Suficiència 1. Redactem l’informe
Per al vostre coneixement, us fem cinc cèntims de la classe de dilluns i de dimecres, on la Neus va començar el dia parlant de l’ús dels temps de passat per redactar l’entrada al blog.
Com que resumim en una sola entrada la feina de dues sessions de classe, si diem dilluns o dimecres sembla que es vol dir “passat” i és per això que és més adequat l’ús del passat perifràstic. De tota manera, el que hem de vigilar és la coherència de tot el text.
Vam treballar també exercicis de precisió i derivació, el sentit de paraules, opcions i barbarismes més comuns com estrellar/estavellar, solventar/resoldre, esbrinat/averiguat,etc. i ens vam detenir en les paraules en l’aire (lloc) i enlaire (acció).
En equip, vam realitzar un treball amb una graella que ens va donar la profe, on vam escriure les noves propostes per reutilitzar el Casal de Cultura, que ara mateix, acull la ràdio de Castelldefels i les aules de català, entre altres activitats. Cadascú havia de portar una part de l’informe redactada, per tal de posar-ho en comú amb la resta del grup i acabar de redactar conjuntament l’informe complet. Aquesta tasca l’acabarem de fer dilluns. Us enllaço els apunts sobre aquest tema que hi ha al parla.cat (pàg. 15-22):
11-N4-S1-u2-Apunts
Sobre l’ús de la coma, la Neus ens va donar uns exercicis molt clars, encara que vam trigar unes quantes frases per esbrinar si posem coma quan hi ha el pronom feble i l’element que substitueix i amb la conjunció sinó/ si no. L’ús de la coma és més important del que sembla, perquè pot canviar totalment el sentit d’una expressió i salvar vides!:
Ex.
Menjarem nens.
A menjar, nens.
També hi ha comes opcionals. Bàsicament la lògica de la construcció de la pròpia frase ens ajuda.
SIGNES DE PUNTUACIÓ
Vam treballar vocabulari, que és el que ens toca en el nivell 1 de suficiència i vam relacionar tonalitats de colors amb colors.
Relacionar tons i colors U2
Bon cap de setmana per tothom!!!
Recordeu que heu de descriure un espai que us agradi (també pot ser que no us agradi gens!), fer-ho en un full a part i amb un màxim de 150 paraules. L’espai pot ser real o inventat i si voleu, podeu afegir-hi una foto.
Ah! Coneixeu un espai televisiu que es diu Català a l’atac?
Us en deixo una mostra:
Català a l’atac
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.