• Intermedi 2 (13a i 14a setmana)


    https://pixabay.com/en/blackboard-learn-language-2721887/

    Dilluns vam continuar treballant els pronoms febles. Vam observar com canvia la forma d’escriptura del pronom si el col·loquem al davant o al darrere del verb. Podeu mirar-ho aquí:
    Teoria pronoms febles
    I també podeu fer més exercicis:
    Activitats pronoms febles

    També vam repassar l’estructura de la carta i vam comentar aspectes relacionats amb les convencions gràfiques i els signes de puntuació. Recordem:
    El lloc se separa de la dat amb una coma. Els mesos s’escriuen en minúscula inicial a no ser que comencin frase. L’any no porta punt ni es posa punt al final de la datació.
    També hi posem coma després de la salutació i després del comiat, a no ser que sigui una frase. Llavors hi posarem un punt.
    Vam parlar del cos de la carta: la informació ha d’estar distribuïda almenys en tres paràgrafs. En el primer paràgraf escriurem el motiu de la carta, després el desenvoluparem i acabarem amb una petita conclusió.
    Teniu com a feina la redacció d’una carta personal de tema lliure (120 – 150 paraules).
    Ah! Gràcies, Lorena, per portar-nos una foto il·lustrativa d’un dels errors de pronoms febles que podem trobar al carrer.

    Dimecres vam començar fent un joc amb unes targetes que contenien sintagmes nominals (determinats, indeterminats i neutres). S’havia d’agafar una targeta i fer una frase utilitzant el pronom que substituiria el sintagma nominal. D’aquesta manera vam poder “alleugerir” aquest tema tan feixuc.

    Us recomano aquest article:
    Amadeu, no em toquis el pronom feble

    Ah! me n’oblidava! L’app que us vaig comentar de pronoms febles.
    Posa’ls

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes