• 4a sessió Intermedi 3

    Bon dia a tothom!

    Com va el cap de setmana? La Pilar i la Noèlia són molt treballadores i han aprofitat el cap de setmana per enviar-me l’entrada correponent a la 4a sessió per al dietari d’aula. Aquí la teniu:

     

    Dietari de la classe amb data 18/10/2012

    Avui hem vist i llegit el dietari de la classe escrit per dues companyes la setmana passada. A més a més, en Pau ha proposat intercanviar-nos l’adreça del nostre correu electrònic, ja que sovint haurem de treballar en grup, i això ens facilitarà la comunicació entre nosaltres.

    Al començament de la classe els alumnes ens hem dividit en grups relacionats amb diferents àmbits professionals:

    1-      Educació

    2-      Construcció

    3-      Oci, entreteniment i turisme

    4-      Sanitat i Serveis Socials

    5-      Indústria

    6-      Serveis (administració, seguretat, neteja, transport, comerç, etc.)

    Després la professora ens ha explicat com fer un esquema i  cada grup hem començat a llegir en veu alta el text de l’activitat 4 del llibre: Manipular fruita és una feina segura? Per tal de completar l’esquema de la pàgina 16, hem subratllat l’últim paràgraf del text. Una vegada corregit, la professora ha aclarit els dubtes i les paraules que no s’han entès:

    • Penjoll: Joia o adornament que es porta penjat al coll.
    • Dempeus: Estar dret.
    • Moviment prènsil: Moviment d’obrir i tancar les mans per agafar alguna cosa.
    • Enlairades: En aquest cas, fa referència al fet d’agafar objectes per sobre teu contínuament.

    A continuació i d’acord al sector laboral a què pertanyem cada grup, hem parlat sobre els riscos laborals més freqüents a cadascun d’ells, i hem triat aquells tres que ens han semblat més rellevants (act. 3).

    Per últim, cada grup hem  realitzat l’esquema corresponent al sector laboral triat.

    D’una altra banda, la professora ens ha encomanat les següents tasques per a la propera classe:

    • Llegir el requadre blau de la pàgina 19 del llibre.
    • Fer la fotocòpia donada a la classe, en què s’han de refer una sèrie de frases sobre l’ús incorrecte de “degut a”.

    Aclariments: 

    No hi ha cap verb en infinitiu acabat en –guer. Així doncs, no és correcte sapiguer (saber), ni   poguer (poder). Per tant, tampoc s’ha d’utilitzar el gerundi –guent.

    Esperem que aquest resum us hagi servit per fer un repàs de la classe.

    Salutacions,

    Pilar i Noèlia

     

    Què us ha semblat? Oi que està molt bé? Hi trobo a faltar, però, una coseta: què vam dir de l’esquema? Com ha de ser un bon esquema? Us en recordeu?

    Noies, felicitats per la feina feta! I a la resta, bon cap de setmana i fins dimarts!

     

    Print Friendly, PDF & Email
  1. MARISOL

    22 oct. 12
    11:26 #

    Hola, bon dia,

    Sóc la Marisol i volia felicitar a la Pilar i a la Noelia per la feina feta. Em sembla un bon treball.

    Després i referent a la pregunta que ens ha fet la Lourdes, de com ha de ser un esquema, crec que més o menys seria així:

    1.- Un esquema ha de tenir una informació breu però completa i això s’aconsegueix utilitzant frases curtes, paraules claus i un lèxic precís.

    2.- Un esquema no pot ocupar més d’un full.

    Fins dimarts!


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share