• 8a sessió Suficiència 3

                                                 Castelldefels, 7/05/2015

    Avui dijous 7 de maig, hem començat la classe llegint el resum del diari del 5-5-2015 fet per part del Juan.

    Després hem corregit amb la Lourdes els exercicis que vam fer a casa.

    Els resultats finals es presenta a sota:

    1. Demà serà al despatx o no hi serà?     → hi: CC lloc (al despatx)
    2. Hi ha plàtans? Crec que no hi ha cap. → n’ CD indeterminat (plàtans)
    3. A les persones més pobres, el govern els assigna una pensió mínima.    →   els CI plural (a les persones)
    1. Acosta-li una escala perquè es pugui enfilar a dalt.   →   Li CI singular (a qui)
    2. A les filles, els ha deixat una finca. →Els CI plural (a les filles)
    3. Del seu treball, només esmenta el títol.      →  n’ CN (del seu treball)
    4. Tots els encàrrecs, els arxivo en un calaix. → els CD determinat (els encàrrecs)
    5. No hi anem gaire, al teatre. →hi CC lloc (al teatre )
    6. A les senyores, serveix-los les postres al final. → –los CI plural (a les senyores)
    7. Les amago a l’armari, les joguines. →les CD determinat (les joguines)
    8. Els barrets, penja’ls ben ordenats. →‘ls CD determinat (els barrets)
    9. Has saludat la mestra o no l’has saluda encara? →l’ CD determinat (la mestra)
    10. No ho veig clar, això. →CD neutre (això)
    11. En Màrius, de política, no en parla mai. →C Preposicional (de política)
    12. A les teves companyes, els regalen entrades sovint. → CI plural (a les teves companyes)
    13. Saps si està interessat en aquella feina? Crec que no hi està interessat. →C Preposicional (en aquella feina)
    1. Si vols que et netegin els cotxes, deixa’ls aquí. →CD determinat (els cotxes)

    A continuació, la Lourdes ens ha repartit un full amb dos exercicis. El primer exercici, que tractava d’ortografia i gramàtica, l’hem fet plegats.

    Les correccions finals han estat les següents:

    1. No donem amb trobem la fórmula correcta i el descontent descontentament és generalitzat.
    2. Desprès Després de triar l’activitat, cal decidir amb que amb quina freqüència la realitzaran per no sobrecarregar els nens al en sortir del col·legi.
    3. També sabem , que, que amb els fills no sempre es pot dialogar extensament, ja que de vegades no tenen la capacitat per entendre el raonament que hi ha darrere d’una prohibició. Per això, si ells fan alguna cosa malament, és bo ensenyar-les ensenyar-los a demanar disculpes.
    4. Digues-me i m’ho oblido, ensenya’m i ho recordo, involucra’m i ho aprenc. Digues-m’ho i me n’oblido, ensenya-m’ho i ho recordo, involucra-m’hi i ho aprenc.
    5. Partint d’aquesta premisa premissa, podríem dir que els medis mitjans d’educació i/o socialització de les persones són la familia família, l’escola i la societat en general. Pensem en el nostre entorn: companys d’estudis, amics, companys de feina… Ben segur que de tots n’hem après alguna cosa en algun moment de la nostra vida.

    El segon exercici del full que ens ha donat la Lourdes, amb temes diferents, l’hem fet en tres grup.

    L’Anna, el Jordi i jo hem treballat sobre un escrit titulat: Sabem educar els fills?

    Fins dimarts,

    Tadeusz

     

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share