• Suficiència 3. Fenòmens fonètics i combinació de pronoms

    En primer lloc, mireu-vos aquesta presentació, perquè crec que pot aclarir alguns conceptes fonètics que vam treballar a classe dijous.

    Cliqueu Exercicis de fonètica i trobareu un exercici per practicar l’emmudiment de sons consonàntics.
    A més a més, aquí teniu més informació sobre la hac muda i la hac aspirada:
    Pronunciació de la hac
    Optimot. Hac aspirada /hac muda

    Vam continuar treballant els pronoms febles i vam començar a fer combinacions de dos pronoms.
    Ja em direu què us sembla aquest document:Els pronoms febles

    Per als que no vau poder venir Solucions combinació de pronoms Barcanova

    D’altra banda, alguns de vosaltres em vau comentar que us costava distingir els diferents tipus de CD. Mireu-vos aquest enllaç:
    El complement directe
    (Cliqueu Quins pronoms febles fan de complement directe? i feu l’activ. 25). Espero que us pugui ajudar.
    Per acabar:

    Recordeu que m’hauríeu d’escriure un comentari al blog (o c/e, comentari a classe) en què expliqueu quines característiques hauria de tenir el vostre text argumentatiu per considerar-lo adequat. Us ajudo una mica: tema, introducció, tesi, arguments, conclusió, correcció…
    Bon cap de setmana!

    Print Friendly, PDF & Email
  1. Elvira Albet

    27 abr. 13
    16:03 #

    Hola bona tarda!
    Bé, a continuació us paso a infrmar-vos com s’escriu un article d’opinió:
    Penso que és el títol, la introducció, la tesis, l’argumentació i la conclusió.
    Les característiques lingüistiques son:
    Subjectivitat: S’ha de ser clarament subjectiu cal expressar-se en primera persona.
    Veracitat: Cal que ens ajustem a la realitat.
    Positivitat :S’ha de utilitzar un to respectuós.
    Marques valoratives: Cal utilitzar verbs d’opinió, noms,adjectius o adverbis valoratius.
    Marques de recomanació: Especialment en la conclusió , a l’hora de fer propostes, s’empren perífrasis verbals d’obligació en condicional i verbs.
    Adequació: Cal optar per u registre estàndard i mantenir-lo al llarg del text.
    Coheréncie: Els arguments han de ser coherents per ordre d’importància evitant repeticions.
    Cohesió: Cal utilitzar connectors d’ordre , lògics de causa, finalitat, conseqúencia …
    I aixó és tot el que crec que s’ha de fer amb un article d’opinió.
    No sé, vosaltres que opineu?

  2. Lola

    28 abr. 13
    18:24 #

    Hola!
    Jo penso que has de valorar l’avanç de cadascun, en el que ha fallat en el primer text, és a dir, si jo he tingut moltes faltes d’ortografia en el text veure si tinc menys o si per exemple si no tinc ben definida l’estructura veure si ja l’he aconseguit millorar.
    Era aquesta la pregunta?
    Fins dimarts.

  3. Inés Giménez Franco

    28 abr. 13
    20:57 #

    A veure! Al primer de tot que m´ha agradat moltissim el video de “salvem els mots”, es que ara jo també vull salvar-los!. M´anima molt el video, perqué malgrat les dificultats per integrar-se a nivell lingüístic a Catalunya, entenc la implicació que ha hi a les escoles per educar la llengua i moltes coses més.

    Per altra banda, t´envio al mail la graella d´autoevaluació dels textos argumentatius, crec que és aixó, el que ens vas demanar, oi? (crec que hauria de posar el pronomble feble HO, per qué em sona millor EL?)

    Salutacions!

    1. nandreu

      30 abr. 13
      16:14 #

      Inés, et sona més bé EL perquè és el pronom correcte en aquest cas! Em sembla que anem avançant!

  4. Mari Carmen Gutiérrez

    29 abr. 13
    14:03 #

    Hola,
    No estic molt segura de que és el que ens demanes, però si es tracta de donar la nostra opinió sobre el que ha de tenir un text argumentatiu, suposo que deu ser, com sempre: el títol, la introducció, el desenvolupament i la conclusió.
    Dintre del desenvolupament s’haurà de tractar el tema donan informació des de el nostre punt de vista. Crec que haurem de donar detalls de perquè ho pensem així.

    De tota mena, no ho tinc molt clar, tot això. Jo, ja havía fet el meu text i desprès de parlar-lo a classe penso que l’he fet malament.

    Demà ho veurem!

  5. Sole

    29 abr. 13
    14:48 #

    Jo he mirat que tingui un títol, que sigui un tema d’interès i que convidi al debat. Pel que fa a la estructura que tingui una introducció (per presentar el tema). Després una tesi que és la idea fonamental de la qual es reflexiona i que manifesti la meva posició respecte al tema. Després uns arguments que són las raons per justificar la tesi y per defensar l’opinió. I per acabar, una conclusió: un resum reforçant la meva opinió i convèncer l’interlocutor

  6. Carme Santiago

    29 abr. 13
    15:11 #

    Hola, Neus,
    Molt maco el video “salvem els mots” però, encara que ho sigui de maco que ho és, no deixen de ser-ne un dolor de queixal, un mal de cap, un mal somni…que’n són de complicats!

    Hola, noies,
    Crec que mediant una graella li hem de comentar a la Neus a classe si els textos que li vam entregar la setmana passada compleixen les característiques d’un text argumentatiu, és això, oi?

    Fins dimarts!

  7. Carme Santiago

    29 abr. 13
    15:41 #

    Hola de nou,
    M’he he adonat que he comès una errada per anar ràpida escrivint (segur que n’hi hauran d’altres)
    Correcció: que en són de complicats!

    1. nandreu

      30 abr. 13
      16:16 #

      Molt bé, Carme, aquesta correcció. Però descansa, dona…

  8. Paquita Luna Caston

    29 abr. 13
    16:09 #

    Hola Neus,

    Pel que fa la meva autoavaluació del text argumentatiu, he intentat seguir les pautes que ens has dunat. Segur que és molt millorable, però he de reconeixer que expressar les meves idees per escrit, em costa molt, tot i així li posso moltes ganes.

    Gracies.

    1. nandreu

      30 abr. 13
      16:17 #

      Ja ho sé, que hi poseu moltes ganes.És per això que aneu progressant.

  9. Matías

    29 abr. 13
    20:02 #

    Hola Neus!
    Jo comparteixo la majoria dels punts que han exposat les meves companyes. A més, crec que ens hauries d’avaluar també si al moment de llegir els texts argumentatius, has pogut veure solidesa en els nostres arguments i les nostres idees hagin pogut fer-te veure un punt de vista, que si no ho comparteixes, puguin fer-te aceptar que poden haver altres opinions i propostes tan vàlides com poden ser les teves.
    No sé si m’he explicat bé i si m’has pogut entendre el que he volgut dir, si no, intentaré explicar-me millor demà a la classe.
    Fins demà!

    1. nandreu

      30 abr. 13
      16:17 #

      Volies dir que fóssiu convincents? Crec que és això.

  10. Nayra

    30 abr. 13
    0:43 #

    Hola Neus i companys!

    La veritat és que creec que no ens ha quedat massa clar el que ens has demanat.
    Que t’expliquem què és per a nosaltres un article d’opinió, que expliquem què és un text argumentatiu, que et fem propostes de el que creiem que ens has de puntuar quan t’entreguem els treballs…..
    Jo tinc un dubte existencial: quina es la diferència entre el article d’opinió i el text argumentatiu? Perquè em fa l’efecte que en ambdós casos hi ha de haver un tema amb una introducció, una tesi, uns arguments, i una conclusió; són, doncs, el mateix?

    Per cert…espero que els mots no ens carreguin a ningú de nosaltres aquest estiu ;-((
    Merci,
    Nayra

    1. nandreu

      30 abr. 13
      16:20 #

      Hola, Nayra,
      L’article d’opinió és un exemple de text argumentatiu, com també ho seria una carta al director o el contingut d’una sol·licitud.
      D’altra banda, el que volia és que penséssiu quins han de ser els criteris per avaluar el text argumentatiu.

  11. María Luisa

    30 abr. 13
    14:27 #

    Hola, Neus,

    Estic d’acord amb les companyes que pensen que el que ens havies demanat era una autoavaluació del text que ha fet cadascú. Com la Inés, t’envio la meva graella per mail.

    Fins ara!
    María Luisa

  12. nandreu

    30 abr. 13
    16:12 #

    En primer lloc, us felicito per la vostra participació en el blog o per c/e. Recullo les vostres idees i aquesta tarda les comentem.
    És cert que potser no em vaig expressar prou bé en la meva demanda. De tota manera, la majoria sí que ho heu entès.
    Volia que reflexionéssiu sobre què és el que hauríem de valorar en el vostre text argumentatiu. De fet, tots hi heu reflexionat, per tant ens podem sentir tots plegats satisfets. Fins i tot alguns de vosaltres heu arribat a la conclusió que potser no havíeu escrit un text argumentatiu… Bé, en parlem avui. Ah! i endavant amb els pronoms febles!

  13. Birgit Steyrer

    02 maig 13
    13:56 #

    Hola,

    Avui ens tornem a veure i continua la batalla dels pronoms febles. Per cert, el dimarts al sortir de classe vaig tenir la sensació que molts anaven una mica perduts amb tanta informació rebuda. Que si l’ordre de col.locació, que si CI o CD, que si es inverteix l’ordre… etc. Tenim molta informació i pot ser… massa, però no gaire organitzada.

    Per aquesta raó crec que seria molt positiu si es pogués tenir unes copies més ordenades o amb un resum i no moltes copies amb informació per tot arreu. Entec que cadascun té la seva manera d’estudiar però crec que seria una eina pràctica i que ens ajudaria a tots.

    Fins desprès!
    Birgit


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share