-
- 22 GENER
2018 - 10 comentaris
- Suficiència 3 (Sara)
- 22 GENER
Segueix-nos a:
Categories
Històric
- març 2023
- febrer 2023
- juny 2020
- maig 2020
- abril 2020
- març 2020
- febrer 2020
- gener 2020
- desembre 2019
- novembre 2019
- octubre 2019
- juliol 2019
- juny 2019
- maig 2019
- març 2019
- febrer 2019
- gener 2019
- desembre 2018
- novembre 2018
- octubre 2018
- setembre 2018
- juliol 2018
- juny 2018
- maig 2018
- abril 2018
- març 2018
- febrer 2018
- gener 2018
- desembre 2017
- novembre 2017
- octubre 2017
- juliol 2017
- juny 2017
- maig 2017
- abril 2017
- març 2017
- febrer 2017
- gener 2017
- desembre 2016
- novembre 2016
- octubre 2016
- setembre 2016
- juliol 2016
- juny 2016
- maig 2016
- abril 2016
- març 2016
- febrer 2016
- gener 2016
- desembre 2015
- novembre 2015
- octubre 2015
- setembre 2015
- juliol 2015
- juny 2015
- maig 2015
- abril 2015
- març 2015
- febrer 2015
- gener 2015
- desembre 2014
- novembre 2014
- octubre 2014
- setembre 2014
- juliol 2014
- juny 2014
- maig 2014
- abril 2014
- març 2014
- febrer 2014
- gener 2014
- desembre 2013
- novembre 2013
- octubre 2013
- setembre 2013
- agost 2013
- juny 2013
- maig 2013
- abril 2013
- març 2013
Altres blogs
Any Pompeu Fabra
- Any Pompeu Fabra
- Auca de Pompeu Fabra
- Dictats Fabra
- El meu avi. Pompeu Fabra
- Espai Pompeu Fabra (IEC)
- Espai Pompeu Fabra Institut d'Estudis Catalans
- Joc Ara (Fabra i nova gramàtica)
- Joc interactiu Pompeu Fabra
- L'última alumna de Pompeu Fabra
- Onze coses que no sabies de Pompeu Fabra
- Pompeu Fabra a l'InfoK
- Pompeu Fabra al programa Polònia
- Portal Pompeu Fabra (UPF)
- Sense Ficció: Pompeu Fabra
Bàsic-elemental
- 4 cats. 20 capítols per aprendre català
- Cançoner català Kumbaworld
- Contes bojos
- Contes per parlar
- Diccionari de català
- Dictats en línia
- Edu365
- Ep! interactiu
- Fils de conversa
- Forvo. Diccionari de pronunciacions
- L'hora catalana (Minoria Absoluta i Plataforma per la llengua)
- La piràmide dels aliments (B1)
- Llegir per parlar, llegir per aprendre
- Material bàsic (Salt)
- Mòdul oral
- Parlem català
- Parlem tu i jo
- Recursos lingüístics per al nivell bàsic
- Una mà de contes
- Vídeos Ep, escolta i parla
- Vídeos SLC Castelldefels. Com estàs?
- Vídeos SLC Castelldefels. Qui és?
- Vídeos SLC Castelldefels. Res més?
- Vídeos UPF: Els transports
- Vídeos UPF: La família
- Vídeos UPF: La vida acadèmica
- Vídeos UPF: Les accions habituals
- Vincles (curs interactiu per a nouvinguts)
- Viure a Catalunya. Làmines
- Viure a Catalunya. Vocabulari en imatges
- Vivim junts. Materials per aprendre català
Català i noves tecnologies
- Apps en català
- Catalanitzador per al Windows
- Cercaapps (cercador d'apps)
- Cercador d'apps en català
- Corrector gramatical i d'estil Language Tool
- Softcatalà
- Traductor de Google
consultes lingüístiques
- Blog de l'Optimot
- Criteris Universitat de Barcelona (CUB)
- Diccionari de sinònims Albert Jané
- Diccionari de sinònims Franquesa
- Espai Pompeu Fabra Institut d'Estudis Catalans
- Guia d'ús de l'Optimot
- Majúscules i minúscules
- Multicercadors
- Neolosfera
- OPTIMOT
- Portal Enciclopèdia Catalana
- Portal lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
- Rodamots
- Sens dubte (Universitat de Barcelona)
- Servei Lingüístic de la Universitat Oberta de Catalunya
- Termcat, Centre de Terminologia
- Wiki sobre recursos lingüístics a la xarxa
Cultura catalana
- Català, llengua d'Europa
- Coneix Catalunya
- Informació sobre la llengua catalana
- La llengua catalana (Institut Ramon Llull)
- Les festes de Nadal a Catalunya
- Qui va matar el drac de Sant Jordi?
Cursos en línia
Diccionaris
- Diccionari de divisió sil·làbica
- Diccionari de la llengua catalana (IEC)
- Diccionaris.cat
- DIDAC, diccionari escolar
- Espai Pompeu Fabra Institut d'Estudis Catalans
El català i altres llengües
- Aprenem català des de l'amazic
- Aprenem català des de l'anglès
- Aprenem català des de l'àrab
- Aprenem català des de l'espanyol
- Aprenem català des de l'urdú
- Aprenem català des del francès
- Aprenem català des del panjabi
- Aprenem català des del romanès
- Aprenem català des del rus
- Aprenem català des del xinès
- Diccionari amazic-català-amazic
- Diccionari català multilingüe
- Diccionari multilingüe de Softcatalà
- Guies de conversa universitàries
Exposicions orals
Intermedi-suficiència
- Com fer una bona intervenció oral?
- Com representar algunes frases fetes?
- Com s'escriuen els números en català
- Com sobreviure a l'S3 (blog Castelldefels)
- Com sobreviure a l'S3: pronoms
- Curs de llengua catalana. Nivell B
- Curs de llengua catalana. Nivell C
- Dia Internacional del Punt Volat
- Dictats en línia
- Els signes de puntuació
- Espai Pompeu Fabra Institut d'Estudis Catalans
- Frases fetes
- Itineraris d'aprenentatge. Intermedi
- Itineraris d'Aprenentatge. Suficiència
- L'apòstrof marca la diferència
- L'ortografia al carrer
- Ortografia: els sons i les lletres
- Picalletres
- Recursos lingüístics C1 i C2
- Resum de gramàtica bàsica
- Tests de llengua de La Llança
- Textos argumentatius
- Tinc un dubte
- Usos de la coma
- Vídeos C2 Castelldefels Fes-te'l teu
Les varietats del català
Miscel·lània
- Audiollibres en català
- Avantatges del carnet d'estudiant
- Bocamoll
- Caçadors de paraules
- Camins del català
- Cançons per aprendre llengua
- Certificats de llengua catalana
- CNL Eramprunyà
- Consorci per a la Normalització Lingüística
- Dites (Víctor Pàmies)
- El llenguado
- Endrets, Geografia Literària
- Espais escrits
- Facebook CNL Eramprunyà
- https://twitter.com/cpnleramprunya
- Katalonski
- Les variants del català
- Llengua Catalana. Generalitat de Catalunya
- Llengua de signes catalana
- Mapa literari
- Mapa literari de la ciutat de Barcelona
- Material didàctic per a cursos de llenguatge administratiu
- Plats bruts (sèrie)
- Relats en català
- Reunió de veïns (Minoria absoluta i Plataforma per la llengua)
- Senyor enigma
- Twitter CNL Eramprunyà
Multilingüisme
- Autobiografia lingüística
- Autobiografies lingüístiques: Josefa Balena, una veu wichí
- Autobiografies lingüístiques: les llengües de la meva vida
- Dia europeu de les llengües
- Diccionari de llengües del món
- Diversicat
- Endavant els idiomes
- Katalonski
- La força de Babel
- La ruta de les Homilies d'Organyà
- Les variants del català
- Localingual
- Selva endins (conte)
Nova ortografia i gramàtica
- 10 recursos per aprendre la nova ortografia i gramàtica (UPF)
- Blog de l'Optimot
- Dictats en línia Novetats ortogràfiques
- Espai Pompeu Fabra Institut d'Estudis Catalans
- Gramàtica de la llengua catalana (IEC) Principals novetats
- Gramàtica essencial de la llengua catalana (IEC)
- Joc Ara (Fabra i nova gramàtica)
- Les principals novetats de l'Ortografia catalana (2017) i la Gramàtica de la llengua catalana (2016) de l'Institut d'Estudis Catalans
- Ortografia catalana IEC (text íntegre)
Pronunciació
redacció de textos
Una mica d'humor
- El 012 i els pronoms febles
- El gran dictat i la ela geminada
- El Palomino ens explica la ela geminada
- Els insults en català. Pol Gise
- L'Òscar Dalmau ens parla de la ela geminada
- La llista de Schindler i els diacrítics (Polònia)
- Les frases fetes en català. Pol Gisé
- Pompeu Fabra (Polònia)
Voluntariat per la llengua
- 10 cites
- Blog del Voluntariat del CNL Eramprunyà
- Com funciona el Voluntariat per la llengua?
- Voluntariat per la llengua
Darrers comentaris
- sginabreda: Comentari de la Núria: EN EL TEMPS DE LES CIRERES Montserrat Roig. La Natàlia és la protagonista d´aquest...
- Isabel Martínez Gil: MATADOR & CIA JOAN AGUT I RICO Vaig triar aquest llibre de comtes a l’atzar, no tenia...
- Mª Carmen Diaz: El conte es diu La interpretació dels Somnis, pertany al llibre T’estimo si he begut. L’autora és...
- anabel GALERA: GALLINES DE GUINEA Mercè Rodoreda El conte que us explicaré es Gallines de Guinea del llibre Contes i...
- Nur: EL CRIM – Pere Calders (Cròniques de la veritat oculta) L´autor creu que és el moment d´exposar la seva...
Núvol d’etiquetes
Activitats d'aula
activitats de classe
activitats fora de classe
Any Pompeu Fabra
aprenentatge virtual
autors catalans
biografies de personatges locals
Català i noves tecnologies
cinema en català
Cinema infantil en català
Club de lectura fàcil
Concursos
curs 2013-2014
curs 2014-2015
Curs 2015-2016
curs 2016-2017
CURS 2017-2018
cursos de català
cursos de català;curs 2013-2014
Dia Internacional de la Llengua Materna
dia llengua materna
Foment de la lectura
frases fetes
itineraris per Sant Boi de Llobregat
Jocs i joguines en català
lectura
lectura de contes
literatura catalana
llengua i cultura catalana
Maria-Mercè Marçal
Maria Barbal
Nadal
països i cultures del món
pronoms febles
Ramon Solsona
receptes de cuina
recomanacions lectura
Recursos en català
ressenyes biogràfiques
Sant Jordi
Som experts
Teatre
teatre en català
Visites culturals
Voluntariat per la llengua
10 comentaris
Angie
22 gen. 18
15:03 #
La Camil·la va prendre una camamil·la excel·lent quan estava a la vil·la que té a Compostel·la.
Va ser una novel·la perquè es pensava que tenia salmonel·la i al final, el que tenia era varicel·la i va prendre penicil·lina.
Després va mirar una pel·lícula que semblava intel·lectual però era una imbecil·litat al·lucinant, sortien uns lil·liputencs, que eren col·legues en un col·legi de Brussel·les i quan parlaven feien molts gal·licismes. Pel mig sortia un goril·la pàl·lid, gran com una constel·lació i lleuger com una libèl·lula que menjava mortadel·la i es bevia tot el cava fet amb xarel·lo. També sortia un mol·lusc violoncel·lista metàl·lic que feia circumval·lació al voltant del goril·la com si fos un satèl·lit. En lloc de camamil·la millor haver-hi pres una til·la.
Carlos, Raül, Joan, José Anto. Angie
Sara
22 gen. 18
15:35 #
Boníssim! Excel·lent! 🙂
32
Carles
30 gen. 18
14:41 #
Demanant perdó per davant, m’he permés arrodonir l’escrit, a veure què us sembla…
La Camil·la estava passant uns dies a la seva vi.la, prop de la vila de Compostel·la. No es trobava be i va decidir prendre una camamil·la de l’excel·lent collita pròpia. Tot plegat havia estat com una novel·la de terror: durant dies va prendre penicil·lina, pensant que patia una salmonel·la i a la fi, el que tenia era la varicel·la. Sort que en va sortir il·lesa.
Més tard, un cop millorada i més tranquil·la, va decidir mirar una pel·lícula que havia sol·licitat a la biblioteca i que semblava intel·lectual, però va resultar una imbecil·litat al·lucinant. Era una col·laboració entre personatges inversemblants que volien protagonitzar una rebel·lió hel·lenística col·lidint amb el cinema d’autor de Bergman i al·ludint al de mitjans del segle XX de Chaplin. Sortien uns lil·liputencs, que eren col·legues de malifetes en un col·legi de Brussel·les i quan parlaven feien molts gal·licismes. Pel mig d’una passarel·la sortia un col·laborador seu, una mena de goril·la pàl·lid, vestit amb camisa de franel·la, gaudint una ombrel·la oberta. Era gran com una constel·lació i lleuger com una libèl·lula, devorava entrepans de mortadel·la i es bevia tot el cava fet amb xarel·lo que tenia a l’abast. A la Camil·la li va començar a tremolar la pupil·la. També sortia un mol·lusc violoncel·lista metàl·lic que feia circumval·lació al voltant del goril·la com si fos un satèl·lit. La seva tolerància tenia un límit. Davant d’aquella nul·litat, va sentir soledat i va decidir agafar un xiclet de clorofil·la pensant que en lloc de camamil·la millor haver-se pres una til·la o un got de tequila. Va parar aquella desfeta il·lògica i cavil·lant sobre aquell desastre va sortir a fer un volt per la seva parcel·la.
Angie, Joan, Raül, José Antonio. Carles.
Irina
23 gen. 18
3:04 #
El Lluís, un intel·lectual gal·lès molt intel·ligent instal·lat a Barcelona a la Avinguda Paral·lel, portava temps il·lusionat fins a la medul·la amb la Camil·la, la seva col·lega de l’il·lustre col·legi de advocats de Campostel·la. La Camil·la era pusil·lànime i tranquil·la, amb pell pàl·lida i pupil·les cristal·lines com si fos un putxinel·li dels móns paral·lels o personatge de pel·lícules bèl·liques. Amb el Lluís mantenia una col·laboració protocol·lària sense expel·lir la seva il·lusió. Era sigil·losa. El Lluís guardava una il·lustració infal·lible dels seus sentiments i li va enviar una carta on li proposava un viatge de telenovel·la a una vil·la a Brussel·les. La Camil·la va rebre la carta amb alegria i es va quedar una mica descol·locada i al·lucinada amb la cal·ligrafia “lul·liana” del Lluís, el seu discurs polisil·làbic i sobretot amb el futur idíl·lic a Brussel·les. La noia no va cavil·lar massa i molt aviat tots dos ja celebraven el moment excel·lent d’intimitat amb una copa de xarel·lo.
Sara
23 gen. 18
20:00 #
Aquí unes 40! Uau!
Mónica
23 gen. 18
21:13 #
Avui la Cami·la s´ha pres una til·la perquè no estava tranquil·la. Va tenir una col·lisió a una circumval·lació a Brusel·les amb un violoncel·lista molt intel·ligent que li va sol·licitar els papers de l’assegurança i el seu telèfon. La Camil·la va vacil·lar un moment i es va quedar pàl·lida i col·lapsada per l’atreviment del noi. Era tan il·lògic i al·lucinant que semblava una pel·lícula romàntica o una novel·la.
Finalment van sortir junts i l’accident va acabar en idil·li. Ja parlen amb il·lusió d’instal·lar-se a una vil·la a Compostel·la amb parcel·la per produir un excel·lent xarel·lo.
Encarna, Mª José i Mónica
sginabreda
23 gen. 18
22:03 #
Caram, la Camil·la no para, eh!
Glòria
29 gen. 18
0:22 #
Em dic Camil·la i visc a Compostel·la, la meva col·lega, la Marcel·la, és molt tranquil·la i li agrada la til·la i els entrepans de mortadel·la.
Volem viatjar a Brussel·les per col·laborar en una novel·la idíl·lica, per fer un personatge intel·lectual i de cal·ligrafia excel·lent, també aprofitarem per anar al concert d’un famós violoncel·lista hel·lenic i després pul·lularem pels carrers de Brussel·les i no vacil·larem en fer la volta de circumval·lació tot taral·lejan una cançó.
Luis, Mónica, Montse i Glòria
Verónica Pérez Albarrán
31 gen. 18
10:06 #
Festa de fi de curs
Avui celebrem la festa de fi de curs i estic pàl·lida perquè tots els alumnes hem aprovat demostrant un excel·lent nivell intel·lectual i molta intel·ligència. Estem alegres i orgullosos de ser pupils i pupil·las de la Sara i ens sentim tots plegats un grup de intel·lectuals.
Tot l’equip de l’escola ha tingut la meravellosa idea de regalar-nos com els seus més aplicats pupils i pupil·las el anar a veure una pel·licula al cinema.
A més a més, a la festa que se celebra a l’academia tenim gent de tot arreu. El cambrer, que és de Brussel·les i molt xitxarel·lo, ha fet una infusió amb pol¨len, d’aspecte cristal·lí, que ens ha donat molta al·lergia a tot els alumnes; tant els més pusil·lànims, els més sigil·losos, els més ampulosos i els més excel·lents.
Vicky, MªCarmen i Verónica
Sara
31 gen. 18
13:46 #
Uns textos al·lucinants!