• 12a sessió Intermedi 3

     

     

    Bon dia a tothom!

    Aquí teniu el dietari que han fet la Vabel i el Jose. Nois, m’encanta que sigueu tan positius. És clar que sí: YES, WE CAN! Per cert, fixeu-vos en les paraules que han escrit en majúscules. Per què deu ser? 😉

     

    Bona tarda a tots i a totes, companys i companyes, des del NORT-EST peninsular (algú ho havia de dir).

    Som a VINT-I-U de novembre i ahir la Vabel i Jo (Jose) érem els responsables del dietari. A continuació us presentem l’itinerari temporal que vam fer. Desitgem de tot cor que us agradi i us serveixi per aprendre:

     

    2 hores (cent vint minuts):

     

    19.30 – 19.35 h (cinc minuts): Lectura dietari del dia 15-11. L’Ana i el Benet (ho fan molt bé).

    19.35 – 20.15 h (quaranta minuts): La Lourdes va introduir el tema de la Prova d’I3, que va penjar al bloc.

    Revisem i parlem sobre l’estructura de la prova,  però per damunt de tot el que fa la Lourdes és potenciar les nostres habilitats i possibilitats amb el seu tarannà positiu.

    Com a aportació important, voldríem comentar que al bloc hi tenim un apartat a la dreta on posa –Enllaços-.  Allà trobarem els itineraris d’aprenentatge, dictats i altres eines per millorar tant la nostra comprensió oral com escrita i per poder fer exercicis de repàs.

    També li hem donat la nostra opinió de la prova i en general a tots ens ha semblat molt llarga i una mica difícil .

    20.15 – 21.10 h (cinquanta-cinc minuts): Hem fet la correcció d’exercicis de les pàgines quaranta-vuit, quaranta-nou i cinquanta i una explicació sobre   en quines paraules i quan s’utilitza el  GUIONET

    S’escriuen amb guionet…

    • Els numerals compostos, ordinals i cardinals, entre desenes i unitat, d’una banda, i entre unitats i centenes de l’altra. El que nosaltres col·loquialment diem DUC. Exemple: vint-i-dos, dues-centes…
    • Els mots compostos que comencen amb el nom d’un punt cardinal. Exemple: nord-americà, sud-est…
    • Els compostos repetitius i expressius. Exemple : baliga-balaga, nyigui-nyogui…
    • El substantiu no-res i els compostos formats amb el mot no i un substantiu. Exemple: el no-alineament, la no-violència…

     

    S’escriuen sense guionet…

    • Els mots formats amb prefixos. Exemple: arximilionari, vicepresident…
    • El mot no davant d’un adjectiu. Exemple: els països no alineats, no violents…
    • Els compostos formats a partir de mots catalans : capgròs, pocavergonya, coliflor…. Aquestes paraules, però, s’escriuen amb guionet si…
      • El primer element acaba en vocal i el segon comença amb r, s o x. Exemple: penya-segat, barba-roig…
      • L’aglutinació dels dos elements pot  induir a lectures errònies. Exemple: cap-roig (caproig)…
      • El primer element duu accent gràfic. Exemple: mà-llarg, pèl-blanc…

     

     

    La solució dels exercicis de la pàgina 50:

     

    Tres-centes

    Gara-gara

    Maldecap

    Gratacel

    Pocavergonyes

    Busca-raons

    Para-sols

    No-res

     

    21.10 – 21.30 h (vint minuts): Hem fet una posada en comú en grups per decidir quin tema elegirem per fer l’article d’opinió.

     

    Les opcions són:

    • Eficiència del transport urbà.
    • Grau de civisme.
    • Estat dels equipaments públics.

     

     

    Opinió personal Jose: Abans de començar  la classe d’avui, hem rebut dues notícies d’abandonament del curs per part de dues companyes. He de dir que quasi ni les coneixia, però he de dir que em sap greu i sobretot m’he qüestionat quina part de responsabilitat tenia jo en els seus abandonaments. Potser més en el de la Lola. Bé, deixo aquí la meva reflexió.

    La classe ha anat de menys a més. La primera part on la Lourdes ens feia costat amb les nostres pors a la prova d’I3 m’ha semblat llarga, ja que crec que ens hem recreat massa amb els patiments. En canvi, la continuació ha estat molt entretinguda i he après força.

    Trobar el Benet i el Zein a classe cada dimarts i dijous em  fa sentir molt feliç i no escric això per fer la GARA-GARA  a cap dels dos.

     

    Opinió personal Vabel: Abans de començar la classe estava molt neguitosa pel tema de la prova i després de l’estona parlant amb la Lourdes encara n’estic més, però crec que estudiant força tots podrem aprovar-la.

    M’agradaria poder fer molts més exercicis com els de la prova d’expressió escrita i de comprensió lectora, ja que és una part molt important. Seria possible que ens donessin aquets exercicis amb les solucions per fer-los a casa nostra? Crec que d’aquesta manera estarem més tranquils i millor preparats.

    Per últim, m’agradaria dir que estic molt contenta d’estar en aquesta classe i em sembla que el nivell en general és molt alt i per això tots passarem de nivell!!!

     

    Una salutació a tots i totes de la nostra part i ara a estudiar força!!!

     

    I ara torno a ser jo (la Lourdes). Oi que ho han fet bé?  És un bon resum de la sessió i de la teoria del guionet. Felicitats! Vabel, pel que fa als exercicis que em demanes d’expressió escrita, pots consultar l’enllaç que apareix a la dreta de la pantalla a l’apartat dedicat als recursos i titulat Argumenta. Veureu que hi ha molt material, però fixeu-vos en el dedicat a Argumentar. A més, també pots fer els exercicis que apareixen als Itineraris (intermedi)/patrons discursius/argumentatiu. M’imagino que et referies a això. Pel que fa a les comprensions orals, a la prova n’hi ha una dedicada a Aloma. Aquí teniu l’enllaç que us portarà a l’arxiu de so per poder fer l’exercici: CO Aloma (I3)

    Per cert, Nano, he afegit un enllaç dedicat al lèxic: Muds de mots. Com que em vas comentar que trobaves difícil aquest apartat, potser trobes interessant l’enllaç.

    Bé, no us penseu que tots heu de treballar tots els enllaços. Jo responc les demandes que em feu i, tal com vam quedar l’altre dia, deciciu vosaltres mateixos què prioritzeu en funció de les vostres necessitats o inquietuds.

     

    Finalment, ara no recordo qui va plantejar el dubte, però la solució és (tal com va avançar algú) eixugaparabrisa. 🙂

     

    Que vagi molt bé aquesta tarda (vindrà el Jaume) i molt bon cap de setmana!

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share