• S1 14a sessió

    privacy-policy-510731__180

    La primera activitat del dijous 12 de novembre va consistir en escriure paraules que contenien les lletres ‘m’ i ‘n’. Primer, el Jaume ens va donar un paperet amb una paraula que no podíem ensenyar als nostres companys. Després cadascú va llegir la paraula a veu alta i els companys van haver d’escriure la paraula que van escoltar. Finalment, el Jaume va apuntar totes les paraules a la pissarra i va aclarir els nostres dubtes sobre les regles d’ortografia:

    • Simfonia, confessar, enfilar, informe, infermeria, confitar: ‘m’ davant d’una ‘f’ excepte paraules que comencin por con-, en- i in-.
    • Emmetzinar, embalar, impremta, embellir, empenta, comptable, empresonar: ‘m’ davant de ‘m’, ‘b’’, ‘p’ i ‘t’.
    • Envellir, envellit: ‘n’ davant de ‘v’.
    • Innocent: El prefix in- és pot escriure de diverses formes depenent de la lletra per la qual comenci la paraula.

     

    La segona part de la classe va consistir en el debat sobre la privacitat. Primer, vam decidir entre tots quins són els criteris d’avaluació del projecte del debat:

    1. S’han documentat?
    2. Han exposat bé?
    3. És útil? Ens ha impactat?

    Després, vam decidir quins són els criteris d’avaluació de la nostre participació:

    1. Sabem argumentar?
    2. Sabem respectar?

    A continuació, va començar la presentació del projecte. Vam llegir l’article Despullats de Manel Fuentes en el qual ens explica que la privacitat no existeix perquè no hi ha protecció de dades. Després vam veure un vídeo, Dave llegeix la teva ment, que ens ensenya que és pot buscar moltíssim informació d’una persona a través d’Internet. També van parlar sobre diferents fonts d’informació i sobre el egosurfing, és a dir, la recerca del teu nom a Internet.

     

    La finalitat de la presentació va ser crear un debat. Per tant, vam formar dos grups. Un grup va defensar i argumentar el llistat vermell, i el altre grup el llistat verd:

    Llista vermella:

    • Informació de les teves aficions.
    • Robatori d’informació/claus d’accés bancs.
    • Control dels nostres moviments i accions.

    Llista verda:

    • Geolocalització en cas d’emergències.
    • Control de xarxes delinqüents/terrorisme.
    • Obtenir informació de temes associats a la nostre recerca a Internet, dades, articles…

     

    Finalment, vam posar en comú els avantatges i els inconvenients d’aquests punts:

    Avantatges:

    • Difusió
    • Trobar feina
    • Recerca
    • Immediatesa
    • Sostenibilitat
    • Geolocalització
    • Evolució

    Inconvenients:

      • Les biblioteques
      • Les relacions socials presencials
      • Seguritat/ llibertat
      • Energia
      • Núvol
      • Comunicació

    bo (2)

    Print Friendly, PDF & Email
  1. Transi

    17 nov. 15
    18:48 #

    1. Va consistir A escriure paraules : davant d’infinitiu les preposicions EN i AMB s’han de canviar a A o DE

  2. Transi

    17 nov. 15
    18:49 #

    2. Llegir loa paraula EN veu alta.

  3. Transi

    17 nov. 15
    18:52 #

    2. Llegir la paraula EN veu alta.
    3. De la NOSTRA participació. Participació és femení.

  4. Eva Andújar

    24 nov. 15
    18:11 #

    2. Es deu possar “En” seguida de la paraula alta..
    3. La nostra participació perqué és femení


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share