• Suficiència 1. Presentació oral de propostes

    Us felicito! Les presentacions van ser força bones i crec que van servir de pràctica oral, però també per aprendre dels altres. Us passo un enllaç on podeu fer la votació de la millor presentació:

    https://docs.google.com/a/cpnl.cat/spreadsheet/viewform?formkey=dGNjam1xalo5RW9WX2I5dnpRVEt0akE6MQ

    A més a més, aquí teniu  una presentació sobre com parlar en públic:

    http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/1368081

    Espero que us pugui ser útil.

    Us afegeixo la solució de l’exercici de completar buits amb vocals:

    • Un nOmbrós grup d’usuaris va viurE  ahir una altrA jOrnada negrA a conseqüència de l’avAria de trens. Els problemes més importants es varEn prOduir a les línIEs empOrdaneses, amb la cancel·lació de la meitat dels trens previstOs fins a primera hora de la tardA. Els Afectats, avOrrits d’haver de sUpOrtar el servei deficient que Ofereix l’empresa pel reiterat incOmpliment de l’horari, van celebrar una assEmblea en què es van cOnstituir com a grup i van instal·lar una taula per recOllir signatures de queixa dAvant de diferents estacions, signatures que pretenEn portar a l’òrgan gOvernamental competent. A més, els Afectats considerEn que ni la retOlació, ni les sOrtides d’emergència ni els avAntatges per al jOvent i la gent gran són adequats. L’empresa ha anat trAient importància als fets i els ha Avaluat com a lleus, tot i la freqüència amb què han ocOrregut dArrerAment.

    I per practicar l’accentuació…  el següent enllaç:

    http://www.gencat.cat/llengua/itineraris-aprenentatge/suficiencia/scl/scl5/scl52/scl52.htm

    Alerta! Heu de clicar al marge esquerre Accentuació (activ. 27); també Normes d’accentuació (activ. 28 i 29) i, per últim, Tipus d’accent:obert o tancat (activ. 30).

    Crec que ja n’hi ha prou, no? Bon cap de setmana!

    Ah! i si voleu fer alguna crítica constructiva a les presentacions, escriviu un comentari. Seran benvinguts!

     

  1. Pancho

    26 nov. 12
    21:52 #

    Veig que seré el primer.
    Penso que és un activitat que es pot aprofitar molt. Amb un enfocament correcte i apropiat.
    Més enllà de si es llegeix, plou o llampega, per a un arquitecte parlar sobre decoració, segur és més significatiu que parlar sobre Messi i Iniesta (recital contra el Llevant)
    Si no ens sotmetem a això, l’estrès, alegria, por o respecte a l’interlocutor (emocions), si mai pensem en com comunicar -que és la fi del llenguatge, ergo l’idioma- les classes de català serien un sense sentit i probablement només intervindria la memòria, i no un real aprenentatge.
    Ensenyar no és només donar coneixement, sinó donar l’espai perquè aquest es construeixi.
    (Freire) Encara que no hagi pogut aprofitar l’activitat com volia, crec que és el camí correcte. Sobretot per a un cap dur com jo.
    Us deixo un enllaç que diu alguna cosa sobre l’educació actual (anacrònica) crec que de 3′. Val la pena fer-li una ullada.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AFBhYm_diLk

    1. Neus

      30 nov. 12
      12:51 #

      Per fi contesto… Gràcies per ser el primer a trencar el gel, ja veus que després sempre hi ha algú que s’hi afegeix.
      Estic totalment d’acord amb el que comentes i també amb el contingut del vídeo. De tota manera, encara ens costa trencar amb aquest tipus d’ensenyament anacrònic, perquè d’una banda, els professors (parlo per mi) hem après bàsicament d’aquesta manera i ens costa canviar el “xip” i , d’altra banda, a la majoria dels alumnes que tenim també els costa. Crec, però, que a poc a poc anem pel camí correcte.

  2. Birgit

    27 nov. 12
    15:12 #

    Un comentari meu va ser.. que no és parlava gaire a classe…. ara ho hem fet tots. Es molt important parlar, estudiar una llengua amb la seva gramàtica, regles, etc és molt més fàcil que parlar en públic. Tenim que superar la por. No només de parlar en públic, tenim que superar la por a parlar en català, és la manera de començar a fer un ús del idioma.

    Crítica constructiva:
    – alguna presentació va ser una mica repetitiva, mancava estructura
    – molts han llegit textos sencers, no era pas un guió
    – alguna presentació massa detallada, més part d’un informe

    Felicitats a tots per superar la por de parlar en públic!

    1. Neus

      30 nov. 12
      12:53 #

      D’acord, també amb el que dius, Birgit, de tota manera el fet de llegir el text (no recomanable en aquest cas, perquè no era una lectura) pot servir a alguns alumnes per sentir-se més segurs. Jo crec que els hem de donar més temps.

  3. Carme Santiago

    27 nov. 12
    15:50 #

    Hola,
    Referent a l’exposició oral que vam fer el dijous passat, penso que se’ns va notar a quasi tots que no estem acostumats a parlar en públic (nervis, vergonya…), per això, crec que com la majoria de companys i companyes (inclosa jo) no vam saber comunicar tot el que ens hagués agradat, potser, ens va faltar ser una mica més precisos i clars.
    No obstant he de dir que tothom es va esforçar molt i l’activitat va ser força positiva.
    Estic segura que la pròxima vegada ho farem millor!!

  4. Neus

    30 nov. 12
    13:13 #

    Potser sí que us van afectar els nervis (de tota manera a mi no m’ho va semblar tant), però crec que va ser un bon exercici. Fer-ho en grup també té més dificultat, perquè us hi heu de posar d’acord i, de vegades, això és complicat.
    En definitiva crec que ho vau fer força bé.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share