• 7a sessió Intermedi 3

    Bon dia a tothom!

    Com han anat aquests dies de festa? Espero que hàgiu pogut descansar i agafar forces per la setmana que comença. Ja us aviso que jo vinc amb molta energia i les piles ben recarregades. 😉 A veure si demà encara em queda bateria… Bé, aquí teniu el dietari corresponent a l’últim dia de classe (31/10/2012). Aquesta vegada ha estat redactat pel Zein i la M. José. Llegiu-vos-el perquè jo encara m’estic recuperant de l’impacte que he tingut. Quin regal que ens han fet! Han fet una feina excel·lent. Us recomano especialment que dediqueu una estona a mirar-vos el mapa que han dedicat als pronoms. Espectacular!!!!

     

    Bona tarda companys, com va anar la castanyada? I les disfresses? Ja ens ho contareu el dimarts que ve.
    El Zein i la Mª José hem estat nominats per fer el dietari d’aula. Esperem haver-lo fet tan bé com els companys que el van fer les setmanes anteriors, malgrat que el nivell és cada vegada més alt i sembla més difícil superar-lo.
    Hem començat la classe repassant el dietari anterior. El Joseba i l’Andrea ens han fet un resum magnífic de la classe. Va quedar en l’aire una mica el tema dels verbs infinitius tindre o tenir i sigut o estat, que ja ens va avançar el Jaume que qualsevol de les dues formes és correcta, però que la Lourdes ens ampliaria la informació el proper dia.
    Hem estat fent un repàs i la Lourdes ha aprofitat per a ensenyar-nos com localitzar en el bloc eines que ens poden ajudar per estudiar i per solucionar dubtes que en un moment donat ens poden sorgir. Hem entrat en l’Optimot consultes lingüístiques i hem fet diverses consultes per a ensenyar-nos a utilitzar l’eina. Pel que fa als infinitius tindre o tenir, ens diu que les dues són formes correctes de l’infinitiu, però que preferiblement s’ utilitza tenir. Quant als infinitius sigut o estat, ens diu que la forma correcta és estat, però que també s’admet sigut, d’acord amb els usos de cada parlar.
    Una vegada fet això, havíem de fer la tasca final de la unitat 1, que es tracta d’una intervenció radiofònica al programa “A la feina cap risc”, formada per diversos grups d’alumnes sobre riscos laborals en els diferents sectors empresarials. Com que van faltar molts companys a classe i els grups estaven incomplets, hem decidit deixar-ho per al proper dimarts i començar una altra activitat.
    En aquesta activitat, hem de treballar els pronoms que substitueixen els diferents complements a les frases per no haver de repetir la mateixa informació quan donem una resposta. La Lourdes ha format quatre grups de quatre alumnes. Cadascun d’aquests grups s’ha dedicat a un o dos complements per a desenvolupar una explicació, saber com funcionen i quins pronoms els substitueixen i, finalment, fer uns exercicis de frases per practicar amb cada complement.
    Per tal d’explicar millor els diferents grups dels complements que hem treballat, hem decidit fer un mapa mental utilitzant una eina web 2.0 que es diu “mindomo”. Aquesta eina ens ha permès fer un esquema complet, detallat i molt esquemàtic tal com es pot comprovar en el següent enllaç:
    mapa pronoms
    Per poder aprofitar tota la informació exposada en el mapa, és important tenir en compte que l’estructura pot estendre’s o comprimir-se prement sobre el final de cada quadre. Així mateix, podem veure els detalls i exemples associats a cada complement.
    Per acabar, la Lourdes ens ha demanat que fem per al proper dia els deures de l’activitat 1 (pàgines 25 i 27).
    Apreciació personal de la Mª José:
    A mi personalment, m’agradaria que la Lourdes ens donés la seva explicació sobre el tema dels complements i els pronoms que els substitueixen, ja que hem tingut poc temps per a desenvolupar l’exercici i per donar-nos les explicacions entre els grups. A part d’això, no sé si només és un problema meu, o si també el comparteixen els meus companys, però quan formem els grups hi ha una mica de guirigall a la classe quan hem de parlar tots junts i a vegades em costa entendre’m amb els meus companys de grup.
    Pel que fa al dietari d’aula, quan et diuen que t’ha tocat, t’agafa una mica de “por” i penses: “ho faré bé?”, “m’hauré assabentat de tot per explicar-ho als meus companys de forma correcta?”, “m’oblido de posar-hi alguna cosa?”, etc. Malgrat això, penso que és un magnífic exercici i una bona forma d’estudiar i de repassar totes les matèries que hem donat en la classe i que et serveix per a aprendre una mica més d’escriptura en català que, d’una altra forma, possiblement no ho faríem.

    Apreciació personal del Zein:
    Quan la Lourdes m’ha dit que em tocava fer el dietari amb la Maria José, he pensat que hem tingut sort perquè tindrem cinc “llargs” dies per fer-ho. No obstant això, al poc temps m’he adonat que no hi haurà pont i que hauré de compaginar aquest treball amb el meu descans.
    Buscar una solució per poder reflectir tota l’estructura dels complements d’una manera innovadora, simple i atractiva no ha estat fàcil. Però crec que al final ha merescut la pena invertir el temps perquè estem segurs que aquest mapa pot servir també a altres cursos.

    Què me’n dieu? Què us ha semblat? Jo estic encantada (i el Jaume també) amb la feina que esteu fent. Estem segurs que, si continueu treballant de valent com fins ara, assolireu els objectius que us marcàveu a principi de curs.

    Felicitats a tots i bon inici de setmana!

    Print Friendly, PDF & Email
  1. jose

    05 nov. 12
    16:12 #

    quina canya, tener a Zein a la nostra classe es un luxe, Felicitats als dos.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share