• Suficiència 2 (7a i 8a sessió)

    Hola,

    En primer lloc, vull agrair a la nostra professora, la Lourdes, la seva dedicació, no només per ensenyar sinó també per la manera que té de motivar-nos, de mantenir-nos interessats, i per donar-nos caramelets en els moments precisos, abans de baixar la concentració.

     

     

    La gran notícia va ser que ja s’havia donat d’alta el nostre diari  “Hola Català”, on podem trobar  diferents seccions com:

     

    • Fent civisme

     

    • Fem memòria  (per resoldre dubtes lingüístics)

     

    Hi podem trobar ja:

    • Els numerals
    • La perífrasis d’obligació
    • Adjectius que acaben amb vocal neutra
    • L’apostrofació

     

    I així, setmana rere setmana, s’incrementaran amb el temes que  anem estudiant a classe.

    Aquesta darrera setmana, hem practicat amb exercicis  de  pronoms relatius.

    Recordeu:

     

    • Sempre van junts

     

    preposició + què / qui 

     

     

    preposició +  el qual/la qual /els quals/les quals

     

    • De lloc

     

    on

    en què

    en el qual / enla qual / en els quals/ en les les quals

     

    • Antecedent d’una frase

    cosa que / fet que / la qual cosa

     

    • quan hi ha un substantiu al mig

     el que /la que / els que / les que

     

    • Paraules que en castellà son “cuyo, cuya, cuyos i cuyas” equivaldrien a “del qual, de la qual, dels quals, de les quals”

     

    Hem començat a tractar l’article d’opinió, que és un gènere textual amb una estructura formal determinada.

     

    L’estructura consta de  5 parts perquè el text quedi més complet:

     

    TÍTOL -> per encapçalar l’article. Pot sintetitzar el contingut del text o captar l’atenció del  lector.

     

    INTRODUCCIÓ -> en un paràgraf diferenciat. Hi ha d’haver una introducció, en la qual s’ha de presentar el tema.

     

    TESI -> ha de reflectir de forma clara i precisa l’opinió de l’autor o autora. Pot aparèixer a la introducció.

     

    ARGUMENTACIÓ -> Cal exposar, en els paràgrafs necessaris, almenys dos o tres arguments que justifiquin la tesi. També es pot admetre un contraargument o la presentació de l’antítesi per tal de rebatre-la.

     

    CONCLUSIÓ -> ha de permetre reforçar la tesi i convèncer els destinataris o almenys incitar a la reflexió. Pot consistir en una síntesi i/o una proposta.

     

    Es va dur a terme  una pluja d’idees sobre temes que es podien tractar i , com a treball per  a casa, cada persona  haurà d’escriure un article d’opinió.

     

    Per acabar,  només falta recordar el  tan promès berenar preparat pels postres companys. Va ser molt variat i molt bo i vam aprofitar l’estona parlant de coses que ens van ajudar a apropar-nos una mica més.

     

    Salutacions,

     

    Àngela

    Informació article d’opinió (Itineraris d’aprenentatge)

    Hola, català

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share