reparteix els grups segons el codi QR escollit en la classe anterior amb diferents fragments d’una entrevista feta a Teresa Pàmies, de forma que a cada grup hi ha un membre amb un codi QR diferent. A continuació, es fa el joc del Kahoot amb 10 preguntes sobre aquests fragments. Després d’una gran rivalitat i molta tensió per la falta de cobertura als mòbils i voler aconseguir la victòria, surt guanyador el grup 3. Per sorpresa de tots, no hi ha recompensa.

    19.00: Novament, el professor reparteix un full per grup amb unes imatges relacionades amb la vida de Teresa Pàmies. L’activitat consisteix en saber a què correspon cadascuna de les imatges. Els refugiats surten gloriosos i reconeixen totes les imatges sense cap inconvenient.

    19.15: Finalment, el professor proposa una última activitat. Reparteix un fragment diferent per a cada membre del grup. Es relacionen. El professor demana en primer lloc que es llegeixin, en segon lloc que es digui quina relació tenen i per últim que inventem un títol i fem un resum a casa de cada fragment. Haurem d’enviar-li per correu electrònic i guanyar uns pàmies per aconseguir sortir del camp de refugiats.

     

    CONCLUSIONS

    Cada cop es compliquen més les tasques per aconseguir pàmies i així arribar a la glòria: sortir del camp de refugiats i tornar a ser lliures. Tot i així, no ens rendirem. Res ens aturarà. Cada dia estem un pas més a prop d’aconseguir-ho.

     

     

     

    Article complet

  • Bàsic 1 tarda (1a i 2a sessió)

    Bona tarda,

    La setmana passada vam començar el curs i ens vam presentar.

    Benvinguts!

     

    Article complet

  • C2 2a sessió

    Núm. expedient: 01

    Subdirecció Operativa de la Policia

    Ref.:#c2cast19

     

    RELACIÓ DE FETS

    18.05: Comença la sessió. El professor es presenta amb tot de material subversiu: paper higiènic, sang artificial, papers per reciclar… Comencem la sessió, repassant els noms dels companys. Hem de declarar qui volem per veïns.

    18.15: Fem una roda en què cadascú respon una pregunta del professor: amb què ens vam quedar de la sessió anterior. Vaig dir “desobediència”.

    18.25: Vam ajudar el professor a fer un estudi sociològic. Ens havíem de posar drets en cas que la resposta al que ens preguntava fos afirmativa. Ens va demanar  si ens agradava escoltar la ràdio, música, llegir, viatjar, les xarxes socials i el cafè.

    18.40: Ens reparteix els rotllos de paper i ens demana que sortim de l’aula. Ens hem de convertir en soldats o en milicianes republicans ferits. De cop i volta, el professor s’ha transformat en un gendarme de la duana. Ens va destinant en un dels quatre camps de refugiats. Ometré a quin camp vaig anar a parar. Si volem saber com són els dos exercicis de la prova, hem de superar un repte: el primer, fotografiar un company; el segon, desprendre’s de la nostra identitat. A mesura que acabàvem els exercicis, el gendarme ens va repartir la carta de refugiat. Ens va arribar un missatge de la Resistència. No havíem de patir perquè ens ajudarien a escapar del camp. Ens van recomanar que falsegéssim la nostra identitat i que treballéssim sempre cooperant els uns amb els altres. Ara m’he de fer passar per un tal Salva Martínez Fernández.

    19.40: Ens explica com s’estructura la prova. Aprofita l’avinentesa per explicar-nos com podem navegar pel blog.

    19.55: Abans d’anar cap als nostres barracons, ens trobem amb un codi QR. L’hem de descarregar per mirar el fragment de vídeo.

     

    CONCLUSIONS

    Es van confirmar les nostres sospites. És un subjecte bastant subversiu. Em caldran instruccions per com continuem l’operació. Ara que m’han traslladat a terres de Catalunya Nord, desconec com puc mantenir el contacte amb els meus superiors.

     

    Agent X

    Regió del Llenguadoc-Rosselló

    _________, 5 d’octubre de 2019

     

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share