13a sessió Suficiència 2
Bon dia a tothom!
Com us trobeu avui? Em sembla que ahir vam patir una intoxicació de pronoms relatius i comes. 😉 Què vam fer? Vam començar la sessió corregint els deures (exercici 21 de la fotocòpia dels pronoms relatius). Vam comentar, a més, les 6 primeres frases de l’exercici que teniu a l’entrada corresponent a la 12a sessió. Vam quedar que aquest cap de setmana fareu la resta de frases per exposar els dubtes que tingueu a la propera sessió.
Recordeu quina era la diferència entre aquestes frases?
El alumnes que estaven marejats es van quedar a l’autocar
Els alumnes, que estaven marejats, es van quedar a l’autocar
Ens va semblar una mica difícil, però al final tots vam coincidir que una frase deia que tots estaven marejats (quina excursió!) i l’altra deia que només una part dels alumnes estaven marejats.
I amb aquest exemple vam passar a la puntuació. Cadascun de vosaltres va rebre un fragment d’una entrevista i es va haver de fixar en els usos de la coma. En petits grups ho vau posar en comú i, finalment, ho vam comentar entre tots. Ho vau fer molt bé i fins i tot vau apuntar usos de la coma que no apareixien en els fragments que teníeu. Els recordeu?
Finalment, vam plantejar quina diferència hi havia a l’hora d’usar comes, parèntesis, guions i cometes. Vam comentar l’enllaç dedicat als signes de puntuació que teniu a l’apartat dedicat al recursos del bloc. Com que era tard, vam quedar que de deures faríeu un exercici de relatiu i un exercici (el primer) de la fotocòpia de puntuació que us vaig donar.
I això és tot. Això sí, ahir no em vaig equivocar d’hora. 🙂
Bon cap de setmana!
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.