Què faríem a…

A BARCELONA:

1. Us portaria a passejar pel barri Gòtic i us explicaria que en realitat és un barri de mentida.
2. Us portaria a berenar al forn Mistral que és al costat de la plaça Universitat i menjaríem croissants de xocolata.
3. Agafaríem una bici i recorreríem el passeig marítim fins als afores de Barcelona.
4. Diumenge al matí aniríem al Mercat de Sant Antoni a mirar llibres de segona mà.

QUÈ US RECOMANO:
1. Us aconsello que no porteu objectes de valor a sobre.
2. Us recomano que agafeu les ulleres de sol.
3. Us suggereixo que veieu el vídeo del Dani Cortijo sobre el barri Gòtic (http://www.altresbarcelones.com/2014/04/la-invencio-del-barri-gotic-una.html).
4. Us recomano que agafeu uns euros per poder berenar al Mistral.

croissant

 

sant antoni

L’atles furtiu vs Una ampolla al mar de Gaza

l'atles furtiuuna ampolla al mar de gazaAquest trimestre hem llegit L’atles furtiu d’Alfred Bosch i hem vist la pel·lícula Una ampolla al mar de Gaza per fer un treball de comparació entre les dues obres.

La feina consisteix a:

• Llegir el llibre i veure la pel·lícula
• Discutir a classe: punts en comú entre el llibre i la pel·lícula, una història actual i una història
del passat, identificar elements. Primer, reflexió individual a casa amb notes escrites pel dimarts;
segon, reflexió en grups i tercer, cada grup exposa les seves conclusions.
• Posar al blog la reflexió duta a classe (en grups).

Alguns elements de reflexió:

– El conflicte araboisraelià vs el conflicte judeocristià.
– Conseqüències del conflicte polític a la vida quotidiana en els dos moments històrics.
– Individu vs comunitat.
– Protagonistes: Jafudà vs Naim, Selima vs Tal, oncle de Naim vs pare Jafudà.
– Govern d’Israel vs govern de Pere el Cerimoniós.

Aquest cap de setmana heu de reflexionar sobre els elements que teniu més amunt i preparar notes perquè el dimarts els debatreu en grup i haureu de preparar un resum-conclusió per exposar a la resta de la classe. Finalment haureu de penjar aquest resum-conclusió al blog i tindreu de temps per fer-ho fins el dia 19 de juny, ja que aquest treball tindrà nota.

La Patum i l’Ou com balla!

Dimarts vam parlar de la Patum a tomb de les exposicions de les propostes de sortida de cap de setmana. Aquí teniu un vídeo on s’explica en què consisteix la Patum. També teniu un vídeo de l’altra tradició de què vam parlar, de la tradició barcelonina de l’ou com balla. Què us semblen les dues tradicions? Hi ha alguna tradició similar als vostres països?


Ens inventem una pel·lícula…

pel·li
La Brenda ha escrit la sinopsi de la pel·lícula:

La Carmen, el Simon i el Pujol protagonitzen aquesta apassionada història d’amor. El senyor ric, Simon, acostumat a aconseguir-ho tot, vol fer seva la jove pagesa. Aquesta el rebutja, però no té cap altra sortida. Llavors, arriba a la vila el Pujol, el viatjant, que en assabentar-se’n, intenta salvar la Carmen. Per això, haurà de demanar diners a l’home avar. ¿Com acabarà la història d’amor a tres bandes?

Ara podeu escriure les diferents versions que heu fet!

Tenim hàbits alimentaris sans?

A classe hem fet una enquesta sobre els nostres hàbits alimentaris i els resultats han estat molt interessants i una font de discrepància! Per exemple: als nois els agrada tant la xocolata com a les noies, ho sabíeu? I segons una part de la classe és bo beure llet de vaca en l’edat adulta, i segons una altra part de la classe, no. Anem a veure grup per grup quins han estat els resultats de l’enquesta!

alimentacio

La Karla se’n va a Mallorca!

Ahir va ser l’últim dia que la Carla va venir a classe perquè la setmana vinent se’n va a viure a Palma de Mallorca, quan s’instal·li ens enviarà una crònica de com li va per allà, i fotos!! Mentre li podeu anar fent preguntes que ella ens contestarà tan bon punt s’hagi instal·lat!! Apa, qui s’anima??

 

images