1. Mari Pau

    10 febr. 13
    19:55 #

    Hola a tothom!

    Com què no estic massa acostumada a fer classe, em vaig fer un embolic i vaig emviar el meu guió pel dropbox, per aquesta raó la Lourdes no me’l va poder donar dijous per poder treballar en ell partin de les normes qu’ens va donar. Afortunadament tenia un esborrany escrit a mà i, desprès de parlar amb ella, he rectificat algunes cosses.

    He aquí el definitiu:

    Tema: l’abandonament d’animals. Els animals NO s’han d’abandonar, sota cap concepte

    1. Per què penso que s’abandonen els animals?
    – Desconeixement de les càrregues que suposa tenir un animal.
    – Problemes d’espai.
    – Problemes económics (la crisi económica actual).
    – Problemes de salut (alèrgies).

    2. Les administracions, què fan?
    – Poca conciència política i social.
    – Lleis toves que no es fan cumplir.
    – La crisi i les seves retallades.
    – Gosseres que sacrifiquen els gossos als vint-i-un dies.

    3. Conseqüències:
    – Efectes medi-ambientals per l’abandonament → trencan els
    ecosistemes.
    Ex: els crancs americans al canal olímpic i al Delte de l’Ebre
    Les tortugues als llacs de la zona universitària de Castelldefels.
    La parella de cotorres qu’es va escapar del Zoo de Barcelona
    fa uns anys ha invait de cotorres tota la ciutat comtal.
    – Accidents en carreteres i autopistes.
    – Patiment psíquics dels animals, inanició, malalties, mort.

    4. Les protectores privades:
    – Asociacions sense ànims de lucre, només mogudes pel seu
    amor als animals.
    – Donacions dels socis i d’entitats privades.
    – Colaboració del voluntariat.

    5. Conclusions/ propostes de millora
    – Conscienciació als adoptants – compradors d’animals de les
    conseqüències de tenir animals doméstics a casa.
    – Supervisió que els propietaris d’animals cumpleixen les
    normatives vigents i els seus compromisos per la tenencia
    d’animals domèstics.
    – Castracció per reduir la suplerpoblació.
    – En cas de no poder atendre un animal, sempre hi ha solucions
    abans que l’bandonament.
    – Ghandi.

    Crec qu’ara està més clompert i, a més a més, amb un cop d’ull es veu la meva opinió.
    Ara ja tinc ganes de començar a escriure el meu article!
    Ens veiem dimarts!

  2. ANA NOGUEIRA

    10 febr. 13
    20:23 #

    Bona Tarda,

    Després de l’última classe amb la Lourdes, vaig poder comprovar que jo havia fet una guió d’un text explicatiu i no d’un article d’opinió. Així doncs, vaig decidir canviar tot, no només el guió, sinó també l’assumpte, ja que La Corrupció es un tema massa rebregat i, sobre tot, massa depriment, o sigui que el meu nou guió serà aquest:

    LA SOBREPROTECCIÓ DEL NENS

    1. ELS NENS D’AVUI
    • Seguretat o sobreprotecció?
    a. No estic gaire d’acord amb la sobreprotecció des de la família i des de l’escola.
    b. La por ens tenalla

    2. ELS JOVES DE D’AVUI
    • El futur en mans de nens
    c. El difícil equilibre entre llibertat i control
    d. Aprendre a deixar volar als joves

    3. HOMES I DONES DEL FUTUR
    • Comprendre que els nens i joves de avui, seran els pares de demà
    e. Som els pares responsables de que no es marxin de casa nostra?
    f. Els pares també hem de fer deures

    Fins dimarts.

  3. Pamela Valdivia Pardo

    11 febr. 13
    16:58 #

    Bona tarda,

    Aquest dijous hem tingut una molt bona classe, per una banda hem aprofundit en l’estructura i els aspectes per a fer un bon article d’opinió, i per l’altre hem estudiat els pronoms febles que tants mals de caps ens donen.
    Pel que fa, l’article d’opinió hem vist que l’objectiu és convèncer. El tenir una posició és molt important i hem de començar donant el nostre parer sobre el tema, ja sigui a favor o en contra.
    Podríem dir que el poder establir “una tesi” és la característica d‘aquest tipus d’article, pot sonar repetitiu, però jo no ho tenia molt clar, sempre m’inclinava a fer un guió d’un text més bé descriptiu.
    Aquesta condició, per desenvolupar el meu guió ha sigut clau. Crec que m’estic apropant a entendre la seva intenció, tanmateix encara em queda definir un altre assumpte que hem vist i cal considerar que és el to i imaginar qui llegirà el text.
    Mentrestant, ho vaig esbossant.

    Guió per l’article d’opinió:

    PER QUÈ NO?
    La festa de la calçotada de valls com Patrimoni immaterial de la humanitat!

    1. AVUI,
    _Els Castellers, Patrimoni de la humanitat, l’any 2012.
    _Per què no la Festa de la Calçotada de Valls?
    _Preservació de les tradicions
    _ Difusió d’una cultura
    _Estímul econòmic, però amb perspectiva
    _Seria bo que tingués més repercussió? Per què no?

    2. ALTRES CASOS QUE LLIGEN CULTURA I MENJAR
    _ Exemples: La festa de la Cirera al Marroc i la festa Gastronòmica a França.
    _ Denominats per l’Unesco. Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.
    _Significat i repercussions (beneficis).

    3. LA IMPORTÀNCIA DE LA FESTA DE LA CALÇOTADA DE VALLS.
    _La festa, l’últim diumenge de gener
    _On és?
    _La festa, de que es tracta, una mica d’història
    _Tradició cultural, festiva i també econòmica
    _Important per la seva activitat cultural, agrícola, econòmica i turística
    _identitat catalana

    4. LA CULTURA I EL PATRIMONI PER A NOSALTRES
    _La importància de la cultura.
    _No només els museus o el teatre fan cultura
    _Hem vist que a través del menjar es pot fer cultura
    _Coneixement de la pròpia cultura versus la difusió.
    _Difusió de la cultura catalana sense que es converteixi en un “parc temàtic”

    5. ELS BENEFICIS
    _ Posar en valor una cultura (avui deixat de costat pel govern, retallades) i les seves tradicions.
    _El valor afegit, econòmic, turístic.
    _Valor cultural versus crisi econòmica?
    _Per què no?, pot ser un pas a un petit estímul econòmic, no només en l’àmbit turístic sinó també de les activitats agrícoles

    El següent enllaç conté interessants exemples, els hi podeu donar un cop d’ull! (ó es puc dir: podeu donar-els-hi ?).

    http://www.lavanguardia.com/opinion/articulos/index.html

    Fins demà,
    Pamela

    1. Pamela Valdivia Pardo

      11 febr. 13
      19:01 #

      Perdó!, es pot dir: podeu donar-els-hi?

      1. Jaume

        12 febr. 13
        11:41 #

        Pam,

        Has fet una barreja de la forma col·loquial oral (donà’ls-hi) amb l’escrita (donar-los-hi)

  4. Cathy Salomon

    11 febr. 13
    16:59 #

    Hola a tothom,

    Després de la classe del dijous amb la Lourdes, he decidit canviar una mica el guió que havia fet, ja que semblava més un guió per a un text explicatiu que per a un article d’opinió. Així doncs, el meu nou guió és el següent:

    SANITAT PÚBLICA: L’ÚLTIM QUE S’HA DE RETALLAR

    1 SANITAT PÚBLICA
    – negoci o servei
    – inversió o despesa
    – gestors no eficients

    2 COM AFECTA LA CRISI EN LA SANITAT PÚBLICA
    – reducció de personal
    – tancament d’hospitals
    – majors llistes d’espera
    – copagament sanitari

    3 SANITAT PRIVADA
    – els governants busquen l’estalvi
    – objectiu: maximització del benefici
    – els pacients són ara clients

    Fins dimarts!

  5. Patricia

    11 febr. 13
    20:11 #

    Bona tarda,

    Jo he canviat el tema i el guió totalment. Penso que el tema que desenvoluparé serà més interessant. Espero que també us ho sembli a vosaltres.

    TURISME DE BORRATXERA A ESPANYA. EL CAS MALLORQUÍ

    1. Zones turístiques de borratxera a Mallorca
    a. Arenal i Magaluf: guetos alemanys i britànics
    b. Turisme low cost i tot inclòs: realment ens beneficia?
    c. Baralles, “ balconing” i violacions

    2. La imatge d’Espanya perjudicada
    a. La marca turística d’España, atacada sense pietat en els mercats emissors
    b. Generem importants negocis o enfonsem reputacions?

    3. En cerca de la total remodelació
    a. No volem turistes beguts!
    b. Magaluf: El macroprojecte anomenat Calvià Beach Resort
    c. Clients potencials: Turistes amb un poder adquisitiu més elevat

    Fins demà!

  6. Ruben

    11 febr. 13
    22:06 #

    Hola, bona tarda.

    El que jo vaig veure a l’última classe i li vaig comentar a la Lourdes, va ser que -potser massa influenciat pel vídeo de la Janine- havia orientat el meu guió més en el sentit d’una exposició, d’un text explicatiu com aquell, que en fer realment un article d’opinió.

    Així que encara que he penjat fa uns minuts el guió que havia fet inicialment, he de donar-li una gran volta per exposar més clarament opinions, plantejar debatre i tractar de convèncer a la gent que el que jo penso és el millor i que la història que volia posar com exemple no sigui la part fonamental del article, sinó una espècie d’introducció.

    Tinc molta feina per davant!

    Salutacions.

  7. Antoni Gómez

    11 febr. 13
    23:11 #

    Hola a tots!

    Després de la classe de dijous, m’he adonat que no havia tingut en compte determinats aspectes, com “que vull aconseguir” i “l’audiència a la qual em dirigeixo”.

    Per tant he modificat el guió inicial, quedant de la següent manera:

    Antecedents
    . Últims resultats
    . Resultats de Dinamarca en el campionat

    Planificació
    . Estudi del contrari
    . Estratègia

    Inici del partit
    . Concentració
    . Bona defensa

    Segona part
    . Mantenir la concentració
    . Treball en equip

    Conclusió
    . Resultat final

    Fins demà

  8. Elena C

    12 febr. 13
    0:02 #

    Hola companys!

    En aquesta classe, com molts de nosaltres, jo també he pogut comprendre una mica més com s’ha de fer el guió i quina orientació se li ha de donar al text. A continuació us poso el meu guió:

    Crítica a la pel•lícula “Los Miserables”

    Idea principal: No m’ha agradat gens ni mica

    Arguments:

    o Es molt llarga.
    o Totes les cançons són iguals.
    o L’acció és molt lenta.

    Contraarguments:

    o Els actors són bons.
    o L’argument sí que m’agrada (idea original i context polític)

    Ara sí que té forma d’article d’opinió i no de text explicatiu.

    Bona nit!

  9. Ana Sánchez

    12 febr. 13
    14:07 #

    Bon día a tothom,

    Jo també he canviat el meu guió després de la classe de dijous, perquè tal i com el tenia plantejat, era més un guió per una exposició que el d’una opinió.

    El meu guió queda aixi:

    Moltes vegades utilitzem l’alimentació de manera equivocada?
    1.-Per a què necessitem alimentar-nos?
    Funció de l’alimentació.
    Nutrients necessaris per una bona salut.
    2.- Hàbits saludables.
    Horaris
    Quantitat d’aliments.
    Qualitat dels aliments.
    3.- Hàbits no saludables.
    L’alimentació com a eina social.
    L’alimentació com a ansiolític.
    L’alimentació com a fons de plaer.
    -Aliments hiper-calòrics
    -Aliments sense valor nutricional.
    Fins ara!

  10. TERESA

    12 febr. 13
    14:46 #

    Bona tarda !

    Dijous passat, durant la classe, vaig adonar-me que el meu guió era explicatiu i després de parlat amb la Lourdes vaig entendre el que havia de fer i he camviat el meu guió.
    El nou guió es:

    Lo impossible (la pel.lícula)

    Opinió: m’ha agradat molt

    Arguments:
    – Efectes especials
    – Tractament dels personatges
    – Lluita per sobreviure

    Contra-arguments:
    – Efectes especials massa forts

    Conclusió:
    – Molt bona descripció del succés

  11. Cristi Ortiz

    12 febr. 13
    15:07 #

    Bon dia!!

    El exercici més alimentació sana és igual a una vida més llarga.

    Per què tenim que fer esport?
    1-Cuals són els seus beneficis?
    2-Cuant temps de dedicació diaria.
    Per què es important la alimentació?
    1-Quins aliments són més saludables.
    2-Quins riscos té la mala alimentació en el nostre organisme.

  12. Alejandra

    12 febr. 13
    15:17 #

    Bona tarda!

    La classe ha sigut aclaridora, molts de nosaltres estaven redactant el guió d´un text explicatiu en lloc del d´una opinió. També el treball amb les combinacions de pronoms febles- a més de ser molt necessari- m´ha semblat interessant per la dificultat de interioritzar-los i utilizar-los amb naturalitat.

    Ara, la meva estructura :

    L´AUTOCOMPOSTATGE

    Què és ?
    Introducció.
    Per què hem d´apostar per l´autocompostatge?
    Avantatges, beneficis.
    Com es fa?
    Elements, instruccions mínimes por començar.
    El resultat
    El compost i la gratificació personal.

    Fins ara!

  13. Pancho

    21 febr. 13
    15:58 #

    Hola! surto ja! de la office que arribo tard!
    aquí us deixo el meu guió actualitzat.
    salutacions!

    COSETES INSIGNIFICANTS

    – El Món
    a. – Governs, Corporacions i estrelles.
    El món està governat pel poder, el poder avui l’atorga els diners o la fama.
    b. – Les mil i una queixes
    Podem permetre que les governs, que haurien de ser del poble, siguin també governats per corporacions, que es regeixen pels diners? Està bé que l’objectiu de la majoria sigui la fama i el poder i no el el bé i el desenvolupament colectiu?

    – Les Persones
    a.- El món per a nosaltres.
    La dinàmica del poder ens ha tornat capitalistes en tots els nivells. Acumular i no cedir res, perquè cedir és feble, perquè cedir és dolent. El volem tot, volem el món sencer!
    b. – Nosaltres per al món.
    Si només fóssim capaços de canviar la nostra manera de veure les coses, d’entendre que cadascú és poderós simplement pel fet d’estar en el món i poder estimar, si deixéssim sortir la bondat i al desenvolupament, tot podria canviar. Hi ha una manera de ser nosaltres un regal, i trobar major plaer en això que en cap altra cosa. És més fàcil del que creiem.

    – El Conte.
    a. – “Hi havia una vegada un científic que volia arreglar tots els problemes del món …”

    – El canvi comença amb coses insignificants.
    a. – 5 coses insignificants per reflexionar
    “Al diari viure, a la feina, a casa, al carrer, on sigui. Heu pensat en …?”
    b. – El Gandhi.
    “Tot el que facis a la teva vida serà insignificant, però és molt important que ho facis … perquè ningú més ho farà per tu”


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share