• Intermedi 2 (13a i 14a setmana)


    https://pixabay.com/en/blackboard-learn-language-2721887/

    Dilluns vam continuar treballant els pronoms febles. Vam observar com canvia la forma d’escriptura del pronom si el col·loquem al davant o al darrere del verb. Podeu mirar-ho aquí:
    Teoria pronoms febles
    I també podeu fer més exercicis:
    Activitats pronoms febles

    També vam repassar l’estructura de la carta i vam comentar aspectes relacionats amb les convencions gràfiques i els signes de puntuació. Recordem:
    El lloc se separa de la dat amb una coma. Els mesos s’escriuen en minúscula inicial a no ser que comencin frase. L’any no porta punt ni es posa punt al final de la datació.
    També hi posem coma després de la salutació i després del comiat, a no ser que sigui una frase. Llavors hi posarem un punt.
    Vam parlar del cos de la carta: la informació ha d’estar distribuïda almenys en tres paràgrafs. En el primer paràgraf escriurem el motiu de la carta, després el desenvoluparem i acabarem amb una petita conclusió.
    Teniu com a feina la redacció d’una carta personal de tema lliure (120 – 150 paraules).
    Ah! Gràcies, Lorena, per portar-nos una foto il·lustrativa d’un dels errors de pronoms febles que podem trobar al carrer.

    Dimecres vam començar fent un joc amb unes targetes que contenien sintagmes nominals (determinats, indeterminats i neutres). S’havia d’agafar una targeta i fer una frase utilitzant el pronom que substituiria el sintagma nominal. D’aquesta manera vam poder “alleugerir” aquest tema tan feixuc.

    Us recomano aquest article:
    Amadeu, no em toquis el pronom feble

    Ah! me n’oblidava! L’app que us vaig comentar de pronoms febles.
    Posa’ls

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share