• 4a sessió Suficiència 3

    Resum dia 23-4-2015

    Avui és Sant Jordi i la Lourdes ha fet campana. Bé, el cas és que havia d’atendre la paradeta del CPNL a la plaça de l’Església. Així que en el seu lloc ha vingut en Jaume, company de la Lourdes, a fer la classe.

    Ens ha repartit uns paperets a cada grup sobre la part de l’exercici que havíem de fer i hem practicat les següents partícules:

    SINÓ-SI NO

    1. No ho he fet per a l’Artur, sinó per a l’Enric.
    2. No hi serà a temps si no l’ajudem.
    3. Si no bella, és força atractiva.
    4. No li facis cas si no t’interessa.
    5. La Judit no solament estudia, sinó que fa classes als nens petits.
    6. Si no hi posem tot l’interès , no aconseguirem reeixir-hi.
    7. No va ballar ningú sinó la Rosa.
    8. Vés a donar el menjar al gos; si no, no pararà de bordar.
    9. L’incendi no va ser culpa de l’encarregat, sinó del vigilant de nit.
    10. No hauria succeït res d’anormal si no haguéssiu fet tantes bestieses a la festa.
    11. A la fi, no va endur-se el projecte la companyia anglesa, sinó la multinacional americana.
    12. Heu de portar-vos bé; si no, no anireu al cinema.
    13. Han vingut no tan sols els parents, sinó també els amics.
    14. Cal mantenir els pactes; si no, l’entesa inicial serà un fracàs.

     

    DONCS-JA QUE/PERQUÈ

    1. El lleó rugia ja que/perquè pressentia la presència de l’home.
    2. S’ha fet molt tard! Deixem la resta, doncs, per demà.
    3. La mare va renyar la Susanna, ja que/perquè no feia bondat.
    4. La situació es complica. Doncs no sé què fer per evitar-ho.
    5. No li ha estat possible venir a la festa, ja que/perquè ha perdut el tren.
    6. Va dir-li que no li faria el treball, ja que/perquè no tenia temps.
    7. No cridis tant, ja que/perquè el nen dorm des de fa estona.
    8. Cal que li cridem l’atenció, ja que/perquè no ha fet el que ens havia promès.
    9. En Roger va entrar a casa seva per la finestra, ja que/perquè havia perdut les claus.
    10. No fumis tant, ja que/perquè és dolent per a la salut.
    11. Diu que té mal de cap? Doncs ja no vidrà a l’assemblea.
    12. El seu marit té una nafra a la cama? Doncs haurem de guarir-la-hi immediatament, senyora.

    PERQUÈ-PER QUÈ-PER A QUÈ

    1. Per què vas arribar a misses dites a la reunió?
    2. No sabem per a què farem servir aquesta andròmina que ens han regalat.
    3. Voldria saber per què crides tant, si ningú no et pot sentir.
    4. L’alcalde rumiava per què el regidor d’Urbanisme l’havia agredit.
    5. Obrirem el bar a les cinc, perquè tothom pugui anar.
    6. M’agradaria que m’expliquéssiu per què no heu vingut d’excursió.
    7. No entenc per a què utilitzareu l’eina que m’heu demanat.
    8. Perquè el terra s’assequi més de pressa, caldrà obrir les finestres.

     

    També hem fet l’exercici que ens va  repartir la Lourdes sobre els texts que cada grup havia escollit com a una anècdota que ens havia passat a algun de nosaltres a la nostra infància.

    Diana-Jordi-Andrea

    L’Andrea, quan era petita, va anar a la classe del seu germà Pedro per avisar (1b) que ell no podia venir. Quan va entrar a la classe, l’Andrea va parlar amb la professora i la professora (2b)  donar-li les gràcies li va dir: “jo,  (3a)  professora, et demano que ho diguis davant tots els companys. Tot això (4c) deixar-la en ridícul perquè l’Andrea no podia pronunciar bé la erra.

    1 a.       a la professora b.      La professora
    2 a.       enlloc de b.      en lloc de
    3 a.       com a b.      com
    4 a.       en vista a b.      en vistes de c.       amb vista a

     

    Paqui-Tadeus-Paloma

    La meva millor experiència en el món de l’educació van ser els vuit anys d’EGB, concretament l’últim curs. (1) ? Ja que vam conèixer una professora que (2) la seva filosofia de vida va revolucionar l’escola. (3)  va començar l’escola, ens va obrir els ulls a moltes experiències desconegudes. (4) hagués conegut aquesta professora, la meva transició a l’institut hauria estat més traumàtica.

     

    Jordi

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share