Aquesta entrada és perquè l’aprofitem per explicar tot allò que anem fent a classe i els deures que hi ha per al dia següent. Així si algun dia no podeu venir a classe sempre podeu consultar aquesta entrada i saber què anem fent.
Comença el curs!
Hola a tothom!
Aquesta setmana hem començat el curs de nivell bàsic 1 i tal com us vaig dir a classe, teniu aquest blog per consultar-hi recursos que us ajudaran en el vostre aprenentatge. Us convido a què hi entreu i hi remeneu i veieu que us serà d’utilitat. La setmana vinent ho comentem a classe! En aquest blog hi trobareu des de cançons, vídeos, diccionaris, mitjans de comunicació, etc.
També us adjunto un enllaç a una llista de música en català perquè comenceu a fer un tastet de la nostra música, a veure si us agrada! Ja us vaig dir que per avançar en l’aprenentatge de qualsevol llengua és molt important: LLEGIR, PARLAR, ESCOLTAR i ESCRIURE, és a dir APRENDRE i COMPRENDRE!
Benvinguts al curs de nivell bàsic 1!!
Hola!
Sóc la Montse, la vostra professora de català i us vull donar la benvinguda al curs de bàsic 1. Aquesta setmana hem començat i hem fet les dues primeres classes, hem après a presentar-nos, a dir d’on som i a on vivim. A veure si encara ens recordem de dir-ho! Començo jo!
Em dic Montse, sóc de Barcelona i visc a Barcelona, us presento a la Ninfa, ella és d’Anglaterra i ara viu a Catalunya, també us presento al Fabio que és brasiler i també viu a Catalunya.
Comencem! Ens presentem?
Hola a tots!
Benvinguts al bloc del curs!
Ja fa una setmana que hem començat el curs, per tant, ja sabeu dir alguna cosa en català. Us proposo que comencem presentant-nos. Podeu dir el vostre nom, d’on sou, on viviu, quant temps fa que viviu a Catalunya i què us agrada fer.
Començo jo, així en teniu un exemple:
Em dic Maria i el meu cognom és Badia. Sóc catalana i visc a Barcelona. Tinc 30 anys. Sóc professora de català des de fa 5 anys. La meva llengua materna és el català. M’agrada molt estudiar idiomes.
També m’agrada molt viatjar i anar al teatre, ho faig sovint. De tant en tant també m’agrada cuinar.
I tu:
–Qui ets?
–D’on ets?
–On vius?
–Quants anys tens?
– Quines llengües parles?
– Què t’agrada fer?
A veure qui s’anima a continuar! Ànims!
Maria
Comencem! Ens presentem?
Hola a tots!
Benvinguts al bloc del curs!
Ja fa una setmana que hem començat el curs, per tant, ja sabeu dir alguna cosa en català. Us proposo que comencem presentant-nos. Podeu dir el vostre nom, d’on sou, on viviu, quant temps fa que viviu a Catalunya i què us agrada fer.
Començo jo, així en teniu un exemple:
Em dic Maria i el meu cognom és Badia. Sóc catalana i visc a Barcelona. Tinc 30 anys. Sóc professora de català des de fa 5 anys. La meva llengua materna és el català. M’agrada molt estudiar idiomes.
També m’agrada molt viatjar i anar al teatre, ho faig sovint. De tant en tant també m’agrada cuinar.
I tu:
–Qui ets?
–D’on ets?
–On vius?
–Quants anys tens?
– Quines llengües parles?
– Què t’agrada fer?
A veure qui s’anima a continuar! Ànims!
Maria
Benvinguts al bàsic 1
De ruta per Catalunya
Per llepar-se els dits!!!
Aquesta setmana hem parlat d’aliments (fruites, verdures, carn, peix…), d’estris que fem servir per cuinar (cullerot, batedora…) i de les accions que fem dins de la cuina (batre, remenar, macerar…). Hem passat gana a classe mentre en parlàvem, però finalment hem pogut explicar la recepta d’un plat típic del nostre lloc d’origen.
Així que us animo a penjar-la aquí per si algun company o companya de classe s’anima a fer-la. Jo us en penjo una de mostra, concretament la de la Quiche que vaig portar el dia de final de curs del Bàsic 2.
Quiche de pernil dolç i bacon
Ingredients:
– pasta brisa
– 50 g de pernil dolç i 50 g de bacon
– una ampolla de nata líquida
– 100 g de formatge emmental
– 3 ous
– sal
Preparació:
1. Coeu una mica la pasta brisa tal com indica el fabricant.
2. Fregiu el pernil dolç i el bacon tallat a trossos petits.
3. Bateu els 3 ous, la nata i un pessic de sal amb la batedora. Podeu afegir-hi una mica de pebre.
4. Afegiu-hi el bacon, el pernil dolç i el formatge, i barregeu-ho bé.
5. Aboqueu la barreja a la pasta i enforneu-ho.
6. Deixeu coure fins que hagi quallat.
7. Gratineu-ho una mica perquè es dauri per sobre.
8 . Serviu-ho fred o calent, com més us agradi.
Presentem-nos!
Avui hem començat el curs i hem aprofitat per presentar-nos i saber coses sobre els companys i companyes del curs. De mica en mica ens anirem coneixent millor, però, de moment, què us sembla si ens presentem al nostre nou blog? Començo jo? Som-hi, doncs!
Em dic Emma i tinc 36 anys. Sóc de Barcelona i visc a Nou Barris amb la meva parella i la nostra filla Nora que té setze mesos. Sóc professora de català al Consorci per a la Normalització Lingüística des de fa aproximadament 10 anys. M’agrada molt la meva feina.
En el meu temps lliure m’agrada sortir amb els amics i amb la família, passejar per la ciutat, llegir. També m’agrada molt fer manualitats: ganxet, punt, coses amb feltre…
La meva llengua materna és el castellà (el meu pare era aragonès i la meva mare és de La Rioja), tot i que des de petita vaig anar a una escola catalana, on vaig aprendre el català. També sé una mica d’anglès, tot i que em costa parlar-lo. Aprendre‘l millor és la meva assignatura pendent.
Bé, ara us toca a vosaltres! Ànims! A veure qui és el primer!
Emma
IDRISS, la noia del fil de seda.
Benvolguts alumnes del Bàsic 3 de Cerdanyola,
En aquest espai podeu escriure les vostres reflexions pel que fa a la lectura del llibre Idriss, la noia del fil de seda.
Cada setmana penjaré una sèrie de preguntes i de temes de debat per tal que, vosaltres, després d’haver llegit els capítols corresponents, els comenteu.
Aquest és el calendari que seguirem:
Setmana 1 (setmana de Sant Jordi): fins a la pàgina 38.
Setmana 2: (29 d’abril – 4 de maig): fins a la pàgina 66. Setmana 3: (6 de maig – 11 de maig): fins a la pàgina 92. Setmana 4: (13 de maig – 18 de maig): fins al final. |
TASCA SETMANA 1:
1. Per què creieu que el pare de l’Idriss li demana que sigui tan prudent amb en Rustam?
2. Creieu en els somnis premonitoris? Per què penseu que el pare de l’Idriss té somnis estranys i es posa malalt?
3. Per què s’enamora l’Idriss del Farkhat?
4. Què heu après llegint aquest capítol? Escriviu una paraula i el seu significat. Per exemple:
Capell (pàgina 13): un capell és un barret, una peça de roba que ens posem al cap, pot ser de copa, de palla.
(Intenteu no repetir les mateixes paraules que els altres companys)