• Sessió 15a Intermedi 3

    Bon dia a tothom!

    L’últim dia vau enllestir els articles d’opinió. Voleu veure com han quedat? Jo n’estic molt satisfeta, perquè heu tingut en compte el que hem treballat a classe a l’hora de confegir-los. Així, estan ben estructurats (títol, presentació, desenvolupament i conclusió), força ben cohesionats (en primer lloc, d’una banda, per últim…) i l’opinió queda clara. Per què no els llegiu i voteu el que més us agrada? Podeu escriure un comentari dient quin us agrada més i per què. A veure qui serà el guanyador… 😉

    Graus d’incivisme a la societat

    I VOLEN QUE RECICLEM

    Recordeu que, tal com us vaig dir l’últim dia, en podeu fer un ara individualment i enviar-me’l perquè el pugui revisar abans de dimarts. O ja me’l donareu dimarts.

    Aquí us deixo l’entrada que han redactat l’Alicia i l’Amador. Em sembla que ens estem convertint en uns professionals. 😉

    Bona tarda a tothom!
    Aquí hi tornem a ser l’Alicia i l’Amador redactant el dietari amb data 29 de novembre de 2012.
    Per començar, hem de dir que el primer que se’ns va passar pel cap respecte al dietari va ser fer un resum de tot el que vam fer a la classe, però aquesta vegada volem fer-ho una mica més professional, i hem començat per buscar el significat de la paraula “dietari” al diccionari i ens hem trobat amb tres conceptes:
    1. Literari: Llibre en què un cronista escriu per dies els esdeveniments més notables.
    2. Literari: Llibre en què algú escriu les observacions i reflexions dia rere dia.
    3. Comptable: Llibre en què s’anoten els ingressos i les despeses diàries d’una casa.
    Ja que nosaltres no som cronistes, ens quedarem amb una barreja de l’opció número 1 i 2; així doncs, aquests són els esdeveniments més importants de la classe de dijous passat.
    – El Joseba i la Noelia van llegir el dietari que van fer a la darrera classe.
    – Vam corregir els deures de la pàgina 60 referents a la utilització dels verbs irregulars.
    Hem de recordar que els infinitius mai acaben en “guer” i els gerundis mai acaben en “guent”.
    – Els padrins van presentar els seus treballs:
    • El Nano va presentar les normes d’accentuació de les paraules agudes, planes i esdrúixoles. (Podem consultar-les a la pàgina 86 i 87 del llibre)
    • La Marisol ens va explicar la “coma” com a signe de puntuació i les regles de sintaxi que hem de tenir presents.
    • La Pilar va ampliar l’ús de la coma en els apartats de posició inicial i posició interior.

    Recordarem breument:

    -Les paraules agudes s’accentuen quan acaben en: vocal, as, es, is, os, us, en, i in.
    -No s’accentuen quan acaben en vocal+i o vocal+u.
    -Les paraules planes s’accentuen quan no acaben en les terminacions anteriors.
    -Les paraules esdrúixoles s’accentuen sempre.
    – No utilitzarem la coma entre el subjecte i el verb, o entre el verb i els complements.
    – Podem utilitzar la coma en posició inicial o en posició interior (encapsulada)
    Ex: Així mateix, ens permet sol•licitar…
    Ex: No ho puc admetre i, per tant, penso…

    Per finalitzar, durant una llarga estona vam treballar en grup per acabar la versió definitiva de l’article d’opinió i perquè, així, la Lourdes el pugui revisar i publicar al bloc.

    Amador Ezcurra

    Com hem pogut observar en aquest curs i als anteriors hi ha regles a seguir que ens ajudaran a solucionar tots els nostres dubtes, encara que com en tot hi ha excepcions que confirmen la regla i ens deixen fora de joc. Per tant, vull recordar una cita de Jean Cocteau que diu així: “Ho van aconseguir perquè no sabien que era impossible”.

    Alicia Breilh

    Vull palar respecte a l’altre concepte literari del “dietari” que ha estat comentat al principi del text: ”Llibre en què algú escriu les observacions i reflexions dia rere dia”. He rellegit els catorze dietaris que van ser fets abans del nostre i he trobat que tots hem fet esforços per compartir amb la classe els nostres coneixements. La professora Lourdes ens ha instruït i ens ha animat a millorar perquè el professor té un impacte important en l’aprenentatge. Però cadascú estarà sol amb els seus coneixements davant de l’examen i la conclusió més important és que només som nosaltres els que hem de rebre els resultats dels nostres esforços, i així, finalment, parlarem bé el català.

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share